wueres Napisano 29 Sierpień 2010 Napisano 29 Sierpień 2010 No tak. Są różne metody, ale myślę, że i tak w jakimś stopniu można się z tego tutka nauczyć modelowania. Sam robię dopiero pierwsze auto, zobaczymy jak mi pójdzie bez tutka albo robiąc inne auto tą metodą ;]
Dominick Napisano 29 Sierpień 2010 Autor Napisano 29 Sierpień 2010 dzieki za tutorial... ladnie poukladany przerobie go jeszcze i zobacze czy dalej robic czy zaczac od nowa
cortes Napisano 29 Sierpień 2010 Napisano 29 Sierpień 2010 po za tym na cgtuts+ masz pare tutków które pomogą ci: Fire Hydrant An Introduction to Subdivision (High-Poly) Modeling Akurat te 2 nie są do samochodów, ale powinieneś zrozumieć jak wycinać itp i jak układać siatkę
Dominick Napisano 30 Sierpień 2010 Autor Napisano 30 Sierpień 2010 Dobra oblukałem tutoriale i zaczynam 3 podejście od początku... teraz siatke zrobie o polowe rzedsza a linie bede dodawal tak jak w tutku tylko tam gdzie beda potrzebne i wycinał :) jeszcze raz dzieki za tutorial wiele rzeczy mi wyjaśnił jak zrobie cos co bedzie przypominalo mercedesa to wrzuce... oile znajde blueprinty proste bo mialem nierowne.
Dominick Napisano 1 Wrzesień 2010 Autor Napisano 1 Wrzesień 2010 jestem znowu :) hehe ci co sledza ten watek maja pewnie juz mnie dosc :) przepraszam was ale musze go zrobic chodzby nie wiem co. moj pierwszy up: -inna zasada rozkladania siatki (wiem ze jeden edge jest nie potrzebny nad nadkolem usune go i te trojkaty z okien tez zgodnie z tutkiem jaki przerabiam na biezaco :) i jak? :) zaprzyjaznilem sie z funkcja "cut" :)
marcinW Napisano 1 Wrzesień 2010 Napisano 1 Wrzesień 2010 ale mimo wszystko przyglądaj się dokładnie i wyrównuj na bieżąco. czekamy :)
cortes Napisano 1 Wrzesień 2010 Napisano 1 Wrzesień 2010 unikaj trojkontow ! pieciokąty z tyłu też nienajlepiej sie prezentuja :( lecisz dalej bo nie ma co się rozpisywać nad czym juz duzo lepiej jest :)
latos Napisano 2 Wrzesień 2010 Napisano 2 Wrzesień 2010 W przednim nadkolu przy światłach za gęsto. Przy świetle brakuje przedłużenia linni(po lewej stronie) przez co tworzy ci się 5 kąt. Z tyłu też coś za gęsto przy wydechu. Rozkładaj siatkę równomiernie. Ps. Następnym razem załączaj większe screeny aby można było zaznaczyć błędy.
Dominick Napisano 3 Wrzesień 2010 Autor Napisano 3 Wrzesień 2010 W przednim nadkolu przy światłach za gęsto. Przy świetle brakuje przedłużenia linni(po lewej stronie) przez co tworzy ci się 5 kąt. Z tyłu też coś za gęsto przy wydechu. Rozkładaj siatkę równomiernie. Ps. Następnym razem załączaj większe screeny aby można było zaznaczyć błędy. z tylu juz rozlozylem siatke na zderzak dlatego tak gesto
k_gabra Napisano 3 Wrzesień 2010 Napisano 3 Wrzesień 2010 Siatke rzadziej, pamietaj ze nadkola maja byc okrągle ;-) u ciebie po nalozeniu ms'a napewno takowe nie beda... Z dziurami na grilla i swiatlami sobie na tym etapie podaruj (raz ze siatke ciezej sie rozklada, 2. tracisz ksztalt 3. trudniej pozniej ci bedzie dopasowac lampy i grila do karoseri itp itd.) Na drzwiach nadkolach, w miescu gdzie w autach zazwyczaj sa listwy (tak w polowie drzwi), zakonczenia przy nadkolach w przedluzeniu tej lini beda kanciaste... Nakladaj sobie ms'a czasami, podgladowo, zeby sprawdzic czy krzywo sie nie robi...
Dominick Napisano 3 Wrzesień 2010 Autor Napisano 3 Wrzesień 2010 (edytowane) k_gabra w tym aucie nadkola nie sa okragle :) maly up co zrobilem dzisiaj do teraz... moze jeszcze wieczorkiem nad tym usiade po ms. oczywiscie do zmiany jest laczenia maski szyby orazslupka. z moim obliczen wynika ze slupek wchodzi pod maske razem z szyba a maska zagina sie do gory. narazie robie tak jak w tutorialu... moze on robi inne auto ale staram sie trzymac zasade. Edytowane 3 Wrzesień 2010 przez Dominick
cortes Napisano 3 Wrzesień 2010 Napisano 3 Wrzesień 2010 no i jest postęp :) nie pokazuj renderow siatke narazie
Dominick Napisano 4 Wrzesień 2010 Autor Napisano 4 Wrzesień 2010 okok ostatni raz render pokaze kawalek detalu. dzisiaj jeszce poznym wieczorkiem posiedze nad przodem zeby detal juz byl dobry. a tymczasem ide na piwo.
marcinW Napisano 4 Wrzesień 2010 Napisano 4 Wrzesień 2010 noo. dużo lepiej to wygląda. ale pokazuj siatkę. po piwie nie polecam siadać do tego ;)
wueres Napisano 5 Wrzesień 2010 Napisano 5 Wrzesień 2010 no coś z tego będzie myślę :) Czekamy na kolejny upload :)
Dominick Napisano 5 Wrzesień 2010 Autor Napisano 5 Wrzesień 2010 (edytowane) Mam wene dzisiaj ale na noc do pracy wiec musze isc na troche w kimono wiec na dzisiaj juz koncze. weekendowy up: i jeszcze siateczka: Edytowane 5 Wrzesień 2010 przez Dominick
halset Napisano 5 Wrzesień 2010 Napisano 5 Wrzesień 2010 No, w końcu widać Mercedesa ;) Czekam na kolejne upy.
latos Napisano 5 Wrzesień 2010 Napisano 5 Wrzesień 2010 Drzwi powinny iść lekko pod skosem a nie idealnie na wprost.
Dominick Napisano 5 Wrzesień 2010 Autor Napisano 5 Wrzesień 2010 Drzwi powinny iść lekko pod skosem a nie idealnie na wprost. do listwy ida pod skosem potem listwa prosto i na dole wszystko wciaga sie pod samochod. widocznie taki render ze nie widac
sajrus Napisano 5 Wrzesień 2010 Napisano 5 Wrzesień 2010 myśle że zostawienie pustego miejsca czyli otworów na światła to błąd :/ ponieważ potem będzie ci ciężko to poskładać ta tak to byś chamfer otwarty zrobił i bez kłopotu by było
Dominick Napisano 5 Wrzesień 2010 Autor Napisano 5 Wrzesień 2010 myśle że zostawienie pustego miejsca czyli otworów na światła to błąd :/ ponieważ potem będzie ci ciężko to poskładać ta tak to byś chamfer otwarty zrobił i bez kłopotu by było nie wiem jeszcze nie doszedlem z tutorialem do tego ale mysle ze zbiore edge i dam cap potem detach i wymodeluje sobie ladnie potem. i juz nie bede laczyl tego tylko zlinkuje.
Berger Napisano 5 Wrzesień 2010 Napisano 5 Wrzesień 2010 Dominick: Gorzej będzie jak ilość edge loopów nie będzie Ci się zgadzać na górze/ dole, po bokach ;)
Lemo14 Napisano 5 Wrzesień 2010 Napisano 5 Wrzesień 2010 To miejsce dziwnie wygląda popraw siatkę a tak ogółem to model już fajnie wygląda, powodzonka ;)
Dominick Napisano 5 Wrzesień 2010 Autor Napisano 5 Wrzesień 2010 dzieki Lemo juz poprawilem ten blad.. samotny vertex Brazniew: w sumie o tym nie pomyslalem wiec chyba bede modelowal osobno ale jeszcze niew iem zobaczymy jak to robia w tutku :)
Dominick Napisano 7 Wrzesień 2010 Autor Napisano 7 Wrzesień 2010 witam, mozolnie to wszystko idzie no ale pracowac trzeba... wazne ze idzie do przodu. dzisiaj posiedzialem kilka godzin i oto efekty... rozwiazalem problem z grillem.
latos Napisano 7 Wrzesień 2010 Napisano 7 Wrzesień 2010 ooo już merca przypomina ;) Gril jest tylko troszkę zbyt płaski powinien być troszkę bardziej wypukły i jest troszeczkę krzywy. Wrzucaj też screeny z siatki a nie tylko rednery.
Dominick Napisano 7 Wrzesień 2010 Autor Napisano 7 Wrzesień 2010 dzieki latos rzeczywiscie byl za plaski tutaj juz po uwypukleniu i siateczka:
latos Napisano 7 Wrzesień 2010 Napisano 7 Wrzesień 2010 Coś pod przednik zderzakiem się zaczyna dziać musisz popatrzeć na linie. Sądzę ,że tam jest jakiś nie potrzebny chamfer. Dawaj większe zdjęcia bo na takich nic nie widać. Używaj do tego ImageShacka. Tam jest odpowiedni link do wklejenia miniaturki a jak się na nią kliknie pojawia się cały obrazek. Druga sprawa linia po zew części od świateł nie musi isć tak idealnie prosto daj ją troszkę pod kontem przez co nie będziesz miał takiej zbieraniki linni w jednym miejscu na nadkolu. Bo masz tam aż 3 linie przez co bardzo trudno będzie Ci tam zachować krągłość. Staraj się jakoś lepiej rozłożyc te linie. Pamiętaj ,że będziesz musiał wyciąć maskę i czasami te linie nawet nie będą Ci potrzebne chociaż w tym wypadku sądzę ,że jedną będziesz w stanie usunąć. Trzecie Nie potrzebnie męczyłeś się na grillu z robieniem tych kwadratów lepiej poprostu narazie zostaw dziury a potem załatasz je jakimś planem. Dodaj jeszcze jedną linię na długości/wysokości reflektora bo masz tak straszną dziurę a pamiętaj ,że siatka musi być symetryczna. Przez takie wielkie dziury tracisz na ,,krągłości" Pamiętaj też aby za bardzo nie szalej z chamferem.
Dominick Napisano 14 Wrzesień 2010 Autor Napisano 14 Wrzesień 2010 mały up. niestety nie mam czasu praca i na dodatek remontuje mieszkanie wiec czasu jak na lekarstwo.
Dominick Napisano 19 Wrzesień 2010 Autor Napisano 19 Wrzesień 2010 mały up date: nic wielkiego ale zawsze cos
cortes Napisano 20 Wrzesień 2010 Napisano 20 Wrzesień 2010 jest postęp nadal w wielu miejscach krzywo, ale topologia lepsza jest to może bedziesz w stanie wyprostować siatkę :)
Dominick Napisano 22 Wrzesień 2010 Autor Napisano 22 Wrzesień 2010 Poprostowałem wiele i wygląda lepiej. Troche detalu z przodu niestety dalej cierpie na na chorobę tylko 24 godzinnej doby.
Dominick Napisano 25 Wrzesień 2010 Autor Napisano 25 Wrzesień 2010 Witam mam kilka pytań, szukałem na forum ale chyba zbyt opieszale bo nic nie znalazłem. 1. Jak zrobić napis z tyłu na klapie mercedes 124 CC ale zeby to nie byla tylko textura zeby byl 3d abym mogl go dac w chromie. 2. (troche glupie i bardzo proste) jak potem zrobic zeby szczeliny pomiedzy poszczegolnymi elementami nie wygladaly jak dziury tylko ze to sa szczeliny...
pecet Napisano 25 Wrzesień 2010 Napisano 25 Wrzesień 2010 1. Create > shape > text...albo jeśli nie masz odpowiedniej czcionki to samemu wymodelować, akurat 4 znaki to nie problem. 2. Ja to robie w ten sposób, ze na elementy nakładam modyfikator shell, po czym kasuje wewnętrzne polygony. Oczywiście wcześniej trzeba odpowiednio siatkę przygotować - dodatkowe edges przy krawędziach żeby nie było 'plasteliny'.
Dominick Napisano 26 Wrzesień 2010 Autor Napisano 26 Wrzesień 2010 Dzieki pecet ogarnołem to troche Wrzucam maly up weekendowy. Jeszcze zostały mi swiatelka, kola, wycieraczka, i zrobie jakies prowizoryczne wnetrze zeby cos bylo widac przez lekko przyciemnione szyby.
marcinW Napisano 26 Wrzesień 2010 Napisano 26 Wrzesień 2010 siema, dawno nie zaglądałem do Ciebie. super Ci idzie - postępy ogromne od poprzedniej próby. nadal widać krzywizny ale kształtem merol jak się patrzy ;) też się niedługo zabiorę za jakiegoś. walcz walcz
Dominick Napisano 26 Wrzesień 2010 Autor Napisano 26 Wrzesień 2010 Dzięki no od poprzedniej próby jest owiele lepiej co widać gołym okiem. To moj w sumie pierwszy samochod tak na powaznie bo wczesniej po kilku dniach dawalem spokoj. jest krzywo ale juz nie dam rady wyprostowac dokoncze go takim jaki jest a nastepny samochod bede staral sie zrobic prosciej. zrobiłem wycieraczke i na dzisiaj koncze :) pozdrawiam
Berger Napisano 26 Wrzesień 2010 Napisano 26 Wrzesień 2010 Jak to nie dasz rady? Poprzesuwanie kilku dziesięciu wertexów jest tak skomplikowane? Kilka miejsc można tutaj z powodzeniem bez większych zmian w siatce wypoprawiać.
Dominick Napisano 29 Wrzesień 2010 Autor Napisano 29 Wrzesień 2010 dales mi do myslenia i troche poprostowalem w szczegolnosci dach wrzucam przednie swiatelka jeszcze do konca nie skonczone bo szpare jakas fajna musze zrobic pomiedzy nimi i blacha... srodkiem swiatel sie nie przejmujcie to tylko prowizorka gdyz po uzyciu odpowiedniego materialu nie bedzie widac za duzo wiec nie bede sie pocil nad szczegolem.
Dominick Napisano 1 Październik 2010 Autor Napisano 1 Październik 2010 dobra bude zakonczylem... jeszcze kola ale pojawily sie problemy bo musze to wszystko pogrupować.. zniknely mi te okienka po prawej typu edit edges jak je przywrócić?
Dominick Napisano 2 Październik 2010 Autor Napisano 2 Październik 2010 podbijam... poznikaly mi okna edycji.. typu edit edges i ta cala reszta jak to przywrócić
Smoku Napisano 2 Październik 2010 Napisano 2 Październik 2010 Kliknij lobie prawym przyciskiem myszy na pasek, na którym znajduję się ikonka renderu itd.(byle nie w żadną z ikonek) i z listy wybierz command panel.:)
Dominick Napisano 2 Październik 2010 Autor Napisano 2 Październik 2010 dzieki ale juz sam naprawilem po kilku godzinach siedzenie nad tym. Teraz grupuje i mam kolejne pytanie w jaki sposob to robicie chodzi mi o nakladanie textur. czy zaznaczacie poligony i wybieracie funkcje detach? moze jest inny na to sposob? robicie to na calym aucie czyli z 2 stron czy z jednej i potem jakos symetry. prosze o pomoc
Smoku Napisano 3 Październik 2010 Napisano 3 Październik 2010 Nie do końca rozumiem. A nie robisz od początku pojazdu z modyfikatorem symmetry?
Temporal Napisano 4 Październik 2010 Napisano 4 Październik 2010 Jesli masz zamiar dodwac jakies rysuneczki/napisy itp to poprostu zmapuj model. Jesli to ma byc czysty lakier to zadnych tekstur nie trzeba tylko "czysty" shader.
Dominick Napisano 10 Październik 2010 Autor Napisano 10 Październik 2010 (edytowane) mała próba materiałow ale nie ukrywam ze nie jestem zadowolony z efektu. nie mam nadal kol i studia. Jest zle ale pociesza mnie fakt ze gorzej byc nie moze :) Edytowane 10 Październik 2010 przez Dominick
marcinW Napisano 10 Październik 2010 Napisano 10 Październik 2010 daj spokój. jeśli chciałeś od razu zrobić super wóz jak niektórzy z tego forum to po prostu trochę za wysoko celowałeś. skończ tego, pobaw się w maxie innymi rzeczami i za jakiś czas znowu walniesz auto. a na teraz to walnij chociaż studio - zawsze to inaczej wygląda. i może nie rób renderów z widoku orthographic tylko z perspective (przed renderem wciskaj "p". no chyba, że to jest perspective ale masz całe auto mega krzywe :) spoko, że postarałeś się o wnętrze. skończ go. jedziesz dalej
Dominick Napisano 10 Październik 2010 Autor Napisano 10 Październik 2010 daj spokój. jeśli chciałeś od razu zrobić super wóz jak niektórzy z tego forum to po prostu trochę za wysoko celowałeś. skończ tego, pobaw się w maxie innymi rzeczami i za jakiś czas znowu walniesz auto. a na teraz to walnij chociaż studio - zawsze to inaczej wygląda. i może nie rób renderów z widoku orthographic tylko z perspective (przed renderem wciskaj "p". no chyba, że to jest perspective ale masz całe auto mega krzywe :) spoko, że postarałeś się o wnętrze. skończ go. jedziesz dalej krzywy jest i to sporo ale to tylko dlatego ze nie blokowalem vertexow i jak robilem przod to tyl spieprzylem i na odwrot i potem prostowalem... zedytowalem tamtego posta i wrzucilem tak jak mowiles. rzeczywiscie jest lepiej a nie wiedzialem o tym i wszystko wrzucalem bez "p". ciagle sie ucze wiec mam nadzieje ze nastepny bedzie lepszy. oczywiscie dokoncze ten model jeszcze czyli kola i studio tak zeby praca nie poszla na marne
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się