Gość Chrupek3D Napisano 2 Wrzesień 2010 Share Napisano 2 Wrzesień 2010 znowu dopadła mnie ta Blenderowska "logicznośc"... Kiedy wgrywam nowy objekt, jego wierzchołki nie snapują się do siatki. Po kombinacji Shift S/Selection to grid... punkt wskakuje na siatkę i snapuje się jak należy. Mam problem, bo opcja Shift S rozwali mi cały objekt, snapując jego punkty do siatki jak popadnie, a ja chciałem tylko kilka punktów snapnąć do siatki z trzymanym CTRL :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mara Napisano 2 Wrzesień 2010 Share Napisano 2 Wrzesień 2010 shift+s snapuje ci zaznacozne elementy a nie wszystkie, więc wybierz sobie te które chcesz snapnąć przed wciśnięciem tejże kombinacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Chrupek3D Napisano 2 Wrzesień 2010 Share Napisano 2 Wrzesień 2010 Mnie raczej chodziło o snapowanie tj. po jednej osi. Nie koniecznie do punktu siatki, a raczej do linii - jeśli wiesz co mam na myśli. W Silo robię tak, że klikam czerwoną strzałkę na osi współrzędnych (oś "x") i przesuwam wybrany punkt tylko po tej osi... wtedy ten snapuje mi się do linii. W Blenderze też tak jest, jeśli zaczynasz w nim prace... ale jeśli wgrasz obiekt np. z Silo, to już nie jest tak różowo :/ , bo punkty nie wskakują na linie siatki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mandragora Napisano 2 Wrzesień 2010 Share Napisano 2 Wrzesień 2010 Włącz snap durning transform i wybiesz edge a jeśli zacznie ci przyciągać to co nie chcesz w pewnej osi to wciskasz albo x albo y albo z a jeśli w 2 płaszczyznach to blokujesz 2 osie Shift + oś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dac77 Napisano 2 Wrzesień 2010 Share Napisano 2 Wrzesień 2010 Shift-S robi snap to grid, a CTRL i przemieszczanie WCALE nie snapuje, tylko przemieszcza o stałą odległość siatki lub obraca o krok ustalony w opcjach. Nie ma różnicy między obiektami Blendera a importowanymi poza faktem że obiekty Blendera (większość) mają regularne wymiary więc na ogół są ich vertexy od razu na gridzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Chrupek3D Napisano 3 Wrzesień 2010 Share Napisano 3 Wrzesień 2010 (edytowane) tak coś myślę, że właśnie o tę siatkę chodzi i jej ustawienie w prefsach. dac77, ale np. w Silo nie mam tego problemu, moge każdy punkt wgranego objektu snapować jak mi się podoba i do czego mi sie podoba... nawet zmieniając wartośc grida w prefsach 100 razy ;) No ale nie rozmawiamy tu o Silo... będę się posiłkował waszymi wskazówkami. Dzięki. a tak przy okazji, to sobie tu wdepnąłem: http://www.blendertips.com/tutorials.html może ktoś nie zna. Edytowane 3 Wrzesień 2010 przez Chrupek3D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się