Napisano 22 Sierpień 201014 l Pojawiła się nowa wersja dodatku dla programu Softimage XSI o nazwie emPolygonizer. Jest to integrujący się z programem operator pozwalający na tworzenie obiektów typu "metaballs". Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=1351
Napisano 23 Sierpień 201014 l Nic nie napiszę bo by było nie cenzuralnie gdyż zachwyt jest zbyt wielki więc dołączę się do: WOW czekać tylko jak ktoś napisze nic specjalnego i się zacznie dyskusja...
Napisano 23 Sierpień 201014 l Jeżeli to w tym dodatku jest ta fizyka to malutkie "wow". Jeżeli to tylko metaballe z fizyką od XSI jako particle itp. to "normal" (jak np. w Blenderze). Jedyne co by mi dało efekt "wow" to gdyby to było bardzo interaktywne w viewporcie. Nie dam się wciągnąć w dydkusję bez sensu.Za półgodziny wyjeżdżam i nie będę na forum do jutra.
Napisano 23 Sierpień 201014 l o kurcze... to ja sie dołącze do ogolnych ochów i achów. Swietnie to wyglada jak wpadaja dwie ciecze o roznych kolorkach i sie mieszają...da sie zrobic cos takiego w realflow ?
Napisano 23 Sierpień 201014 l Mylicie pojęcia. Cała fizyka z filmiku (90% przykładów) to Sph fluid solver zaimplementowany do XSI przez Thiago Costę. Problem w tym, że solver fluidów pracuje w oparciu o cząsteczki. Prezentowany tutaj emPolygonizer2 rozwiązuje problem renderingu, łącząc particle gometryczną powłoką. Pewno ma jakieś fajne ficzersy itp no i śmiga jak szalone na wszyskich dostępnych prockach (ICE). Więc - wow! :]
Napisano 24 Sierpień 201014 l Co znaczy śmiga na wszystkich dostępnych prockach? Jednordzeniowych też? I czy śmiga oznacza >1000 ballów bez zacięć? U mnie w Blenderze już przy 100 nie da się pracować.
Napisano 24 Sierpień 201014 l Śmiga na wszystkich prockach w rozumieniu - wykorzystuje wszystkie dostępne rdzenie. W odróżnieniu od ParticleFlow, który nadal jest jednowątkowy (no ale pracują nad tym Excaliburem.. może coś drgnie w temacie ;) )
Napisano 25 Sierpień 201014 l tak chcialem tylko zauważyc ,ze XSI juz nie ma, za to jest super git autodesk softimage dwatysiaceileś :)
Napisano 25 Sierpień 201014 l Na końcu prezentacji są wymienione solvery którymi liczyli te symulacje. Niestety po raz kolejny okazuje się, że każde SPH wygląda pięknie jako kolorowe partikle a po zmeshowaniu jak zwykle wychodzi kulkoglut :] ale to oczywiście tylko dowód na to że kilkaset tyś. partikli to zawsze za mało żeby było dobrze...
Napisano 25 Sierpień 201014 l Niby nie ma XSI ale ciężko się przestawić na NOWE .. stąd pomyłki. Co do detalu w symulacji to faktycznie ciężki temat. Może kilka odrębnych symulacji z leciutko innymi parametrami i później zlepek jako całość? Sam się zastanawiam jak ugryźć tak ogromne ilości danych w symulacji SPH. Realflow jest alternatywą, ale nadal koszmarnie długo liczy - coś za coś zapewne.
Napisano 25 Sierpień 201014 l Ja bym powiedział raczej, że nie ma w tym momencie żadnej alternatywy dla realflow5, bo w żadnym innym sofcie nie widziałem w miarę realistycznie wyglądającej wody.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto