Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Na początek troszkę o samochodzie. Nie przez przypadek go wybrałem. Pierwszy raz usłyszałem o E31 gdy byłem małym chłopcem. Jego kształt na tamte lata w porównaniu z designem reszty modeli BMW przyprawiał mnie o dobre podskoki :) Zupełnie jak Corrado od VW. Strasznie przypadła mi do gustu "ósemka" i ją zwyczajnie pokochałem. Pamiętam także moment, gdy zajechaliśmy z kolegami do jednego z komisów na trasie KR-RZ i pierwsze co zrobiłem, to podbiegłem do 840i i nie oglądałem już reszty wózków. Ludzie nie mogli się nadziwić, co widzę w takim niby przeciętym samochodzie... Siłą wyciągali mnie z parkingu a ja musiałem im wyjaśniać w drodze, dlaczego akurat ten model.

Przede wszystkim za wygląd - robi piorunujące wrażenie na żywo. Świetna linia, znakomite wnętrze, piękne, szerokie tylne lampy; przednie podnoszone (kojarzące się z Ferrari Testarossa, ale bardziej eleganckie, szykowne); sylwetka szeroka, niska; brak rantów szyb, nie śmierdzi chińską blachą nowych modeli (waży około 2t!), wspaniała gama silników (zwłaszcza V12 B56) i głęboki pomruk z 4 rur! Dodatkowo w usportowionej wersji z górnej półki (850CSi którą wybrałem) ze sportowym zawieszeniem, podniesioną mocą i zmienionymi przełożeniami skrzyni. Jedno z aut, które chciałbym mieć i na które ciułając pół życia, można sobie z przyjemnością pozwolić.

 

Dane techniczne: >>> KLIK

 

Dobra. A teraz to, co się pojawiło w Blenderze 2.49b.

Zaznaczam, że to mój pierwszy model z blueprintów :) Proszę się nie śmiać, że narazie krzywo itp.

Staram się nie robić trójkątów i dziwnych krzywizn. Zachęcam pozostałych uczestników do zabawy! :) Liczę, że każdy dokończy model, bo u mnie na słomiany zapał się nie zanosi.

 

clay8501.png

wire8501.png

Edytowane przez Podstavsky
  • Odpowiedzi 86
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

cortes - nakarm mnie większą ilością wskazówek :)

Jeśli chodzi o krzywiznę pod nerkami - to zgadzam się: jest krzywo pod nimi, ale to chyba też dlatego, że niepodzielona krawędź kończąca (na dole) dziwnie zakrzywia zagęszczenie siatki. A jeśli nie chodzi o ten fragment, to wrzucam zbliżenie:

nerkixd.png

Mógłbyś zaznaczyć o co Ci dokładnie chodzi? :) Będę wdzięczny.

 

Kr3tz - dzięki! :) Muszę narazie poprostować takie najbardziej krzywe miejsca i powoli zmierzać ku przednim słupom :)

 

EDIT: wyrenderowałem sobie jeszcze z góry rzut i wyszło, że troszkę nie są podciągnięte krawędzie na tych wlocikach:

clay8502.png

Poprawiam!

Edytowane przez Podstavsky
Napisano

a co do prezentacji to najlepiej ciemny materiał mniej wiecej jak kolor bg forum, moze troche jasniejszy i duzy spec :)

 

tu jest zawsze problem

nerkixd.jpg

 

a teraz zauważyłem że słupek pomiędzy nerkami jest jeszcze płaski, ale chyba nie bd pokazywał

 

PS: nie wiem jak mozecie cisnąć modele w blenderku, dla mnie to jest katorga :D

Napisano

Yhm - tak jak się spodziewałem - ta krawędź jest nie podzielona i za mocno wchodzi w kierunku maski. Ogólnie w E31 i słupek i geometria tych wlotów to dobra zagadka. Popatrz na to:

nery.jpg

Jest płaski, powierzchnia wokół też jakaś dziwna :)

Dzięki tak BTW za zainteresowanie!

 

PS: co do Blendera - chyba kwestia przyzwyczajenia, bo interfejs 3DS Max'a kompletnie mi nie podchodzi ;)

Napisano

cortes - to druga sprawa, że krzywo :D

Tak patrzę na Twoje siateczki i widzę po tej "szóstce" z siga, że chyba dasz dobrą nauczkę początkującym lamusom (takim jak ja :D) i będzie piękny Skyline. Aż dziwne mi się wydaje, że tak równomiernie i składnie porozmieszczane są te poly...

Napisano

Muszę ci powiedzieć szczerze, że piękne auto sobię wybrałeś :) Miałem okazje w swoim krótkim życiu, poprowadzić tego potwora z silnikiem v12. Naprawdę auto jest niesamowite, nieprzeciętne, a wrażenia z jazdy niezapomniane :)

 

Będę dopingował

 

Co do modelingu to podpinam się pod posty kolegów nademną :)

Napisano

Dzięki Zarowa! I przy okazji zazdroszczę przejażdżki :)

 

Właśnie - co radzicie, żeby zrobić z siatką? Od nowa czy poprawiać to co jest? Czy nierównomierność wpływa potem jakoś na model? Bo jeśli tak, to SHIFT+Del i once again :D

Napisano

Nadłubałem i natestowałem sporo geometrycznych ułożeń tego wlotowego drania :) Cieszę się, że jest taki odzew.

 

Aha - wkurzyłem się solidnie na cięcia świateł :D Select vertices -> Edge Loop -> delete :D

Napisano

Dzięki panowie, bo już się bałem, że cała atrapa do wywalenia :D Poprawiłem troszkę geometrię wlotów i jest teraz git majonez :)

smoku praktycznie żaden postęp. Owszem - buda zrobiona bez tyłu (nie mam nawet wycięć na światła tylnie), ale to praktycznie zarys. Popoprawiam mankamenty i wrzucę jakiś update jutro jak się z czasem wyrobię. Szkoda, że przez weekend nie ma mnie w domu... Nadgoniłbym dosyć mocno, bo złapałem bakcyla :)

Napisano

No Panie ładne autko wybrałeś i gril wygląda nieźle jak i początki maski - czekam na łupy:), swoją drogą to widzę że trochę wątek ostygł każdy zrobił po pół auta w 2 dni i relaks:).

Napisano

Wielkie dzięki Xiz0r! Bankowo się przydadzą, bo im więcej ujęć [...]

Chwilę mnie nie było, miałem wrzucić update, ale tak mi się wszystko rozjechało w czasie, że na modelling zostało całe nic :)

Ale teraz nadrabiam. Całe 4 dni solidnej roboty mnie czeka. Do dzieła reszta! :D

Napisano

Ok załoga. Po długim okresie bez up'a przyszedł czas na wrzucenie czegoś. Felga. W zasadzie chodzi mi o kształt ramion, bo reszta w dopracowywaniu (wentyl, obręcz, znaczek). Dziś będzie dokończona cała :) Z Xiz0rem rozmawiałem nt. solidów i wyszło, że ta felga jest jednak sktęcana. Jest łączenie ramion z obręczą. Więc solidem nie jest. A szkoda, bo wyglądałaby znacznie ładniej. Jestem z kształtu bardzo zadowolony, bo myślałem, że z paroma miejscami nie wyjdzie tak różowo.

Dobra - dosyć tej gadaniny. Rendery w clay'ach i siateczka:

felga1.png

felga2.png

felga3.png

Napisano

To prawda :) Tam, gdzie jest płasko trójkąt nic nie powoduje. Mam 5 trójkątów, które są neutralne i 10 które są wymagane. Także myślę, że ok :)

Za 2h powinno się pojawić logo, więc dam poprawione rendery (porzucam sr*czkowaty kolor clay'a) i ocenicie.

Napisano

Tak się zapaliłem do tego modelowania, że w pewnym momencie straciłem kompletnie focus'a i cholerka powychodziły niedociągnięcia :) Do dziś będą wyeliminowane, bo opona w przygotowaniu ;)

Logo też ma sporo pieruńskich baboli. Ale jak mówię - zostanie to poprawione jak wstanę.

