Podstavsky Napisano 4 Październik 2010 Napisano 4 Październik 2010 (edytowane) Na początek troszkę o samochodzie. Nie przez przypadek go wybrałem. Pierwszy raz usłyszałem o E31 gdy byłem małym chłopcem. Jego kształt na tamte lata w porównaniu z designem reszty modeli BMW przyprawiał mnie o dobre podskoki :) Zupełnie jak Corrado od VW. Strasznie przypadła mi do gustu "ósemka" i ją zwyczajnie pokochałem. Pamiętam także moment, gdy zajechaliśmy z kolegami do jednego z komisów na trasie KR-RZ i pierwsze co zrobiłem, to podbiegłem do 840i i nie oglądałem już reszty wózków. Ludzie nie mogli się nadziwić, co widzę w takim niby przeciętym samochodzie... Siłą wyciągali mnie z parkingu a ja musiałem im wyjaśniać w drodze, dlaczego akurat ten model. Przede wszystkim za wygląd - robi piorunujące wrażenie na żywo. Świetna linia, znakomite wnętrze, piękne, szerokie tylne lampy; przednie podnoszone (kojarzące się z Ferrari Testarossa, ale bardziej eleganckie, szykowne); sylwetka szeroka, niska; brak rantów szyb, nie śmierdzi chińską blachą nowych modeli (waży około 2t!), wspaniała gama silników (zwłaszcza V12 B56) i głęboki pomruk z 4 rur! Dodatkowo w usportowionej wersji z górnej półki (850CSi którą wybrałem) ze sportowym zawieszeniem, podniesioną mocą i zmienionymi przełożeniami skrzyni. Jedno z aut, które chciałbym mieć i na które ciułając pół życia, można sobie z przyjemnością pozwolić. Dane techniczne: >>> KLIK Dobra. A teraz to, co się pojawiło w Blenderze 2.49b. Zaznaczam, że to mój pierwszy model z blueprintów :) Proszę się nie śmiać, że narazie krzywo itp. Staram się nie robić trójkątów i dziwnych krzywizn. Zachęcam pozostałych uczestników do zabawy! :) Liczę, że każdy dokończy model, bo u mnie na słomiany zapał się nie zanosi. Edytowane 4 Październik 2010 przez Podstavsky
cortes Napisano 4 Październik 2010 Napisano 4 Październik 2010 stanowczo za duże szpary tak na pierwszy rzut oka, tradycyjnie nie równo przy nerkach bmw, oraz nierówno poukładana siatka :)
Kr3tz Napisano 4 Październik 2010 Napisano 4 Październik 2010 Do pełnego obrazu brakuje delikatnego chamfera na przetłoczeniu nad nadkolem, ale dobry start, kibicuję! :)
Podstavsky Napisano 4 Październik 2010 Autor Napisano 4 Październik 2010 (edytowane) cortes - nakarm mnie większą ilością wskazówek :) Jeśli chodzi o krzywiznę pod nerkami - to zgadzam się: jest krzywo pod nimi, ale to chyba też dlatego, że niepodzielona krawędź kończąca (na dole) dziwnie zakrzywia zagęszczenie siatki. A jeśli nie chodzi o ten fragment, to wrzucam zbliżenie: Mógłbyś zaznaczyć o co Ci dokładnie chodzi? :) Będę wdzięczny. Kr3tz - dzięki! :) Muszę narazie poprostować takie najbardziej krzywe miejsca i powoli zmierzać ku przednim słupom :) EDIT: wyrenderowałem sobie jeszcze z góry rzut i wyszło, że troszkę nie są podciągnięte krawędzie na tych wlocikach: Poprawiam! Edytowane 4 Październik 2010 przez Podstavsky
cortes Napisano 4 Październik 2010 Napisano 4 Październik 2010 a co do prezentacji to najlepiej ciemny materiał mniej wiecej jak kolor bg forum, moze troche jasniejszy i duzy spec :) tu jest zawsze problem a teraz zauważyłem że słupek pomiędzy nerkami jest jeszcze płaski, ale chyba nie bd pokazywał PS: nie wiem jak mozecie cisnąć modele w blenderku, dla mnie to jest katorga :D
Podstavsky Napisano 4 Październik 2010 Autor Napisano 4 Październik 2010 Yhm - tak jak się spodziewałem - ta krawędź jest nie podzielona i za mocno wchodzi w kierunku maski. Ogólnie w E31 i słupek i geometria tych wlotów to dobra zagadka. Popatrz na to: Jest płaski, powierzchnia wokół też jakaś dziwna :) Dzięki tak BTW za zainteresowanie! PS: co do Blendera - chyba kwestia przyzwyczajenia, bo interfejs 3DS Max'a kompletnie mi nie podchodzi ;)
cortes Napisano 4 Październik 2010 Napisano 4 Październik 2010 e tam max tez go nie lubie :D, fakt płasko tam, ale tak krzywo nie jest :P
Podstavsky Napisano 4 Październik 2010 Autor Napisano 4 Październik 2010 cortes - to druga sprawa, że krzywo :D Tak patrzę na Twoje siateczki i widzę po tej "szóstce" z siga, że chyba dasz dobrą nauczkę początkującym lamusom (takim jak ja :D) i będzie piękny Skyline. Aż dziwne mi się wydaje, że tak równomiernie i składnie porozmieszczane są te poly...
Smoku Napisano 4 Październik 2010 Napisano 4 Październik 2010 Widzę, że tu się na razie najwięcej dzieje :) Podstavsky :Powodzenia :) . Na razie jest ładnie poza drobiazgami już zauważonymi.
Podstavsky Napisano 4 Październik 2010 Autor Napisano 4 Październik 2010 Dzięki dzięki smoku :) Tobie również życzę owocnych bojów!
Zarowa Napisano 4 Październik 2010 Napisano 4 Październik 2010 Muszę ci powiedzieć szczerze, że piękne auto sobię wybrałeś :) Miałem okazje w swoim krótkim życiu, poprowadzić tego potwora z silnikiem v12. Naprawdę auto jest niesamowite, nieprzeciętne, a wrażenia z jazdy niezapomniane :) Będę dopingował Co do modelingu to podpinam się pod posty kolegów nademną :)
Podstavsky Napisano 5 Październik 2010 Autor Napisano 5 Październik 2010 Dzięki Zarowa! I przy okazji zazdroszczę przejażdżki :) Właśnie - co radzicie, żeby zrobić z siatką? Od nowa czy poprawiać to co jest? Czy nierównomierność wpływa potem jakoś na model? Bo jeśli tak, to SHIFT+Del i once again :D
Orangegraphics Napisano 5 Październik 2010 Napisano 5 Październik 2010 maskę masz w porządku, walcz z grillem jeszxcze, pokaż go nam z różnych ujęć i potem siatke
Podstavsky Napisano 5 Październik 2010 Autor Napisano 5 Październik 2010 Panowie - dosyć sporo z tym miejscem walczyłem i oto co wyszło:
Smoku Napisano 5 Październik 2010 Napisano 5 Październik 2010 No teraz wygląda świetnie :) podziwiam, ja w blenderze umiałem tylko wydłubać kran z tutka z pcformatu ...
Podstavsky Napisano 5 Październik 2010 Autor Napisano 5 Październik 2010 Nadłubałem i natestowałem sporo geometrycznych ułożeń tego wlotowego drania :) Cieszę się, że jest taki odzew. Aha - wkurzyłem się solidnie na cięcia świateł :D Select vertices -> Edge Loop -> delete :D
Orangegraphics Napisano 5 Październik 2010 Napisano 5 Październik 2010 jest sehr gut to miejsce teraz;)
Eddy__ Napisano 6 Październik 2010 Napisano 6 Październik 2010 No jedziesz dalej :) Szkoda, że ten samochód tak mało popularny jest :)
Smoku Napisano 7 Październik 2010 Napisano 7 Październik 2010 Podstawsky coś cicho od dwóch dni, jakiś postęp w projekcie?
Podstavsky Napisano 7 Październik 2010 Autor Napisano 7 Październik 2010 Dzięki panowie, bo już się bałem, że cała atrapa do wywalenia :D Poprawiłem troszkę geometrię wlotów i jest teraz git majonez :) smoku praktycznie żaden postęp. Owszem - buda zrobiona bez tyłu (nie mam nawet wycięć na światła tylnie), ale to praktycznie zarys. Popoprawiam mankamenty i wrzucę jakiś update jutro jak się z czasem wyrobię. Szkoda, że przez weekend nie ma mnie w domu... Nadgoniłbym dosyć mocno, bo złapałem bakcyla :)
bbandi Napisano 8 Październik 2010 Napisano 8 Październik 2010 No Panie ładne autko wybrałeś i gril wygląda nieźle jak i początki maski - czekam na łupy:), swoją drogą to widzę że trochę wątek ostygł każdy zrobił po pół auta w 2 dni i relaks:).
cortes Napisano 8 Październik 2010 Napisano 8 Październik 2010 bbandi trzeba cos zrobić aby pokazać cokolwiek :)
Smoku Napisano 13 Październik 2010 Napisano 13 Październik 2010 Podstavsky Powalisz czyms nas skoro Cię tak długo nie ma ? :>
Orangegraphics Napisano 14 Październik 2010 Napisano 14 Październik 2010 masz tu bonusa odemnie jeśli chodzi o refki: refki
Podstavsky Napisano 14 Październik 2010 Autor Napisano 14 Październik 2010 Wielkie dzięki Xiz0r! Bankowo się przydadzą, bo im więcej ujęć [...] Chwilę mnie nie było, miałem wrzucić update, ale tak mi się wszystko rozjechało w czasie, że na modelling zostało całe nic :) Ale teraz nadrabiam. Całe 4 dni solidnej roboty mnie czeka. Do dzieła reszta! :D
Podstavsky Napisano 15 Październik 2010 Autor Napisano 15 Październik 2010 Ok załoga. Po długim okresie bez up'a przyszedł czas na wrzucenie czegoś. Felga. W zasadzie chodzi mi o kształt ramion, bo reszta w dopracowywaniu (wentyl, obręcz, znaczek). Dziś będzie dokończona cała :) Z Xiz0rem rozmawiałem nt. solidów i wyszło, że ta felga jest jednak sktęcana. Jest łączenie ramion z obręczą. Więc solidem nie jest. A szkoda, bo wyglądałaby znacznie ładniej. Jestem z kształtu bardzo zadowolony, bo myślałem, że z paroma miejscami nie wyjdzie tak różowo. Dobra - dosyć tej gadaniny. Rendery w clay'ach i siateczka:
Smoku Napisano 15 Październik 2010 Napisano 15 Październik 2010 Wygląda dobrze, pojawiają się trójkąty ale widocznie blenderowi to nie przeszkadza aby ładnie zagęścić subsurfem czy jak to się nazywa :)
Podstavsky Napisano 15 Październik 2010 Autor Napisano 15 Październik 2010 To prawda :) Tam, gdzie jest płasko trójkąt nic nie powoduje. Mam 5 trójkątów, które są neutralne i 10 które są wymagane. Także myślę, że ok :) Za 2h powinno się pojawić logo, więc dam poprawione rendery (porzucam sr*czkowaty kolor clay'a) i ocenicie.
Podstavsky Napisano 15 Październik 2010 Autor Napisano 15 Październik 2010 (edytowane) Cholera - trochę spóźnienia: Edytowane 15 Październik 2010 przez Podstavsky
Smoku Napisano 15 Październik 2010 Napisano 15 Październik 2010 Ej no dobre :) zapodasz siatkę krążka z logiem?
Podstavsky Napisano 15 Październik 2010 Autor Napisano 15 Październik 2010 Tak się zapaliłem do tego modelowania, że w pewnym momencie straciłem kompletnie focus'a i cholerka powychodziły niedociągnięcia :) Do dziś będą wyeliminowane, bo opona w przygotowaniu ;) Logo też ma sporo pieruńskich baboli. Ale jak mówię - zostanie to poprawione jak wstanę. Przynajmniej logo jest w jednym kawałku (poza tekstem). smoku ależ proszę Cię bardzo:
Smoku Napisano 15 Październik 2010 Napisano 15 Październik 2010 Myślałem, że napis połączony z kółkiem :) co Ty chcesz nie widzę błędów no może po za tym że się jakieś małe bugi zrobiły na krawędziach tego "plusa" pod napisem, ale to widać tylko z takiej odległości :) To życzę powodzenia z oponką :) ja się kłade i też może coś jutro zarzucę w kierunku kółeczka . Good Luck
Podstavsky Napisano 15 Październik 2010 Autor Napisano 15 Październik 2010 Dałoby się połączyć. Ale IMO nie ma większego sensu :) Chyba, że lecimy już w total detal to wówczas można się pokusić. Hmm - może się kiedyś tam zdecyduję pod koniec konkursu na wymianę emblematów :) Dzięki smoku - Ty również wytocz działa w kierunku tego Mitsu i wywal w kosmos wreszcie tą karoserię :)
Podstavsky Napisano 16 Październik 2010 Autor Napisano 16 Październik 2010 Kolorem chcę podkreślić prawidłowość wytłoczeń loga. Przepraszam za ostre i błędne krawędzie gdzie niegdzie. To wina słabej jakości HDRki. Model zostaje ale popracuję jeszcze nad przyokrągleniem powierzchni (żeby była lekko sferyczna).
Berger Napisano 16 Październik 2010 Napisano 16 Październik 2010 Nie wiem czy był sens robienia tych ramek: Jeśli już jednak są, to te ramki powinny być chyba wepchnięte wgłąb loga, chyba że w Twoim modelu jest inaczej:
Podstavsky Napisano 16 Październik 2010 Autor Napisano 16 Październik 2010 Aż wyszedłem przed budynek, żeby sprawdzić logo BMW na "1" :) Wygląda dokładnie tak: Te loga robione w wektorówce nie są błędne (główna BMW zaopatruje się w takie) ale te rzeczywiste na pojazdach mają śmigiełko tłoczone a nie krawędzie :) Modelowałem te ramki (choć są bardzo bardzo minimalnie ponad resztę powierzchni) bo jakoś tak nakładanie mapy na krążek mi nie pasowało :P Zresztą reszta kolegów od BMW również modeluje!
Orangegraphics Napisano 16 Październik 2010 Napisano 16 Październik 2010 na moim bmw były literki i ramki śmigiełka leciutko wypukłe
Podstavsky Napisano 16 Październik 2010 Autor Napisano 16 Październik 2010 (edytowane) Poprawione literki :) Uwaga dla tych, którzy robią logo! Proszę spojrzeć na historię emblematu: Edytowane 16 Październik 2010 przez Podstavsky
bbandi Napisano 16 Październik 2010 Napisano 16 Październik 2010 Kłótnie o logo:), fajnie to pokazuje że ta bitwa trzyma poziom. Logo tak wogóle to bardzo ładne zrobiłeś.
Smoku Napisano 16 Październik 2010 Napisano 16 Październik 2010 Tyle krzyku o logo :) a swoją szosą dobre jest :)
Podstavsky Napisano 16 Październik 2010 Autor Napisano 16 Październik 2010 Dzięki bbandi i smoku! Przynajmniej w kwestii emblematu wszystko się rozwiązało ;) Panowie - pytanie ogólne. Wyciąłem podobno niepotrzebnie szyby (konkurencja w kilku wątkach na to zwracała uwagę) i pytanie jest takie: jak wpłynie to na resztę pracy? Będzie duży problem zrobić szybę do czegoś takiego?
Smoku Napisano 16 Październik 2010 Napisano 16 Październik 2010 myślę że problem będzie chociażby z tym że niektóe krawędzie będą nie ostre, a i szybe dopasować będzie problem i może jeszcze jakieś o których nie wiem, lepiej zrób szybę i ją utnij po smoothu mimo, że to blender to zasady są chyba te same wszędzie :)
Podstavsky Napisano 17 Październik 2010 Autor Napisano 17 Październik 2010 No to nieźle się załatwiłem :) Ale już moja w tym głowa jak z tego wybrnę ;) Jak do tej pory jestem zadowolony z progresu, choć jest multum niedociągnięć. Stay tuned!
pecet Napisano 17 Październik 2010 Napisano 17 Październik 2010 Mój sposób na szyby jest taki, że robisz usczelki/obramowanie i dopasowujesz w nie - za pomocą FDD - plane'a z dużą ilością podziałów a potem obcinasz to co nie potrzebne.
Podstavsky Napisano 17 Październik 2010 Autor Napisano 17 Październik 2010 (edytowane) pecet nie znam za bardzo Maxowej tudzież Mayowej terminologii - wszystko składane w Blenderze :) Rozumiem, że szybę zrobić osobno i wycelować w uszczelki, tak? PS: max3d.pl to naprawdę dobra ekipa! Miło się pracuje wśród pro osób, które pomimo swoich znakomitych umiejętności nie śmieją się z nowicjuszy mojego pokroju. Dzięki! EDIT: Nie jestem zdatny dziś za bardzo do modelowania, bo się przeziębiłem, ale postarałem się wziąć za duperelki :) E31 FTW! Edytowane 17 Październik 2010 przez Podstavsky
Smoku Napisano 17 Październik 2010 Napisano 17 Październik 2010 Fajna "duperelka" :) obyś cały model zasiał takimi szczegółami a będzie pięknie :)
pecet Napisano 17 Październik 2010 Napisano 17 Październik 2010 pecet nie znam za bardzo Maxowej tudzież Mayowej terminologii - wszystko składane w Blenderze :) Rozumiem, że szybę zrobić osobno i wycelować w uszczelki, tak? Mniej więcej tak, FFD to taki modyfikator w 3ds max, dzięki któremu np. możesz wygiąć plane'a (tu szybę) złożonego z 100 vertexów za pomocą 9 punktów.
Podstavsky Napisano 18 Październik 2010 Autor Napisano 18 Październik 2010 Bardzo ciekawe :) Wiem, że w Blenderze jest funkcja warp ale nie mam zielonego pojęcia czy istnieje modyfikator do rozpięcia względem nie jednego a kilku punktów. Może ktoś z odwiedzających wie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się