Napisano 20 Sierpień 201014 l Witam! Chciałbym sie zapytać w jaki sposób blender zapisuje modele, tzn. w jaki sposób program zewnętrzny ma odczytać model 3d? Prosiłbym o podanie schematu zapisu, np.: ilość_trojkątów ilość_użytych_tekstur nr_vertexu1 nr_vertexu2 itd. Z góry dzięki za odpowiedzi.
Napisano 20 Sierpień 201014 l najlepiej exportować do plików typu .obj albo collada (podobno działa jakiś exporter, nigdy nie próbowałem) Sam format sceny Blendera to o ile dobrze pamiętam jest jakiś zrzut pamięci, trudny do odczytania w innych aplikacjach.
Napisano 21 Sierpień 201014 l Jeśli interesuje Cie tylko geometria, to chyba najprostszy format pliku to textowy .off (Object File Format), do którego exportuje Blender. Napisanie parsera do tego to 1-2 popołudnia.
Napisano 21 Sierpień 201014 l Jeszcze lepiej .raw. Niektórzy czytając taki plik potrafią sobie wyobrazić siatkę (Ale tylko ci co kiedyś dłubali w PovRayu).
Napisano 3 Wrzesień 201014 l Jeszcze lepiej .raw. Niektórzy czytając taki plik potrafią sobie wyobrazić siatkę (Ale tylko ci co kiedyś dłubali w PovRayu). Takie zielone, zjeżdżające w dól linie kodu? I podobno zaczynasz po dłuższym czasie dostrzegać w nim blondynki itd? Gdzieś to już słyszałem ;]
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto