Gość mistrzu.1995 Napisano 20 Sierpień 2010 Napisano 20 Sierpień 2010 Witam! Chciałbym sie zapytać w jaki sposób blender zapisuje modele, tzn. w jaki sposób program zewnętrzny ma odczytać model 3d? Prosiłbym o podanie schematu zapisu, np.: ilość_trojkątów ilość_użytych_tekstur nr_vertexu1 nr_vertexu2 itd. Z góry dzięki za odpowiedzi.
Kroopson Napisano 20 Sierpień 2010 Napisano 20 Sierpień 2010 najlepiej exportować do plików typu .obj albo collada (podobno działa jakiś exporter, nigdy nie próbowałem) Sam format sceny Blendera to o ile dobrze pamiętam jest jakiś zrzut pamięci, trudny do odczytania w innych aplikacjach.
szczuro Napisano 20 Sierpień 2010 Napisano 20 Sierpień 2010 takie cos ? http://www.atmind.nl/blender/mystery_ot_blend.html
Przybysz Napisano 21 Sierpień 2010 Napisano 21 Sierpień 2010 Jeśli interesuje Cie tylko geometria, to chyba najprostszy format pliku to textowy .off (Object File Format), do którego exportuje Blender. Napisanie parsera do tego to 1-2 popołudnia.
dac77 Napisano 21 Sierpień 2010 Napisano 21 Sierpień 2010 Jeszcze lepiej .raw. Niektórzy czytając taki plik potrafią sobie wyobrazić siatkę (Ale tylko ci co kiedyś dłubali w PovRayu).
RayTracer Napisano 3 Wrzesień 2010 Napisano 3 Wrzesień 2010 Jeszcze lepiej .raw. Niektórzy czytając taki plik potrafią sobie wyobrazić siatkę (Ale tylko ci co kiedyś dłubali w PovRayu). Takie zielone, zjeżdżające w dól linie kodu? I podobno zaczynasz po dłuższym czasie dostrzegać w nim blondynki itd? Gdzieś to już słyszałem ;]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się