Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

No tak. Są różne metody, ale myślę, że i tak w jakimś stopniu można się z tego tutka nauczyć modelowania. Sam robię dopiero pierwsze auto, zobaczymy jak mi pójdzie bez tutka albo robiąc inne auto tą metodą ;]

  • Odpowiedzi 116
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dobra oblukałem tutoriale i zaczynam 3 podejście od początku...

teraz siatke zrobie o polowe rzedsza a linie bede dodawal tak jak w tutku tylko tam gdzie beda potrzebne i wycinał :) jeszcze raz dzieki za tutorial wiele rzeczy mi wyjaśnił jak zrobie cos co bedzie przypominalo mercedesa to wrzuce... oile znajde blueprinty proste bo mialem nierowne.

Napisano

jestem znowu :) hehe ci co sledza ten watek maja pewnie juz mnie dosc :) przepraszam was ale musze go zrobic chodzby nie wiem co.

moj pierwszy up:

-inna zasada rozkladania siatki

(wiem ze jeden edge jest nie potrzebny nad nadkolem usune go i te trojkaty z okien tez zgodnie z tutkiem jaki przerabiam na biezaco :)

i jak? :)

mercedes1up.png

zaprzyjaznilem sie z funkcja "cut" :)

Napisano

unikaj trojkontow ! pieciokąty z tyłu też nienajlepiej sie prezentuja :(

lecisz dalej bo nie ma co się rozpisywać nad czym juz duzo lepiej jest :)

Napisano

W przednim nadkolu przy światłach za gęsto.

Przy świetle brakuje przedłużenia linni(po lewej stronie) przez co tworzy ci się 5 kąt.

Z tyłu też coś za gęsto przy wydechu.

 

Rozkładaj siatkę równomiernie.

 

Ps. Następnym razem załączaj większe screeny aby można było zaznaczyć błędy.

Napisano
W przednim nadkolu przy światłach za gęsto.

Przy świetle brakuje przedłużenia linni(po lewej stronie) przez co tworzy ci się 5 kąt.

Z tyłu też coś za gęsto przy wydechu.

 

Rozkładaj siatkę równomiernie.

 

Ps. Następnym razem załączaj większe screeny aby można było zaznaczyć błędy.

 

z tylu juz rozlozylem siatke na zderzak dlatego tak gesto

Napisano

Siatke rzadziej, pamietaj ze nadkola maja byc okrągle ;-) u ciebie po nalozeniu ms'a napewno takowe nie beda... Z dziurami na grilla i swiatlami sobie na tym etapie podaruj (raz ze siatke ciezej sie rozklada, 2. tracisz ksztalt 3. trudniej pozniej ci bedzie dopasowac lampy i grila do karoseri itp itd.)

 

 

Na drzwiach nadkolach, w miescu gdzie w autach zazwyczaj sa listwy (tak w polowie drzwi), zakonczenia przy nadkolach w przedluzeniu tej lini beda kanciaste...

 

Nakladaj sobie ms'a czasami, podgladowo, zeby sprawdzic czy krzywo sie nie robi...

Napisano (edytowane)

k_gabra w tym aucie nadkola nie sa okragle :)

maly up co zrobilem dzisiaj do teraz... moze jeszcze wieczorkiem nad tym usiade

po ms.

detal1.png

oczywiscie do zmiany jest laczenia maski szyby orazslupka. z moim obliczen wynika ze slupek wchodzi pod maske razem z szyba a maska zagina sie do gory.

detal2.png

 

narazie robie tak jak w tutorialu... moze on robi inne auto ale staram sie trzymac zasade.

Edytowane przez Dominick
Napisano (edytowane)

Mam wene dzisiaj ale na noc do pracy wiec musze isc na troche w kimono wiec na dzisiaj juz koncze.

weekendowy up:

64062094.png

90863040.png

71760259.png

i jeszcze siateczka:

siatka.png

Edytowane przez Dominick
Napisano
Drzwi powinny iść lekko pod skosem a nie idealnie na wprost.

 

do listwy ida pod skosem potem listwa prosto i na dole wszystko wciaga sie pod samochod. widocznie taki render ze nie widac

Napisano

myśle że zostawienie pustego miejsca czyli otworów na światła to błąd :/ ponieważ potem będzie ci ciężko to poskładać ta tak to byś chamfer otwarty zrobił i bez kłopotu by było

Napisano
myśle że zostawienie pustego miejsca czyli otworów na światła to błąd :/ ponieważ potem będzie ci ciężko to poskładać ta tak to byś chamfer otwarty zrobił i bez kłopotu by było

 

nie wiem jeszcze nie doszedlem z tutorialem do tego ale mysle ze zbiore edge i dam cap potem detach i wymodeluje sobie ladnie potem. i juz nie bede laczyl tego tylko zlinkuje.

Napisano

dzieki Lemo juz poprawilem ten blad.. samotny vertex

Brazniew: w sumie o tym nie pomyslalem wiec chyba bede modelowal osobno ale jeszcze niew iem zobaczymy jak to robia w tutku :)

Napisano

witam, mozolnie to wszystko idzie no ale pracowac trzeba... wazne ze idzie do przodu.

dzisiaj posiedzialem kilka godzin i oto efekty... rozwiazalem problem z grillem.

detal.png

detal2.png

detal3.png

Napisano

ooo już merca przypomina ;)

Gril jest tylko troszkę zbyt płaski powinien być troszkę bardziej wypukły i jest troszeczkę krzywy.

Wrzucaj też screeny z siatki a nie tylko rednery.

Napisano

Coś pod przednik zderzakiem się zaczyna dziać musisz popatrzeć na linie. Sądzę ,że tam jest jakiś nie potrzebny chamfer.

Dawaj większe zdjęcia bo na takich nic nie widać. Używaj do tego ImageShacka. Tam jest odpowiedni link do wklejenia miniaturki a jak się na nią kliknie pojawia się cały obrazek.

 

Druga sprawa linia po zew części od świateł nie musi isć tak idealnie prosto daj ją troszkę pod kontem przez co nie będziesz miał takiej zbieraniki linni w jednym miejscu na nadkolu. Bo masz tam aż 3 linie przez co bardzo trudno będzie Ci tam zachować krągłość. Staraj się jakoś lepiej rozłożyc te linie. Pamiętaj ,że będziesz musiał wyciąć maskę i czasami te linie nawet nie będą Ci potrzebne chociaż w tym wypadku sądzę ,że jedną będziesz w stanie usunąć.

 

Trzecie Nie potrzebnie męczyłeś się na grillu z robieniem tych kwadratów lepiej poprostu narazie zostaw dziury a potem załatasz je jakimś planem.

Dodaj jeszcze jedną linię na długości/wysokości reflektora bo masz tak straszną dziurę a pamiętaj ,że siatka musi być symetryczna. Przez takie wielkie dziury tracisz na ,,krągłości"

 

Pamiętaj też aby za bardzo nie szalej z chamferem.

Napisano

Witam mam kilka pytań, szukałem na forum ale chyba zbyt opieszale bo nic nie znalazłem.

 

1. Jak zrobić napis z tyłu na klapie mercedes 124 CC ale zeby to nie byla tylko textura zeby byl 3d abym mogl go dac w chromie.

2. (troche glupie i bardzo proste) jak potem zrobic zeby szczeliny pomiedzy poszczegolnymi elementami nie wygladaly jak dziury tylko ze to sa szczeliny...

Napisano

1. Create > shape > text...albo jeśli nie masz odpowiedniej czcionki to samemu wymodelować, akurat 4 znaki to nie problem.

2. Ja to robie w ten sposób, ze na elementy nakładam modyfikator shell, po czym kasuje wewnętrzne polygony. Oczywiście wcześniej trzeba odpowiednio siatkę przygotować - dodatkowe edges przy krawędziach żeby nie było 'plasteliny'.

Napisano

Dzieki pecet ogarnołem to troche

 

Wrzucam maly up weekendowy. Jeszcze zostały mi swiatelka, kola, wycieraczka, i zrobie jakies prowizoryczne wnetrze zeby cos bylo widac przez lekko przyciemnione szyby.

 

detal2.png

detal2.png

111mo.png

Napisano

siema, dawno nie zaglądałem do Ciebie. super Ci idzie - postępy ogromne od poprzedniej próby. nadal widać krzywizny ale kształtem merol jak się patrzy ;) też się niedługo zabiorę za jakiegoś. walcz walcz

Napisano

Dzięki no od poprzedniej próby jest owiele lepiej co widać gołym okiem. To moj w sumie pierwszy samochod tak na powaznie bo wczesniej po kilku dniach dawalem spokoj. jest krzywo ale juz nie dam rady wyprostowac dokoncze go takim jaki jest a nastepny samochod bede staral sie zrobic prosciej.

zrobiłem wycieraczke i na dzisiaj koncze :) pozdrawiam

ostatni.png

Napisano

Jak to nie dasz rady? Poprzesuwanie kilku dziesięciu wertexów jest tak skomplikowane? Kilka miejsc można tutaj z powodzeniem bez większych zmian w siatce wypoprawiać.

Napisano

dales mi do myslenia i troche poprostowalem w szczegolnosci dach

 

wrzucam przednie swiatelka jeszcze do konca nie skonczone bo szpare jakas fajna musze zrobic pomiedzy nimi i blacha... srodkiem swiatel sie nie przejmujcie to tylko prowizorka gdyz po uzyciu odpowiedniego materialu nie bedzie widac za duzo wiec nie bede sie pocil nad szczegolem.

swiatlas.png

Napisano

dobra bude zakonczylem... jeszcze kola ale pojawily sie problemy bo musze to wszystko pogrupować..

zniknely mi te okienka po prawej typu edit edges jak je przywrócić?

Napisano

Kliknij lobie prawym przyciskiem myszy na pasek, na którym znajduję się ikonka renderu itd.(byle nie w żadną z ikonek) i z listy wybierz command panel.:)

Napisano

dzieki ale juz sam naprawilem po kilku godzinach siedzenie nad tym. Teraz grupuje i mam kolejne pytanie w jaki sposob to robicie chodzi mi o nakladanie textur. czy zaznaczacie poligony i wybieracie funkcje detach? moze jest inny na to sposob? robicie to na calym aucie czyli z 2 stron czy z jednej i potem jakos symetry. prosze o pomoc

Napisano (edytowane)

mała próba materiałow ale nie ukrywam ze nie jestem zadowolony z efektu. nie mam nadal kol i studia. Jest zle ale pociesza mnie fakt ze gorzej byc nie moze :)

probamaterialow.png

Edytowane przez Dominick
Napisano

daj spokój. jeśli chciałeś od razu zrobić super wóz jak niektórzy z tego forum to po prostu trochę za wysoko celowałeś. skończ tego, pobaw się w maxie innymi rzeczami i za jakiś czas znowu walniesz auto. a na teraz to walnij chociaż studio - zawsze to inaczej wygląda. i może nie rób renderów z widoku orthographic tylko z perspective (przed renderem wciskaj "p". no chyba, że to jest perspective ale masz całe auto mega krzywe :) spoko, że postarałeś się o wnętrze. skończ go. jedziesz dalej

Napisano
daj spokój. jeśli chciałeś od razu zrobić super wóz jak niektórzy z tego forum to po prostu trochę za wysoko celowałeś. skończ tego, pobaw się w maxie innymi rzeczami i za jakiś czas znowu walniesz auto. a na teraz to walnij chociaż studio - zawsze to inaczej wygląda. i może nie rób renderów z widoku orthographic tylko z perspective (przed renderem wciskaj "p". no chyba, że to jest perspective ale masz całe auto mega krzywe :) spoko, że postarałeś się o wnętrze. skończ go. jedziesz dalej

 

krzywy jest i to sporo ale to tylko dlatego ze nie blokowalem vertexow i jak robilem przod to tyl spieprzylem i na odwrot i potem prostowalem...

 

zedytowalem tamtego posta i wrzucilem tak jak mowiles. rzeczywiscie jest lepiej a nie wiedzialem o tym i wszystko wrzucalem bez "p". ciagle sie ucze wiec mam nadzieje ze nastepny bedzie lepszy. oczywiscie dokoncze ten model jeszcze czyli kola i studio tak zeby praca nie poszla na marne

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności