si2wy Napisano 20 Sierpień 2010 Napisano 20 Sierpień 2010 (edytowane) Witam a więc camaro trafiło do wipa, mam nadzieję ze z waszą pomocą wszystko zostanie poprawione: Edytowane 21 Październik 2010 przez si2wy 1
bbandi Napisano 20 Sierpień 2010 Napisano 20 Sierpień 2010 Hej spoko że zaczynasz go poprawiać. Chciałbym Ci przekazać moją wiedzę niewielką jeśli chodzi o samochody ale ogólnego użytku. Zawsze gdy mam jakies krzywizny ustawiam się w osi danych fragmentów i poprawiam siatkę wystarczy dobrze się przyglądnąć i można ładnie i prosto poprowadzić linie. Generalnie chodzi mi o to żebyś modelując nie opierał się na widokach standardowych góra, dół, lewa, prawa tylko patrzył z różnych perspektyw wyobrazał sobie te elementy jak te ze zdjęć i poprawiał aż do uzyskania danego kształtu. Ten model jest ładny olbrzymie odbicia tylko pogorszyły jego odbiór, ale są miejsca które trzeba dopieścić (wziąść pare wertexów i poprzesuwać a reszte porównywac ze zdjęciami) przykładowo popatrz na tylne nadkole z tej perspetywy widać że nie jest ładnie okrągłe tylko ma skoki (widok z tyłu), dodatkowo chyba niepotrzebnie dałeś taki gęsty chamfer być może 2 side by załatwiło sprawę a Ty masz 4....
sajrus Napisano 20 Sierpień 2010 Napisano 20 Sierpień 2010 wydaje mi sie że te zaznaczone przeze mnie linie są już zbędne ponieważ drzwi po odcięciu stały się oddzielnym elementem i nie mają te linie wpływu na resztę pojazdu a drzwiom nie powinno zaszkodzić a siatka zyska na równomiernym rozłożeniu a co za tym idzie ms lepiej tu podziała
si2wy Napisano 20 Sierpień 2010 Autor Napisano 20 Sierpień 2010 Hej dzięki wielkie, dzisiaj wieczorem jak będę miał chwilę czasu biorę się za poprawki. Będę wrzucał renderki z przebiegu poprawek, mam nadzieję ze z waszą pomocą zacznie to wyglądać tym bardziej ze ucząc się modelować nie na wszystko się zwraca uwagę. bbandi jesli chodzi o odbicia to masz rację, jak na to teraz patrze to wszystko psują, sajrus dzięki nawet nie zwróciłem na to uwagi. Pozdrawiam
si2wy Napisano 21 Sierpień 2010 Autor Napisano 21 Sierpień 2010 Siatka po krótkich zmaganiach blacharskich:)na tyle ile czas pozwolil Uploaded with ImageShack.us
GrześDuro Napisano 21 Sierpień 2010 Napisano 21 Sierpień 2010 przedewszystkim słon usiadl na przodzie auta
cortes Napisano 21 Sierpień 2010 Napisano 21 Sierpień 2010 co do topologii: 1. Przemyśl te miejsca, za duzo rysowania w ps 2. Nie za duzy skok jak na tak zageszczona siatkę ? 3. tak chyba wygodniej 4. tak też 5. aż zabolało jak zobaczylem te krzywizny popraw ! mam nadzieje ze pomogłem :)
si2wy Napisano 23 Sierpień 2010 Autor Napisano 23 Sierpień 2010 (edytowane) GrześDuro rzeczywiscie troche moze tak:) Cortes dzieki bardzo za pomoc i konkretne rady:)Jeśli chodzi o maskę to o to chodziło? bo jeszcze się zastanawiałem nad jednym ułozeniem siatki. No to maly up: Uploaded with ImageShack.us Edytowane 23 Sierpień 2010 przez si2wy
si2wy Napisano 24 Sierpień 2010 Autor Napisano 24 Sierpień 2010 Wrzucam siateczkę po ostatnich poprawkach i wstępny render.Trochę tez bawiłem się ze studiem ale z tym na razie mam duze problemy, dorzucam zdjęcie. Uploaded with ImageShack.us
GrześDuro Napisano 25 Sierpień 2010 Napisano 25 Sierpień 2010 Sam widzisz ze teraz lepiej. Nie bija w oczy krzywizny modelu;) Popraw jeszcze przedni dyfuzor. Powienien mieć "grubość" wieksza niz kartka papieru. Popracuj nad studiem materiałami i moze posta troche rusz bo patrz jak duzo teraz tracisz -> klik
si2wy Napisano 25 Sierpień 2010 Autor Napisano 25 Sierpień 2010 GrześDuro zdecydowanie lepiej, teraz to zaczyna ale tylko zaczyna wyglądać. W weekend będę chciał trochę podgonić i się pobawić bo w renderze i samym studiu jeszcze duzo trzeba poprawić no i z materiałami tez się pobawię:) No własnie twoja wersja renderu ciekawiej wygląda, model nie wygląda tak monotonnie i nudno, hehe, takze jak tylko będę miał chwilkę biorę się do pracy
bbandi Napisano 25 Sierpień 2010 Napisano 25 Sierpień 2010 No ładnie teraz siateczkę wyprowadziłeś:), jeszcze się porozglądaj po modelu zanim zaczniesz rendzić n a gotowo (czy uzywasz moze car painta bez żadnych zmian w ustawieniach?) spróbuj wyrendzić podnosząc kamerke wyżej wtedy te plamiste refleksy przy przedniej szybie powinno zniwelować.
Berger Napisano 25 Sierpień 2010 Napisano 25 Sierpień 2010 Proponuje zmienić felgi, bo te imo nie pasują do wozu.
si2wy Napisano 25 Sierpień 2010 Autor Napisano 25 Sierpień 2010 bbandi dzięki ale bez waszej pomocy nie byłoby tak dobrze. W sumie przed ostatecznym renderem jeszcze parę małych pierdółek muszę poprawić w modelu. Jeśli chodzi o materiał to w rzeczy samej jest to car paint z 3ds`a z niewielką zmianą ustawień ale chce spróbować pomodzić z composite, zobaczymy co z tego wyjdzie:) Brazniew jeśli chodzi o felgi to nie jest temat zamknięty:)na pewno muszą być na parapecie takze będę pewnie w tej kwestii coś kombinował, dorzucam kilka fotek z klasykami, pewnie zrobię wszystkie i zobaczy się które lepiej będą się komponowały jak coś to mozna wrócić do starych:)
si2wy Napisano 2 Wrzesień 2010 Autor Napisano 2 Wrzesień 2010 W końcu wymęczyłem parę renderków, na razie muszę ogarnąć światła takze mam nadzieję, ze będzie lepiej:
cortes Napisano 2 Wrzesień 2010 Napisano 2 Wrzesień 2010 wszystkie koła nie pasuja jak dla mnie, bardziej coś w tym stylu pasuje:) może tylko troche obniżony, poprostu bardziej pasują do klasyków takie opony, które widać... co do maski to nie wiem zbytnio jak chesz aby wyglądały wloty, dlatego nie rozumiem różnych rozwiązań topologicznych?
KoMic Napisano 2 Wrzesień 2010 Napisano 2 Wrzesień 2010 niby OK, aby dla mnie zbrodnia jest renderowanie w orto: ]
si2wy Napisano 2 Wrzesień 2010 Autor Napisano 2 Wrzesień 2010 cortes jesli chodzi o kola to kwestia gustu, poza tym nie widziało mi się wrzucać klatkę do środka i stawiać camaro na balonach, niewiem jakoś tak mi niepasowało do siebie ale to jest oczywiście moje zdanie. Na pewno jeszcze pokombinuję z kołami ale na niskim profilu. Przy następnym muscle car będę chciał oryginalne koła wrzucić takze mam nadzieję ze przypadnie do gustu:)) A jeśli chodzi o wloty to po prostu tak dla siebie jak wpłyną na kształt rózne rozwiązania topologiczne. KoMic jeśli chodzi o rendery to są robione z kamerki a nie z orto :) Dorzucam fotkę perełki zrobionej przez foose na niskich balonach
halset Napisano 3 Wrzesień 2010 Napisano 3 Wrzesień 2010 Bez przesady z tym niskim profilem - popatrz jak te opony wyglądają na zdjęciach a jak u Ciebie - praktycznie nie ma ich wcale.
si2wy Napisano 3 Wrzesień 2010 Autor Napisano 3 Wrzesień 2010 Trochę zmian przede wszystkim dorzuciłem trochę gumy do opon, i światła. Po długich bojach z oświetleniem studia wyszedl taki renderek: Niebawem dorzucę jeszcze parę ujęć, ale chyba juz raczej ze studiem i światłem nie będę kombinował, ewentualnie drobne korekty:) Niewiem jak drogie grono uwarza:)) ale sądzę porównując z początkowymi renderami ze dzięki wam jest o niebo lepiej:))
illusion Napisano 3 Wrzesień 2010 Napisano 3 Wrzesień 2010 Śledze Twoje postępy i o ile w kwestii siatki itd, jest ok to ten ostatni render nie jest za specjalny. Miałes tam wcześniej render, gdzie było fajnie doświetlone przednie koło, dzięki temu widać było wiele szczegółów felgi i gumy. Poza tym, nie wiem czemu uparłeś sie na takie kolorowe światło lub tło, na początku Twoje rendery miały więcej realizmu. Co do kół, myślę, że jeśli zdecydowałeś się na taki szeroki rant, to poprzednie gumy - naciągane na felge były ok, teraz pasowałoby zmniejszyć trochę rant felg. I czy nie za bardzo wyprowadziłes na zewnątrz tylne koło? Całościowo fura bardzo mi się podoba. Kawał dobrej roboty.
si2wy Napisano 5 Wrzesień 2010 Autor Napisano 5 Wrzesień 2010 (edytowane) illusion dzięki bardzo, tez myślalem nad tymi oponami i felgami z tym na pewno jeszcze pokombinuje z paroma rozwiązaniami. Jeśli chodzi o kolory to wina tła. Tylne koło jest na styk osadzone:) Jak tylko dam radę porobić parę renderków to je wrzucę. Uptade: Edytowane 6 Wrzesień 2010 przez si2wy
Gość DerekDX Napisano 6 Wrzesień 2010 Napisano 6 Wrzesień 2010 nie wiem czy mi sie wydaje ale tylne kolo stoi jakos pod skosem
sajrus Napisano 6 Wrzesień 2010 Napisano 6 Wrzesień 2010 wszystko jest w najlepszym porządku pięknie sie prezentuje
Eddy__ Napisano 6 Wrzesień 2010 Napisano 6 Wrzesień 2010 Jaśniej, jaśniej - bo jest ciemno troszkę :)
si2wy Napisano 6 Wrzesień 2010 Autor Napisano 6 Wrzesień 2010 (edytowane) DerekDX jesli chodzi skos w pionie to delikatny jest bo mosi by przy nizszym zawieszeniu przynajmniej w realu:) sajrus dzieki za slowa otuchy, hehe Eddy__ render byl robiony w nocy:)) jaśniej będzie raczej jak się pobawię w hdri, dorzucę tylko inne ujęcia z tego studia potem spróbuję pomęczyć jakiś fajny krajobraz tylko muszę poszukać jakichś darmowych Edit: Małe co nieco [/url] Edytowane 8 Wrzesień 2010 przez si2wy
illusion Napisano 8 Wrzesień 2010 Napisano 8 Wrzesień 2010 No i od razu lepiej :) Ale materiał tylnego spojlera trochę dziwny. No i nie wiem jak Tobie, ale odbicia generowane przez te felgi z boku trochę psują efekt. Poza tym jak kolega wyżej pisał, ciut jaśniej i będzie gitara. A miałem zapytać, co się dzieje ze słupkami A? Czy to jakieś wycięcia w celu ograniczenia wagi, z ciekawości pytam. No i same felgi super wyszły, chociaż mało je eksponujesz. Całość robi wrażenie.
si2wy Napisano 8 Wrzesień 2010 Autor Napisano 8 Wrzesień 2010 (edytowane) illusion dzięki wielkie tez uwazam ze jest o niebo lepiej. No z tym spojlerem to się trochę wkurzyłem przeoczyłem, ze nie ten materiał jest nadany. A ja robię na laptopie renderki i trochę to trwa:(( A jeśli chodzi o słupki A to z nimi jest wszystko ok to jest łączenie słupków z klatką dla dodatkowego wzmocnienia:))nie we wszystkich klatkach stosowane Nad felgami popracuję ale niewiem czy w tym studiu czy popróbuję z hdri cóś. Mały up: Edytowane 9 Wrzesień 2010 przez si2wy
si2wy Napisano 12 Wrzesień 2010 Autor Napisano 12 Wrzesień 2010 W końcu wymęczyłem trochę hdri ale pojawiły się niestety odrazu problemy. Plane który powinien rzucać cienie tylko niestety jest widoczny, próbowałem wyłączać refraction/ reflection i ustawiać materiał wrapper i nic niepomogło, moze coś poradzicie. A tak to wygląda: Aha no i jak widać trzeba popracować nad materiałami:((
halset Napisano 12 Wrzesień 2010 Napisano 12 Wrzesień 2010 Zaznaczyłeś matte object w vray properties?
si2wy Napisano 12 Wrzesień 2010 Autor Napisano 12 Wrzesień 2010 Tak zaznaczałem ale dalej nic gdzieś coś musiałem namieszać tylko niewiem gdzie. Próbowałem i w vray propeties i object propeties i ciągle to samo.
Thunder Napisano 12 Wrzesień 2010 Napisano 12 Wrzesień 2010 na plane'a wystarczy narzucić materiał "matte/shadow" i powinien być sam cień
si2wy Napisano 12 Wrzesień 2010 Autor Napisano 12 Wrzesień 2010 tez probowalem i z matte/ shadow i wrapper, roznica jaka wychodzi to plane jest jasny albo czarny, nie wiem juz co moze być kombinowałem juz nawet ze światłem. Moze jeszcze jakieś sugestie?
kamiltsn Napisano 12 Wrzesień 2010 Napisano 12 Wrzesień 2010 Ja to robię tak: wrzucam w materiał mate/shadow w slot Camera mapped background mapkę instance tła i bangla;) (nie wiem w czym renderujesz ale to działa do mentala)
Thunder Napisano 13 Wrzesień 2010 Napisano 13 Wrzesień 2010 Jak vray to zrób reset ustawień, postaw nad wozem vray light typu dome, nałóż na tego plane'a matte/shadow. Jak podziała to dopiero wtedy zacznij bawić się ustawieniami renderka.
bbandi Napisano 13 Wrzesień 2010 Napisano 13 Wrzesień 2010 (edytowane) Przeciągnij mapkę hdri ze slotu w environment do slotu w matte shadow daj instance dodatkowo w matte shadow jeden parametr odpowiada za jasność tego podłoża (suwak) daj go na 0 i powinno być ładnie przezroczyste z cieniem. P.S W mentalu wystarczy przeciągnąć tylko do slotu w matte shadow i jest gitara, cień reguluje sie tam ustawieniami FG. Edytowane 13 Wrzesień 2010 przez bbandi
si2wy Napisano 13 Wrzesień 2010 Autor Napisano 13 Wrzesień 2010 (edytowane) Dzięki za tyle podpowiedzi, a więc tak na razie spróbowałem z tym materiałem w ogóle bez hdri i na defaultowych ustawieniach vray, wrzuciłem camaro na zwykłe tło ustawiłem vraylight/dome nad auto, pod auto dałem plane`a z matte/shadow i ogólnie niby wszystko ok bo plane ładnie jest przeźroczysty ale nie ma na nim cieni, tak więc narazie spróbuję to ogarnąć a potem przejde do hdri, zobacze jeszcze w mentalu jak to będzie wyglądało Up:Udało się cienie usatawić na próbnym renderze, ogólnie na defaultowch ustawieniach wrzuciłem sphere potem plane, nadałem materiały, wrzuciłem mapkę do enviroment na koniec dodałem vraylight dome i wrzuciłem do światła hdri mapkę i narazie jest ok zobaczymy jak z camaro będzie Dzięki wielkie, Pozdrawiam Edytowane 13 Wrzesień 2010 przez si2wy
Stachu Napisano 13 Wrzesień 2010 Napisano 13 Wrzesień 2010 model świetny (przód najlepszy), ale nie renderuj na tym podkładzie. jest on już tak popularny i tak oklepany, że nikt znający sie na cg nie będzie brał tego fajnego projektu na powaznie. poćwicz na studiu, albo innym zdjęciu. pzdr
pecet Napisano 13 Wrzesień 2010 Napisano 13 Wrzesień 2010 Stachu ma racje, z dala od tego hdri/backplate
si2wy Napisano 14 Wrzesień 2010 Autor Napisano 14 Wrzesień 2010 (edytowane) No ja wiem ze oklepane a moze zna ktoś stronę z darmowymi hdri ale tak zeby coś pod auto mozna dobrać? I szczerze mówiąc niepasuje mi do camaro, nie ten klimat ale tylko taką darmową znalazłem pod samochód a chciałem poćwiczyć hdri. Ps. Doszedłem powodu problemów z matte/shadow a mianowicie włączone GI. Up: Na szybko szukając mapek hdri wydziergałem takie cóś takiego: Mały up: Camaro na nowym hdri:) Edytowane 18 Wrzesień 2010 przez si2wy
si2wy Napisano 18 Wrzesień 2010 Autor Napisano 18 Wrzesień 2010 Nowe renderki ale jak dla mnie auto za ostro wyszlo w porównaniu do tła, jeszcze z tym walcze ale tak mam wrazenie za estetycznie wyszło, moze coś doradzicie. By si2wy at 2010-09-18 Ps. Lewitacja tylnego koła i odbicia przedniej szyby poprawione:)
Podstavsky Napisano 18 Wrzesień 2010 Napisano 18 Wrzesień 2010 Przydałoby się, żeby coś było w powietrzu - jakaś lekka mgiełka. Dodatkowo spróbuj skręcić koła i troszkę je przybrudzić żeby samochód nabrał pewnej prezencji. Linia samochodu jest znakomita, ale nie wiem dlaczego preferujesz tego typu obręcze. Od razu przypomina mi się Dick Dastardly i jego wóz z Wacky Racers :D http://www.159ownersclub.it/public/forum/articoli/wacky/00_ani.gif
si2wy Napisano 19 Wrzesień 2010 Autor Napisano 19 Wrzesień 2010 Hehe, dzięki ci Podstavsky,tego właśnie brakuje:)najcięzej będzie przybrudzić koła, spróbuje z jakąś texturą. Jeśli chodzi o felgi to wiesz kwestia gustu a niemogłem się powstrzymać przy tak pięknej linii jaką ma camaro nie wrzucić czegoś na rancie:) Ale czy to nie jest piękne w 3ds ze mozesz przerzucić na 3d to co siedzi ci w głowie:)
Eddy__ Napisano 19 Wrzesień 2010 Napisano 19 Wrzesień 2010 To hdri ma strasznie słabą jakość przez co nie wygląda to najlepiej.
snooper Napisano 19 Wrzesień 2010 Napisano 19 Wrzesień 2010 niemogłem się powstrzymać przy tak pięknej linii jaką ma camaro nie wrzucić czegoś na rancie:) Podstavsky'emu chyba chodzilo o te "stozki" :D mi tez jakos nie podchodzą, a nie o sam rant
Eddy__ Napisano 19 Wrzesień 2010 Napisano 19 Wrzesień 2010 Swoją drogą jeśli chodzi o felgi to nie wiem czemu nie użyłeś oryginału
cortes Napisano 20 Wrzesień 2010 Napisano 20 Wrzesień 2010 no już o ten render z kanału wodnego mogłeś się pokusić o małą scenke :P
si2wy Napisano 3 Październik 2010 Autor Napisano 3 Październik 2010 Przepraszam za długą nieobecność ale czasu mało było dozucam ostateczne rendery juz wiecęj przy tym modelu nie bede grzebał, juz tak go wymęczyłem ze pora wziąść się za następny:
Podstavsky Napisano 3 Październik 2010 Napisano 3 Październik 2010 si2wy - ten noise nie za duży? Dodatkowo wybierz inną hdrkę, nie przejaskrawiaj studia i zmniejsz glossa na lakierze - od razu będzie lepiej :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się