Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam! Chciałbym sie zapytać w jaki sposób blender zapisuje modele, tzn. w jaki sposób program zewnętrzny ma odczytać model 3d? Prosiłbym o podanie schematu zapisu, np.:

ilość_trojkątów ilość_użytych_tekstur

nr_vertexu1 nr_vertexu2 itd.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

najlepiej exportować do plików typu .obj albo collada (podobno działa jakiś exporter, nigdy nie próbowałem)

 

Sam format sceny Blendera to o ile dobrze pamiętam jest jakiś zrzut pamięci, trudny do odczytania w innych aplikacjach.

Napisano

Jeśli interesuje Cie tylko geometria, to chyba najprostszy format pliku to textowy .off (Object File Format), do którego exportuje Blender. Napisanie parsera do tego to 1-2 popołudnia.

Napisano

Jeszcze lepiej .raw. Niektórzy czytając taki plik potrafią sobie wyobrazić siatkę (Ale tylko ci co kiedyś dłubali w PovRayu).

Napisano
Jeszcze lepiej .raw. Niektórzy czytając taki plik potrafią sobie wyobrazić siatkę (Ale tylko ci co kiedyś dłubali w PovRayu).

 

Takie zielone, zjeżdżające w dól linie kodu? I podobno zaczynasz po dłuższym czasie dostrzegać w nim blondynki itd? Gdzieś to już słyszałem ;]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności