Napisano 29 Wrzesień 201014 l Witam, Chciałbym pozostawić reflekcje na podłodze tylko i wyłącznie objektu tóry wizualizuje. Niestety podczas renderu odbija mi się też otoczenie (w tym przypadku IBL). Czy można wykluczyć reflekcje poszczególnym obiektom? Opcje takie jak visible in reflection lub trace reflection nie bardzo pomagają. Wiem tez że mógłbym to zrobić na renderLayers, ale jestem leniwy i szukam szybszego rozwiązania. Jest może coś w rodzaju "Reflection Relationship Editor" w Maya? Na załączonym obrazku zaznaczylem które reflekcje chciałbym zostawić na podłodze.
Napisano 29 Wrzesień 201014 l >> Jest może coś w rodzaju "Reflection Relationship Editor" w Maya? Niestety, chyba w żadnym programie nie ma czegoś takiego. Zycie byłoby zbyt piekne;] Ja problem ibl'a w podlozu rozwiazuje przypisując okrągły gradient jako teksturę refleksji. Odbija się wtedy kawałek obiektu i czasem trochę ibl'a, a poza gradientem nie odbija się nic. Pozdr.
Napisano 29 Wrzesień 201014 l Marian takich rzeczy nie wiesz ;P Oczywiście, że się da, a na dodatek jest szalenie proste w użyciu czy sekundy roboty, jakość jak na czy sekundy ale efekt jest ;) jak? np. mia env sphere podpinasz do mr env slot w SG i już Ale hdrki do renderu studyjnego używać? :) ps a tak jest jak jest więcej niż 1 rays :D
Napisano 29 Wrzesień 201014 l Autor Destro widze że zawsze niezawodny :) PODZIĘKOWANIA >>>> ps a tak jest jak jest więcej niż 1 rays :D Które rays? gdzie?
Napisano 29 Wrzesień 201014 l Destro widze że zawsze niezawodny :) To chyba oczywiste, jestem niezawodny z definicji :) mam takie genetyczne uwarunkowania ;D Które rays? gdzie? w render settings, raytrace, scenka była świeża więc standardowo były na 1 a to wbrew świętemu prawu :)
Napisano 29 Wrzesień 201014 l Jest to pewne rozwiazanie faktycznie tej sytuacji, o którą pyta mayamak (bardzo sprytne rozwiązanie - ja bym robił jak zawsze na passach - 3 kliknięcia więcej), ale nie jest ro reflection relationship. Takiego czegoś jak ca mel wspomniał nie ma i nawet w planach nie zapowiadają.
Napisano 29 Wrzesień 201014 l Niestety, chyba w żadnym programie nie ma czegoś takiego. Zycie byłoby zbyt piekne;] Sorry ca mel: http://www.sidefx.com/docs/houdini11.0/ref/panes/linker W praktyce nie jest to wygodne, jest zbyt prymitywne do pracy z HDA i własnymi shaderami, które mają kilka funkcji reflection w sobie. Znacznie lepiej jest kontrolować zasięg (scope) dla odbić w shaderze.
Napisano 29 Wrzesień 201014 l Ahh, tak coś czułem, że w chudym da się jednak wszystko. Więc dodałem to małe chyba ;P Fajnie, strasznie to chyba musi ułatwiać życie przy małych, szybkich projektach. Tyle że to chyba program do tych większych ;] Pozdrawiam.
Napisano 29 Wrzesień 201014 l Woohoo zobaczcie jaki mam długi pasek ;) nie żebym leczył sobie kompleksy czy coś ale this thing it's huuuuuge! :D hihi wysępiłem 2 pointy yeah! ;) A w nagrodę super piosenka do zabawy i świętowania mojego sukcesu :) ja ustawiłem ją sobie na dzwonek w telefonie, budzik, słucham w samochodzie, na siłowni i jak biegam, pływam, śpię a nawet nucę ją pod prysznicem :D beny nie mówiłem, że to reflection editor ale w pewnych sytuacjach się przydaje, ale fakt taki edytorek w mayi by się niewątpliwie przydał :) ps. sorry, że tak trolluję ale to jest silniejsze ode mnie :)
Napisano 29 Wrzesień 201014 l Woohoo zobaczcie jaki mam długi pasek ;) nie żebym leczył sobie kompleksy czy coś ale this thing it's huuuuuge! :D hihi wysępiłem 2 pointy yeah! ;) Heheh, to masz jeszcze jeden, bo to fajny patent z tym enviromentem jest ;] Edit. Jednak go nie będzie, skrypt forum każe najpierw pyknąć kilka punktów innym ;/
Napisano 30 Wrzesień 201014 l Heheh, to masz jeszcze jeden, bo to fajny patent z tym enviromentem jest ;] Edit. Jednak go nie będzie, skrypt forum każe najpierw pyknąć kilka punktów innym ;/ Mnie również nie pozwala więcej dać destroyerowi a bym mu wrzucał respa codziennie normalnie taki fajny chłop jest! :) Za samą piosenkę bym z 10 mu dał serduchów :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto