Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam a więc camaro trafiło do wipa, mam nadzieję ze z waszą pomocą wszystko zostanie poprawione:

camarosiatka2.jpg

camarosiatka.jpg

camaroclay3.jpg

camaroclay.jpg

camarosiatka4.jpg

Edytowane przez si2wy
  • Like 1
  • Odpowiedzi 69
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hej spoko że zaczynasz go poprawiać.

Chciałbym Ci przekazać moją wiedzę niewielką jeśli chodzi o samochody ale ogólnego użytku.

Zawsze gdy mam jakies krzywizny ustawiam się w osi danych fragmentów i poprawiam siatkę

wystarczy dobrze się przyglądnąć i można ładnie i prosto poprowadzić linie.

Generalnie chodzi mi o to żebyś modelując nie opierał się na widokach standardowych góra, dół, lewa, prawa tylko patrzył z różnych perspektyw wyobrazał sobie te elementy jak te ze zdjęć i poprawiał aż do uzyskania danego kształtu.

Ten model jest ładny olbrzymie odbicia tylko pogorszyły jego odbiór, ale są miejsca które trzeba dopieścić (wziąść pare wertexów i poprzesuwać a reszte porównywac ze zdjęciami) przykładowo popatrz na tylne nadkole z tej perspetywy widać że nie jest ładnie okrągłe tylko ma skoki (widok z tyłu),

dodatkowo chyba niepotrzebnie dałeś taki gęsty chamfer być może 2 side by załatwiło sprawę a Ty masz 4....

Napisano

wydaje mi sie że te zaznaczone przeze mnie linie są już zbędne ponieważ drzwi po odcięciu stały się oddzielnym elementem i nie mają te linie wpływu na resztę pojazdu a drzwiom nie powinno zaszkodzić a siatka zyska na równomiernym rozłożeniu a co za tym idzie ms lepiej tu podziała

kzssnmujv6knspktd0z.jpg

Napisano

Hej dzięki wielkie, dzisiaj wieczorem jak będę miał chwilę czasu biorę się za poprawki. Będę wrzucał renderki z przebiegu poprawek, mam nadzieję ze z waszą pomocą zacznie to wyglądać tym bardziej ze ucząc się modelować nie na wszystko się zwraca uwagę.

 

bbandi jesli chodzi o odbicia to masz rację, jak na to teraz patrze to wszystko psują,

 

sajrus dzięki nawet nie zwróciłem na to uwagi.

Pozdrawiam

Napisano

co do topologii:

poprawka.th.jpg

 

1. Przemyśl te miejsca, za duzo rysowania w ps

2. Nie za duzy skok jak na tak zageszczona siatkę ?

3. tak chyba wygodniej

4. tak też

5. aż zabolało jak zobaczylem te krzywizny popraw !

 

mam nadzieje ze pomogłem :)

Napisano (edytowane)

GrześDuro rzeczywiscie troche moze tak:)

Cortes dzieki bardzo za pomoc i konkretne rady:)Jeśli chodzi o maskę to o to chodziło? bo jeszcze się zastanawiałem nad jednym ułozeniem siatki.

No to maly up:

siata.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

sia2.jpg

Edytowane przez si2wy
Napisano

Sam widzisz ze teraz lepiej. Nie bija w oczy krzywizny modelu;) Popraw jeszcze przedni dyfuzor. Powienien mieć "grubość" wieksza niz kartka papieru. Popracuj nad studiem materiałami i moze posta troche rusz bo patrz jak duzo teraz tracisz -> klik

Napisano

GrześDuro zdecydowanie lepiej, teraz to zaczyna ale tylko zaczyna wyglądać.

W weekend będę chciał trochę podgonić i się pobawić bo w renderze i samym studiu jeszcze duzo trzeba poprawić no i z materiałami tez się pobawię:)

 

No własnie twoja wersja renderu ciekawiej wygląda, model nie wygląda tak monotonnie i nudno, hehe, takze jak tylko będę miał chwilkę biorę się do pracy

Napisano

No ładnie teraz siateczkę wyprowadziłeś:), jeszcze się porozglądaj po modelu zanim zaczniesz rendzić n a gotowo (czy uzywasz moze car painta bez żadnych zmian w ustawieniach?) spróbuj wyrendzić podnosząc kamerke wyżej wtedy te plamiste refleksy przy przedniej szybie powinno zniwelować.

Napisano

bbandi dzięki ale bez waszej pomocy nie byłoby tak dobrze.

W sumie przed ostatecznym renderem jeszcze parę małych pierdółek muszę poprawić w modelu.

Jeśli chodzi o materiał to w rzeczy samej jest to car paint z 3ds`a z niewielką zmianą ustawień ale chce spróbować pomodzić z composite, zobaczymy co z tego wyjdzie:)

 

Brazniew jeśli chodzi o felgi to nie jest temat zamknięty:)na pewno muszą być na parapecie takze będę pewnie w tej kwestii coś kombinował, dorzucam kilka fotek z klasykami, pewnie zrobię wszystkie i zobaczy się które lepiej będą się komponowały jak coś to mozna wrócić do starych:)

02b.jpg

 

30bs.jpg

 

90bo.jpg

Napisano

wszystkie koła nie pasuja jak dla mnie, bardziej coś w tym stylu pasuje:)

1969_camaro_ss_396.jpg

1968-Chevrolet-Camaro-SS-396-Front-PO.jpg

może tylko troche obniżony, poprostu bardziej pasują do klasyków takie opony, które widać...

co do maski to nie wiem zbytnio jak chesz aby wyglądały wloty, dlatego nie rozumiem różnych rozwiązań topologicznych?

Napisano

cortes jesli chodzi o kola to kwestia gustu, poza tym nie widziało mi się wrzucać klatkę do środka i stawiać camaro na balonach, niewiem jakoś tak mi niepasowało do siebie ale to jest oczywiście moje zdanie. Na pewno jeszcze pokombinuję z kołami ale na niskim profilu. Przy następnym muscle car będę chciał oryginalne koła wrzucić takze mam nadzieję ze przypadnie do gustu:))

A jeśli chodzi o wloty to po prostu tak dla siebie jak wpłyną na kształt rózne rozwiązania topologiczne.

 

KoMic jeśli chodzi o rendery to są robione z kamerki a nie z orto :)

 

Dorzucam fotkę perełki zrobionej przez foose na niskich balonach

 

 

foose69camaro01.jpg

Napisano

Trochę zmian przede wszystkim dorzuciłem trochę gumy do opon, i światła. Po długich bojach z oświetleniem studia wyszedl taki renderek:

vrayv.jpg

 

Niebawem dorzucę jeszcze parę ujęć, ale chyba juz raczej ze studiem i światłem nie będę kombinował, ewentualnie drobne korekty:)

 

Niewiem jak drogie grono uwarza:)) ale sądzę porównując z początkowymi renderami ze dzięki wam jest o niebo lepiej:))

Napisano

Śledze Twoje postępy i o ile w kwestii siatki itd, jest ok to ten ostatni render nie jest za specjalny. Miałes tam wcześniej render, gdzie było fajnie doświetlone przednie koło, dzięki temu widać było wiele szczegółów felgi i gumy. Poza tym, nie wiem czemu uparłeś sie na takie kolorowe światło lub tło, na początku Twoje rendery miały więcej realizmu. Co do kół, myślę, że jeśli zdecydowałeś się na taki szeroki rant, to poprzednie gumy - naciągane na felge były ok, teraz pasowałoby zmniejszyć trochę rant felg. I czy nie za bardzo wyprowadziłes na zewnątrz tylne koło? Całościowo fura bardzo mi się podoba. Kawał dobrej roboty.

Napisano (edytowane)

illusion dzięki bardzo, tez myślalem nad tymi oponami i felgami z tym na pewno jeszcze pokombinuje z paroma rozwiązaniami. Jeśli chodzi o kolory to wina tła. Tylne koło jest na styk osadzone:) Jak tylko dam radę porobić parę renderków to je wrzucę.

 

 

Uptade:

rendercamaro.jpg

Edytowane przez si2wy
Gość DerekDX
Napisano

nie wiem czy mi sie wydaje ale tylne kolo stoi jakos pod skosem

Napisano (edytowane)

DerekDX jesli chodzi skos w pionie to delikatny jest bo mosi by przy nizszym zawieszeniu przynajmniej w realu:)

 

sajrus dzieki za slowa otuchy, hehe

 

 

Eddy__ render byl robiony w nocy:)) jaśniej będzie raczej jak się pobawię w hdri, dorzucę tylko inne ujęcia z tego studia potem spróbuję pomęczyć jakiś fajny krajobraz tylko muszę poszukać

jakichś darmowych

 

Edit:

Małe co nieco

rendercamaro2photoshop.jpg

 

[/url]rendercamarophotoschop.jpg

 

mnbh.jpg

Edytowane przez si2wy
Napisano

No i od razu lepiej :)

Ale materiał tylnego spojlera trochę dziwny.

No i nie wiem jak Tobie, ale odbicia generowane przez te felgi z boku trochę psują efekt. Poza tym jak kolega wyżej pisał, ciut jaśniej i będzie gitara.

A miałem zapytać, co się dzieje ze słupkami A? Czy to jakieś wycięcia w celu ograniczenia wagi, z ciekawości pytam.

No i same felgi super wyszły, chociaż mało je eksponujesz.

Całość robi wrażenie.

Napisano (edytowane)

illusion dzięki wielkie tez uwazam ze jest o niebo lepiej.

No z tym spojlerem to się trochę wkurzyłem przeoczyłem, ze nie ten materiał jest nadany. A ja robię na laptopie renderki i trochę to trwa:((

A jeśli chodzi o słupki A to z nimi jest wszystko ok to jest łączenie słupków z klatką dla dodatkowego wzmocnienia:))nie we wszystkich klatkach stosowane

Nad felgami popracuję ale niewiem czy w tym studiu czy popróbuję z hdri cóś.

 

Mały up:

camarotyl.jpg

 

camarobok.jpg

Edytowane przez si2wy
Napisano

W końcu wymęczyłem trochę hdri ale pojawiły się niestety odrazu problemy.

Plane który powinien rzucać cienie tylko niestety jest widoczny, próbowałem wyłączać refraction/ reflection i ustawiać materiał wrapper i nic niepomogło, moze coś poradzicie.

A tak to wygląda:

camarohdri.jpg

Aha no i jak widać trzeba popracować nad materiałami:((

Napisano

Tak zaznaczałem ale dalej nic gdzieś coś musiałem namieszać tylko niewiem gdzie. Próbowałem i w vray propeties i object propeties i ciągle to samo.

Napisano

tez probowalem i z matte/ shadow i wrapper, roznica jaka wychodzi to plane jest jasny albo czarny, nie wiem juz co moze być kombinowałem juz nawet ze światłem. Moze jeszcze jakieś sugestie?

Napisano

Ja to robię tak: wrzucam w materiał mate/shadow w slot Camera mapped background mapkę instance tła i bangla;) (nie wiem w czym renderujesz ale to działa do mentala)

Napisano

Jak vray to zrób reset ustawień, postaw nad wozem vray light typu dome, nałóż na tego plane'a matte/shadow. Jak podziała to dopiero wtedy zacznij bawić się ustawieniami renderka.

Napisano (edytowane)

Przeciągnij mapkę hdri ze slotu w environment do slotu w matte shadow daj instance dodatkowo w matte shadow jeden parametr odpowiada za jasność tego podłoża (suwak) daj go na 0 i powinno być ładnie przezroczyste z cieniem.

 

P.S W mentalu wystarczy przeciągnąć tylko do slotu w matte shadow i jest gitara, cień reguluje sie tam ustawieniami FG.

Edytowane przez bbandi
Napisano (edytowane)

Dzięki za tyle podpowiedzi, a więc tak na razie spróbowałem z tym materiałem w ogóle bez hdri i na defaultowych ustawieniach vray, wrzuciłem camaro na zwykłe tło ustawiłem vraylight/dome nad auto, pod auto dałem plane`a z matte/shadow i ogólnie niby wszystko ok bo plane ładnie jest przeźroczysty ale nie ma na nim cieni, tak więc narazie spróbuję to ogarnąć a potem przejde do hdri, zobacze jeszcze w mentalu jak to będzie wyglądało

 

 

 

Up:Udało się cienie usatawić na próbnym renderze, ogólnie na defaultowch ustawieniach wrzuciłem sphere potem plane, nadałem materiały, wrzuciłem mapkę do enviroment na koniec dodałem vraylight dome i wrzuciłem do światła hdri mapkę i narazie jest ok zobaczymy jak z camaro będzie

matte.jpg

 

 

 

Dzięki wielkie, Pozdrawiam

Edytowane przez si2wy
Napisano

model świetny (przód najlepszy), ale nie renderuj na tym podkładzie. jest on już tak popularny i tak oklepany, że nikt znający sie na cg nie będzie brał tego fajnego projektu na powaznie. poćwicz na studiu, albo innym zdjęciu. pzdr

Napisano (edytowane)

No ja wiem ze oklepane a moze zna ktoś stronę z darmowymi hdri ale tak zeby coś pod auto mozna dobrać?

I szczerze mówiąc niepasuje mi do camaro, nie ten klimat ale tylko taką darmową znalazłem pod samochód a chciałem poćwiczyć hdri.

 

 

 

Ps. Doszedłem powodu problemów z matte/shadow a mianowicie włączone GI.

 

Up: Na szybko szukając mapek hdri wydziergałem takie cóś takiego:camarotor.jpg

 

 

Mały up:

Camaro na nowym hdri:)

camaroi.jpg

 

 

 

 

Edytowane przez si2wy
Napisano

Nowe renderki ale jak dla mnie auto za ostro wyszlo w porównaniu do tła, jeszcze z tym walcze ale tak mam wrazenie za estetycznie wyszło, moze coś doradzicie.

 

camarotylszosa.jpg

By si2wy at 2010-09-18

camarobokszosa.jpg

 

 

Ps. Lewitacja tylnego koła i odbicia przedniej szyby poprawione:)

Napisano

Hehe, dzięki ci Podstavsky,tego właśnie brakuje:)najcięzej będzie przybrudzić koła, spróbuje z jakąś texturą. Jeśli chodzi o felgi to wiesz kwestia gustu a niemogłem się powstrzymać przy tak pięknej linii jaką ma camaro nie wrzucić czegoś na rancie:) Ale czy to nie jest piękne w 3ds ze mozesz przerzucić na 3d to co siedzi ci w głowie:)

Napisano
niemogłem się powstrzymać przy tak pięknej linii jaką ma camaro nie wrzucić czegoś na rancie:)

 

Podstavsky'emu chyba chodzilo o te "stozki" :D mi tez jakos nie podchodzą, a nie o sam rant

Napisano

Przepraszam za długą nieobecność ale czasu mało było dozucam ostateczne rendery juz wiecęj przy tym modelu nie bede grzebał, juz tak go wymęczyłem ze pora wziąść się za następny:

camarostudio.jpg

 

camarostudio2.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności