Skocz do zawartości

Styl zapisu blendera


Gość mistrzu.1995

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mistrzu.1995
Napisano

Witam! Chciałbym sie zapytać w jaki sposób blender zapisuje modele, tzn. w jaki sposób program zewnętrzny ma odczytać model 3d? Prosiłbym o podanie schematu zapisu, np.:

ilość_trojkątów ilość_użytych_tekstur

nr_vertexu1 nr_vertexu2 itd.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

najlepiej exportować do plików typu .obj albo collada (podobno działa jakiś exporter, nigdy nie próbowałem)

 

Sam format sceny Blendera to o ile dobrze pamiętam jest jakiś zrzut pamięci, trudny do odczytania w innych aplikacjach.

Napisano

Jeśli interesuje Cie tylko geometria, to chyba najprostszy format pliku to textowy .off (Object File Format), do którego exportuje Blender. Napisanie parsera do tego to 1-2 popołudnia.

Napisano
Jeszcze lepiej .raw. Niektórzy czytając taki plik potrafią sobie wyobrazić siatkę (Ale tylko ci co kiedyś dłubali w PovRayu).

 

Takie zielone, zjeżdżające w dól linie kodu? I podobno zaczynasz po dłuższym czasie dostrzegać w nim blondynki itd? Gdzieś to już słyszałem ;]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności