Skocz do zawartości

Samochód 88-95: BMW E31 850CSi


Podstavsky

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 86
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Badyl dobre :D

Trochę się ostatnio wyobijałem jeśli chodzi o karoserię, ale poprawiłem wreszcie bok zarówno pod względem odpowiadania oryginałowi jak i krzywizn. Narazie tak niewiele, bo reszty nie chcę dołączać. Nie ma sensu. Dziś robię tarczę i szczęki.

26855435.png

68811906.png

Edytowane przez Podstavsky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak - nie dałem tam loop'a i przyokrągliło :) Jestem tego świadom.

Rzut z przodu (strasznie ubogi) z pogięciem w okolicach pokrywy świateł (niepotrzebnie poprawiałem do renderu, bo się okazało, że wcześniej było prosto :D ).

Siateczki (mocno skomplikowane i robione wg mojego widzi mi się) i render od przodu wedle życzenia ;)

15765124.png

wireshot.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba sie troszkę dziwnie światło układa na drzwiach tam gdzie masz trójkąty, ogólnie widzę że nie ma loopów na większości wyciętych elementów ale to jeszcze taki etap prawda :] No to tak po za tym wygląda bardzo zachęcająco, widzę że to jest też pojazd z z chowanymi reflektorami jak mój :) ogólnie nie jestem wielkim ekspertem samochodów jak wiesz, więc jak coś jest jakiś drobiazg nie tak to ja Ci o tym nie powiem. Dla mnie siatka po za tymi trójkątami wygląda przednio :) Powodzenia dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

smoku do eksperta samochodowego to brakuje zapewne tutaj każdemu :) Ja w żadnym wypadku nim nie jestem, pomimo, że ostro drążę temat mechaniki podwozia łącznie z dynamiką kół :)

Jeśli chodzi o to światło, które moim zdaniem może każdemu nie pasować (mi też nie pasowało do momentu aż nie przeglądnąłem "1001" fot :D ) to wrzucam tutaj takie zdjęcie:

swiatlosmoku.jpg

Gdy zamiast trójkątów kładłem tam czworokąty to było za gładko i nie zgadzało się z oryginałem. Dopiero jak zbliżyłem 2 vertexy bardzo blisko siebie - zadziałało. Ale pomyślałem, że z jednym v. będzie jeszcze fajniej :D Nie razi mnie jakoś ten szczegół. Bardziej się martwię o zderzak, bo może zacząć się maniana ;)

Co do samych loop'ów - zapewne ich troszkę przybędzie, ale na pewno nie na tyle, że wypełnią się te puste pola ładnie i równomiernie :) Taki kierunek modelingu wg własnego widzi mi się obrałem i chętnie zobaczę jak takie "mundrości" wychodzą w praktyce. Jeżeli na końcu będzie kaszana to zapewne na głos powiem - trzeba było słuchać bardziej doświadczonych i nie świrować :D

 

Dzięki za miłe słowa. Skończę tą karoserię w przeciągu dwóch dni i zabiorę się za detale exteriora - czyli to, co lubię najbardziej.

 

PS: podnoszone światła górą :) Potwierdzasz to Ty, ja, pewnie potwierdzi to Bubu albo Brazniew! Hehe...

 

PS2: co do tych ostrych krawędzi co nie przechodzą w zderzak - zgadza się. Muszę zrobić jakiś fade-out ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz ale ja mam pierwszy topień samochodowo znawstwa :P odróżniam kiedy samochód stoi i kiedy jedzie :P. a No faktycznie tak jest, nie chciało mi się przeglądać zdjęć żeby porównać bo jestem leń niestety. Ja myślę , że siatka jest w porządku, i nie masz się co przejmować że jest zupełnie do kitu ewentualnie może coś tam drobnego do poprawy :) też nie mogę się doczekać wnętrza bo jeszcze nigdy na poważnie się za to nie brałem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasuwa mi się jeden czasownik, zaczyna się pi, a kończy na sz. :P

Oooo Kr3tz! Jak dawno Cię nie słyszałem :D Powitać! :)

smoku - z Kr3tz'em kiedyś w Quizie motoryzacyjnym na forum słynnego portalu komputerowego (nie chcę robić reklamy) dawaliśmy czadu :) To były czasy... Ehhh. Swoją drogą ten Pan soczyście wymiatał. I do dziś (z tego co widzę po tym forum) tropi najefektywniej szczegóły i błędy modelowania względem rzeczywistych obiektów!

Wiesz ale ja mam pierwszy topień samochodowo znawstwa :P odróżniam kiedy samochód stoi i kiedy jedzie :P. a No faktycznie tak jest, nie chciało mi się przeglądać zdjęć żeby porównać bo jestem leń niestety. Ja myślę , że siatka jest w porządku, i nie masz się co przejmować że jest zupełnie do kitu ewentualnie może coś tam drobnego do poprawy :) też nie mogę się doczekać wnętrza bo jeszcze nigdy na poważnie się za to nie brałem .

smoku - dzięki za zauważenie tego braku wygładzenia w kierunku zderzaka, bo to poważny mankament stylistyczny byłby :) I ogólnie dzięki za opinie!

To jeszcze jedno ujęcie wrzucam:

90573393.png

Felgi wyszły demonicznie :D

Edytowane przez Podstavsky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra - małe sprawozdanie z roboty. Jest parę niedociągnięć (wybrzuszenie środka progu, brak ciągłości światła na długości karoserii, niedochamferowane tylnie nadkole, minimalnie wystający edge loop w okolicach tylniego zderzaka), które wychodzą właśnie przy takim oświetleniu - już poprawione :) Nie mogę sprawdzać na smooth modelu w oknie OpenGL programu, bo pojawiają się jakieś błędy na łączeniach (czarne pasy), które skutecznie paskudzą widok i przyćmiewają uwagę reszty komponentów. Anyway - to się pojawiło:

11f.png

12f.png

13f.png

 

EDIT: przepraszam za kompresję!

EDIT2: zapomniałem o jednym elemecie, który jest nie mojej produkcji - opona z neta. Moja wygląda dużo fajniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie jest bardzo równo i dobrze się prezentuje, widzę poprawione to przejście ostrych linii z p. nadkola w zderzak, ale spójrz na światło nie sądzisz że dalej się jakoś nie tak układa co oznacza, że coś tam jest nie tak? i jeszcze wytropiłem że w tym dolnym wycięciu na reflektor, ostatnim renderze coś się tam dziwnie układa ostry zakręt, wiesz o co mi chodzi? A tak ogólnie to wykonałeś bardzo dobry wiernie odwzorowany model :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

smoku - to przejście tego chamfera w zderzak jest dodane lekko na szybkiego, choć dobrze dostrzegłeś małą poprawę, bo zmieniłem troszkę geometrię rogu ;) Natomiast okolic wycięcia na światło jeszcze nie poprawiłem :)

Dzięki za opinię :D

 

pecet dzięki ;)

 

Ogólnie multum trików się nauczyłem na tym modelu (jak i samych metod modelowania). W końcu to druga tak poważna rzecz, którą robię w 3D i naprawdę mobilizuje ta bitwa :)

Edytowane przez Podstavsky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie! :) Dziś domodeluję tłumiki ale bez kata. Rury nie będą wisieć :D

Zastanawiam się, czy modelować zawiechę, bo o dostęp do takich fot jest makabrycznie trudno. Amor ze sprężyną jeszcze by dało radę (jakiegoś Bilstein'a albo Boge zapakować z fajnymi, czerwonymi springami) ale reszta to już problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I'm back. Kurczę tak sobie zacząłem testować materiały ale powiem Wam, że to jest strasznie ciężkie :/ Modelowanie to prawdziwy pikunio. Z racji tego, że nie chciało mi się za bardzo modelować ("zmęczenie materiału") zająłem się czerwienią. Bardziej jej to cartoonu lub jedwabiu jak do prawdziwej samochodowej czerwieni.

cropped850.png

Zresztą jest to też kwestia studio. Nie potrafię tego wszystkiego ogarnąć w ten sposób, aby wyglądało jak tutaj :(

2010-Mercedes-Benz-SLS-AMG-Red-Front-Angle-2-1024x768.jpg

 

Jest tutaj jakaś osoba otrzaskana w Blenderze? :)

 

PS: render 850 na starym, niepoprawionym mesh'u.

 

PS2: podzieliłby się ktoś jakąś fajną, prostą mapą HDRI do wykorzystania do studia?

Edytowane przez Podstavsky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze takie pytanko do Ciebie pecet, bo widzę, że w kwestiach renderów jesteś mistrzunio :) W G8 z Twojego porfolio ten biały lakier jest jakiś specyficzny? Czy jest może dosyć zwykły z leciutko obniżonym gloss'em? Nie pragnę abyś się dzielił technikami itd. (bo wiem, że masy pracy nie oddaje się o-tak-w-eter) ale mógłbyś coś powiedzieć o tej bieli? A studio jest z HDR'em czy to światła powierzchniowe dają taki efekt?

 

EDYTA: znalazłem takie oprogramowanie (szkoda, że na Windowsa) hdrlightstudio: http://www.hdrlightstudio.com/ Co o nim myślicie? Warto posiadać taki sofcik?

Edytowane przez Podstavsky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No do mistrzunia to jeszcze długa droga ;) Lakier w pontiacu to shellac, dolna warstwa lekko rozmyta, a górna daje ostre odbicia. W obu diffuse biały. W studio photometryki (z 6) i dodatkowo plane z shaderem output("samoświecący") z mapką gradient. A reszta to postprodukcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstavsky - Ja tez testuje czerwony lakirek, powiem tak sam render daje podobny efekt do Twojego czyli mocna czerwień, podbicie kontrastu w PS to ładnie wyprowadza.

Co do studio to jest troche kombinowania, ja uzyskałem 2-3 satysfakcjonujące ujęcia z mojej prostej mapki i tyle więcej już nie wycisne, do tego dochodzi światło (używam 1), powodzenia.

 

P.S ten merol wygląda ładnie jednak brak jednolitego tła takiego prawdziwie studyjnego psuje odbiór, dodatkowo widac tam Post Produkcje nie że źle dobrze właśnie tylko po prostu widac że to nie czysty wypiek z rendera.Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bbandi mnie chodzi właśnie o refleksy - jeśli studio jest zaopatrzone w mesh light'y to właśnie pod dużym kątem od wektora normalnego do powierzchni chciałbym widzieć biel (zakładam, że te światła powierzchniowe będą białe).

Co do studio masz rację - nie może odwracać uwagi :) Wklejając to zdjęcie chciałem pokazać lakier i jego barwę, charakterystykę (wiadomo, że wartości ma podbijane w PS). Spodobał mi się po prostu.

A teraz zastanawiam się czy BMW nie zrobić czarnego. Na pewno będzie łatwiej z takim kolorem a i ryzyko skaszanienia bryły takim lipnym materiałem czerwonym (to co widać na poprzedniej stronie jeszcze wygląda w miarę w porównaniu z innymi ujęciami - naprawdę reszta jest tragiczna i ją wywaliłem żeby nie zaprzątać sobie głowy myślami "no może jakby poprawił to by uszło"). Nie chcę poprawiać i mówić dobra - bedzie. Chcę zrobić lakier z klasą - popeliny nie będzie.

 

PS: ileż to ja operacji na node'ach zrobiłem w kwestii tego czerwonego... A ile to czekania na render. Fiu fiu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zapomniałem dodać - refleksy, po 100 próbach przesuwania, skalowania HDRKI+ wybór odpowiedniego kąta kamerki do prezentacji udało mi się uzyskac ujęcie na którym to wszystko się w miarę ładnie prezentuje, często dajemy się zwieść że ktoś zrobił kiepski model który w rzeczywistości jest bardzo dobry tylko ustawienie oświetlenia i studia daje brzydkie efekty (w drugą stronę można w ten sposób równiez ukryć wady modelu i to jest właśnie to co potrafia najlepsi) często mapka powoduje nierówne rozchodzenie się kształtów studia na modelu (jakies kółka kwadraty itp ) czyli to co znajdziemy na studyjnych mapkach.

Czarny może i bardziej by pasował do tego BMW, ale czerwony nie jest zły, najlepiej wzoruj się na jakims pakiecie. Albo wybierz 1 refke i walcz do uzyskania efektu, wiem wiem ze tak cięzko sam kilka kolorów testowałem wogule nie związanych z samochodem (nie było ich fabrycznie w wersjach) ale jako ze nie robiłem dawno 4 kołowca to wolę mieć jakies alibi:) i robię jeden renderek w konkretnej wersji + kolor inne jak ten skończę.pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę też o zmianie renderera. Narazie testuję Yafaray'em i zobaczymy co z tego wyjdzie ;)

Paleta kolorów E31 jest bardzo podstawowa. Te kolorki są zwykłymi glossami bez metaliku.

Także powinno być prościej, a nie jest (ale to dlatego, że moje umiejętności w kwestii materiałów są znikome). Pokombinuję jeszcze z tymi lakierami troszkę i wracam do modelowania.

 

bbandi Tobie również życzę owocnej walki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstavsky Myślałem, że ten drugi to też próbny render :0 , ale po chwili się zorientowałem, że to inny model :P Powodzenia w materiałach, ja się nadal boje za to zabrać :P chyba zostawię to na samiutki koniec pracy. Przyznam nie zaznajomiłem się z Twoją betą jak wygląda w rzeczywistości, ale zderzak dobrze, że tak ostro się gnie? A ogólnie powodzenia :)

PS . Mi by się podobało na czarno, ale Twój wybór :) Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj smoku :)

To wszystko testowane na starym mesh'u - tym od tych renderów na siwo. Także możliwe, że coś tam jest nie tak ze zderzakiem (jeśli chodzi o jego konstrukcję a nie lokalną nierówność wynikającą z położenia jakiegoś vertex'a, to wszystko jest jak należy - tak właśnie fabrycznie się układa :) ).

 

Próbuję sobie czeni teraz na mesh'u z sieci (+Yafaray) - dorwałem kawałek Ferrari Enzo, bo przecie na tym BMW nie mogę wszystkiego testować - plącze mi się już w głowie ta sylwetka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dobrze, że gra wszystko :) tak się zastanawiałem właśnie czy tak jest w oryginale. No trzeba trochę odpocząć od modelowania, ja zostawiłem moją furmankę na pare dni, aby rzucić na nią świeżym spojrzeniem za parę dni. A tak na prawdę to trochę brakuje czasu :P Jestem ciekaw jak by to wyglądało w takiej soczystej smolistej czerni .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O Podstavsky :) Myślałem, że autko umarło. A tu proszę. Jak wyżej. Siadaj i kończ modelowanie :) Tylko widzę, że jak masz tylną część drzwi to ten biały refleks drugi od góry, nie przechodzi równo dalej w karoserie, co nasuwa mi na myśl, że się rozjechało to przetłoczenie. Może mi się tylko wydawać ale sprawdź to. Reszta rozumiem to plac roboczy więc nie ma co mówić co poprawiać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności