Vrock Napisano 5 Wrzesień 2010 Napisano 5 Wrzesień 2010 Dokładniej to chodzi mi o to, że gdy użyje go w oknie z widokiem "Left" to zamiast ciąć tak jak ja chce z A do B to tnie od miejsca A do najbliższego vertex'u obok B. Problem ten nie pojawia się w innych oknach. Co sądzicie o moim modelu, dodam że, wcześniej nic nie robiłem w 3ds, tutoriali tez zbyt wielu nie czytałem ;)
wueres Napisano 5 Wrzesień 2010 Napisano 5 Wrzesień 2010 Może masz zaznaczoną opcję vertex w oknie "Grid and Snap settings"
Kubajaniak Napisano 5 Wrzesień 2010 Napisano 5 Wrzesień 2010 (edytowane) Staraj się unikać trójkątów. Z tego co widzę masz ich kilka przy światłach. Siatka miejscami raczej za gęsta jak na ten etap pracy. Przerób sobie kilka tutoriali. Na prawdę można się sporo nauczyć. Tylko nie czytanych. W necie jest sporo video tutoriali o modelowaniu samochodu. A jeśli chodzi o cut też miałem podobny problem. Później zauważyłem, że dzieje mi się tak, gdy widok left ustawie sobie klikając na sześcian w prawym górnym rogu viewportu. Jeśli przestawie na widok left w lewym górnym rogu to wszystko działa. Zobacz, może u Ciebie też tak jest. Edytowane 5 Wrzesień 2010 przez Kubajaniak
Vrock Napisano 5 Wrzesień 2010 Autor Napisano 5 Wrzesień 2010 Staraj się unikać trójkątów. Z tego co widzę masz ich kilka przy światłach. Siatka miejscami raczej za gęsta jak na ten etap pracy. Przerób sobie kilka tutoriali. Na prawdę można się sporo nauczyć. Tylko nie czytanych. W necie jest sporo video tutoriali o modelowaniu samochodu. A jeśli chodzi o cut też miałem podobny problem. Później zauważyłem, że dzieje mi się tak, gdy widok left ustawie sobie klikając na sześcian w prawym górnym rogu viewportu. Jeśli przestawie na widok left w lewym górnym rogu to wszystko działa. Zobacz, może u Ciebie też tak jest. Dzięki, to faktycznie o to chodziło, ale teraz mam jeszcze głupszy problem, coś kliknąłem, i zniknęły i te wskaźniki y,x,z dzięki którym można przesuwać tylko w jednej płaszczyźnie. Wiecie jak to włączyć ponownie?
blinq Napisano 5 Wrzesień 2010 Napisano 5 Wrzesień 2010 Nacisnij x Ile razy można odpowiadać na to pytanie? :P
Vrock Napisano 5 Wrzesień 2010 Autor Napisano 5 Wrzesień 2010 Nacisnij x Ile razy można odpowiadać na to pytanie? :P ok, dzięki, przynajmniej nowego tematu nie zakładałem :)
zdeno Napisano 5 Wrzesień 2010 Napisano 5 Wrzesień 2010 myślę, że pora zwrócić się z prośbą do Mr. Adka aby nowi userzy w trakcie rejestracji musieli wypełnić formularz. Istniałoby tam jedno pytanie. "Jaką literkę trzeba wcisnąć jeżeli w maxie zniknęły osie transformacji xyz" dopóki ktoś nie wypełni formularza nie przechodzi do dalszego etapu. Może wtedy na forum onetu by ktoś podpowiedział ;) p.s. nie czepiam się Ciebie Vrock tylko tak ogólnie.
Kubajaniak Napisano 5 Wrzesień 2010 Napisano 5 Wrzesień 2010 Jak już robimy taki mały offtop, to proponuje jeszcze pytanie jak zwiększyć dokładność bleuprintów bo to też częste pytanie ;)
Vrock Napisano 6 Wrzesień 2010 Autor Napisano 6 Wrzesień 2010 Jak już robimy taki mały offtop, to proponuje jeszcze pytanie jak zwiększyć dokładność bleuprintów bo to też częste pytanie ;) Ja, Ja wiem! ;) Customize>Preference>ViewPorts>Configure Driver, i tam w Appearance Preference przestawiamy na najwyższe :D. A tak już serio, to to pytanie z osiami pojawia się często, bo nowi użytkownicy nie wiedza jak nazwać te osie, więc znaleźć nie mogą.
Ufol Napisano 6 Wrzesień 2010 Napisano 6 Wrzesień 2010 w sumie nie dziwota - "axis constraints" nijak się ma do "strzałek" :) A co do tego boxa w prawym górnym rogu to na mój gust jest to zbędny bajer, wywalam go jak tylko zobaczę, tylko miejsce zajmuje. Wystarczy się paru skrótów z klawiatury nauczyć, żeby sprawnie zmieniać. Ot takie P, T, L, B, U, C itp.
KoMic Napisano 6 Wrzesień 2010 Napisano 6 Wrzesień 2010 Ufol, jak to wywalic, hehe w sumie nigdy sie nie zastanawialem, a tez wogole nie kozystam. wczesniejsze przyzwyczajenia z maxow przed 2009 sa silniejsze i tez jakie z klawiatury.
Rekomendowane odpowiedzi