Przynajmniej logo jest w jednym kawałku (poza tekstem).

smoku ależ proszę Cię bardzo:

logorimw.png

logorim.png

Napisano

Myślałem, że napis połączony z kółkiem :) co Ty chcesz nie widzę błędów no może po za tym że się jakieś małe bugi zrobiły na krawędziach tego "plusa" pod napisem, ale to widać tylko z takiej odległości :) To życzę powodzenia z oponką :) ja się kłade i też może coś jutro zarzucę w kierunku kółeczka . Good Luck

Napisano

Dałoby się połączyć. Ale IMO nie ma większego sensu :) Chyba, że lecimy już w total detal to wówczas można się pokusić. Hmm - może się kiedyś tam zdecyduję pod koniec konkursu na wymianę emblematów :)

 

Dzięki smoku - Ty również wytocz działa w kierunku tego Mitsu i wywal w kosmos wreszcie tą karoserię :)

Napisano

Kolorem chcę podkreślić prawidłowość wytłoczeń loga. Przepraszam za ostre i błędne krawędzie gdzie niegdzie. To wina słabej jakości HDRki. Model zostaje ale popracuję jeszcze nad przyokrągleniem powierzchni (żeby była lekko sferyczna).

renderedlogo.png

Napisano

Nie wiem czy był sens robienia tych ramek:

 

BMW-logo.jpg

 

Jeśli już jednak są, to te ramki powinny być chyba wepchnięte wgłąb loga, chyba że w Twoim modelu jest inaczej:

 

BMW-Logo.jpg

Napisano

Aż wyszedłem przed budynek, żeby sprawdzić logo BMW na "1" :)

Wygląda dokładnie tak:

bmw-z4-m-roadster-silver-logo.jpg

Te loga robione w wektorówce nie są błędne (główna BMW zaopatruje się w takie) ale te rzeczywiste na pojazdach mają śmigiełko tłoczone a nie krawędzie :)

 

Modelowałem te ramki (choć są bardzo bardzo minimalnie ponad resztę powierzchni) bo jakoś tak nakładanie mapy na krążek mi nie pasowało :P Zresztą reszta kolegów od BMW również modeluje!

Napisano

Dzięki bbandi i smoku! Przynajmniej w kwestii emblematu wszystko się rozwiązało ;)

Panowie - pytanie ogólne. Wyciąłem podobno niepotrzebnie szyby (konkurencja w kilku wątkach na to zwracała uwagę) i pytanie jest takie: jak wpłynie to na resztę pracy? Będzie duży problem zrobić szybę do czegoś takiego?

crackedtop.png

Napisano

myślę że problem będzie chociażby z tym że niektóe krawędzie będą nie ostre, a i szybe dopasować będzie problem i może jeszcze jakieś o których nie wiem, lepiej zrób szybę i ją utnij po smoothu mimo, że to blender to zasady są chyba te same wszędzie :)

Napisano

Mój sposób na szyby jest taki, że robisz usczelki/obramowanie i dopasowujesz w nie - za pomocą FDD - plane'a z dużą ilością podziałów a potem obcinasz to co nie potrzebne.

Napisano (edytowane)

pecet nie znam za bardzo Maxowej tudzież Mayowej terminologii - wszystko składane w Blenderze :) Rozumiem, że szybę zrobić osobno i wycelować w uszczelki, tak?

 

PS: max3d.pl to naprawdę dobra ekipa! Miło się pracuje wśród pro osób, które pomimo swoich znakomitych umiejętności nie śmieją się z nowicjuszy mojego pokroju. Dzięki!

 

EDIT:

Nie jestem zdatny dziś za bardzo do modelowania, bo się przeziębiłem, ale postarałem się wziąć za duperelki :) E31 FTW!

csilogosmall.png

Edytowane przez Podstavsky
Napisano
pecet nie znam za bardzo Maxowej tudzież Mayowej terminologii - wszystko składane w Blenderze :) Rozumiem, że szybę zrobić osobno i wycelować w uszczelki, tak?
Mniej więcej tak, FFD to taki modyfikator w 3ds max, dzięki któremu np. możesz wygiąć plane'a (tu szybę) złożonego z 100 vertexów za pomocą 9 punktów.
Napisano

Bardzo ciekawe :) Wiem, że w Blenderze jest funkcja warp ale nie mam zielonego pojęcia czy istnieje modyfikator do rozpięcia względem nie jednego a kilku punktów. Może ktoś z odwiedzających wie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności