Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich. Od paru dni staram się ogarnąć maxa i chciałbym podać wam do oceny mój model. http://zapodaj.net/a267edcd93e0.bmp.html

i siatka http://zapodaj.net/b0e04c220dae.bmp.html

Wiem że siatka jest trochę krzywa ale już ciężko będzie to poprawić.

Wytykajcie błędy i ew, jakieś dobre sposoby na naprawę ich.

 

PS. Da się jakoś ukryć część obiektu bez deatachowania go.

 

Pozdro ALL ;)

  • Odpowiedzi 14
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ech, na tym etapie to po prostu równaj siatkę.

Trzymam kciuki bo ja 4x chciałem wymodelować sobie auto (camaro=i i punto) ale zabrakło mi skila ;p

 

pzd. Daniel

Napisano

Jak na początek to nawet nawet. Walcz dalej

Aby ukryś część obiektu zaznacz poligony, które chcesz schować i kliknij hide selected

Napisano
  • Autor

blinq dzięki za pomoc. Zawsze próbowałem zaznaczać vertexy albo krawędzie i nic się nie działo ;D. Teraz przy następnym modelu będzie mi łatwiej równać siatkę bo pochowam polygony i nie będzie tyle vertexów nałożonych na siebie.

 

Jak ja na to nie wpadłem? ;D Jutro następny up Pozdro

Napisano
  • Autor

To znowu ja ;d Poczyniłem małe postępy z tą bmką więc daje do oceny.

0deb1883056d.bmp.html

http://zapodaj.net/c097e3ccde43.bmp.html

 

a%3E

b9c843ac8050.bmp.htmlhttp://zapodaj.net/b9c843ac8050.bmp.html

 

Wiem że w niektórych miejscach jest jeszcze krzywo, ciągle staram się to poprawić ale wraz z następnymi elementami vertexy się na siebie nakładają i jest coraz trudniej;d

 

Maska, tylnia część dach i tył klapy już chyba zostawie bo nigdy tego nie skończę;d

 

Piszcie co jest jeszcze źle.

Napisano

na tylnich słupkach zostaw pare edgeów bez końca, na dole, to ułatwisz sobie układanie siatki na całości :)

Napisano

Jak wyżej, tylko jeszcze podpowiem że. np na słupek wystarczą 2-3, a na dach 5-6 podziałów przez długość. Przy takiej siatce jaką ułożyłeś zrobienie gładkiego modelu jest raczej niemożliwe. Ogólnie tak na początek to staraj się uzyskiwać chciane kształty jak najmniejszą ilością poly.

Napisano
  • Autor

Witam po krótkiej przerwie;d W związku z uwagami o za gęstą siatkę zacząłem model od początku. Wrzucam od razu początek żeby szybko zweryfikować błędy.

http://zapodaj.net/a999243a58eb.bmp.html Zaznaczyłem 2 miejsca w których prosiłbym was o pomoc w usunięciu trójkątów, z góry dzięki za pomoc i udzielanie rad, które mam nadzieję pomogą mi opanować maxa. Pozdro

Napisano

Proponuję przerobić kilka tutoriali byś podpatrzył patenty, poprawną topologię itp.

Napisano

Problemem nie są te dwa trójkąty, których możesz się pozbyć łącząc je edgem, tylko to że siatka jest bez sensu, prawie wcale nie pokrywa się z liniami auta. Napisałem żeby było jak najmniej poly (bo wtedy łatwiej uzyskać gładkie blachy) ale dodałem też że tyle żeby osiągnąć nią właściwy kształt. Pooglądaj siatki innych żeby załapać o co chodzi.

Napisano

Polygon, zaznaczasz i Delete.

j.w.

 

pzd. Daniel

Napisano
  • Autor

pecet i jedidan12 dzięki za wytykanie błędów ;p

 

Przejrzałem parę tutków i wrzucam nową siatkę, mam nadzieje że teraz lepiej.

http://zapodaj.net/3e644dcfc616.bmp.html

 

Walczę z tą bmką i mam nadzieje że się nie poddam i w trakcie modelowania nabędę umiejętności które pozwolą mi ją skończyć.

Napisano

Niby lepiej, chociaż to co się dzieje nad przednim nadkolem średnio mi się podoba ale na razie w sumie za mało żeby oceniać.

Napisano

Dodaj sobie modyfikator MS i oglądaj jak Ci to wychodzi. Dużo ułatwia i masz mniej poly.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności