Napisano 4 Październik 201014 l Na początek troszkę o samochodzie. Nie przez przypadek go wybrałem. Pierwszy raz usłyszałem o E31 gdy byłem małym chłopcem. Jego kształt na tamte lata w porównaniu z designem reszty modeli BMW przyprawiał mnie o dobre podskoki :) Zupełnie jak Corrado od VW. Strasznie przypadła mi do gustu "ósemka" i ją zwyczajnie pokochałem. Pamiętam także moment, gdy zajechaliśmy z kolegami do jednego z komisów na trasie KR-RZ i pierwsze co zrobiłem, to podbiegłem do 840i i nie oglądałem już reszty wózków. Ludzie nie mogli się nadziwić, co widzę w takim niby przeciętym samochodzie... Siłą wyciągali mnie z parkingu a ja musiałem im wyjaśniać w drodze, dlaczego akurat ten model. Przede wszystkim za wygląd - robi piorunujące wrażenie na żywo. Świetna linia, znakomite wnętrze, piękne, szerokie tylne lampy; przednie podnoszone (kojarzące się z Ferrari Testarossa, ale bardziej eleganckie, szykowne); sylwetka szeroka, niska; brak rantów szyb, nie śmierdzi chińską blachą nowych modeli (waży około 2t!), wspaniała gama silników (zwłaszcza V12 B56) i głęboki pomruk z 4 rur! Dodatkowo w usportowionej wersji z górnej półki (850CSi którą wybrałem) ze sportowym zawieszeniem, podniesioną mocą i zmienionymi przełożeniami skrzyni. Jedno z aut, które chciałbym mieć i na które ciułając pół życia, można sobie z przyjemnością pozwolić. Dane techniczne: >>> KLIK Dobra. A teraz to, co się pojawiło w Blenderze 2.49b. Zaznaczam, że to mój pierwszy model z blueprintów :) Proszę się nie śmiać, że narazie krzywo itp. Staram się nie robić trójkątów i dziwnych krzywizn. Zachęcam pozostałych uczestników do zabawy! :) Liczę, że każdy dokończy model, bo u mnie na słomiany zapał się nie zanosi. Edytowane 4 Październik 201014 l przez Podstavsky
Napisano 4 Październik 201014 l stanowczo za duże szpary tak na pierwszy rzut oka, tradycyjnie nie równo przy nerkach bmw, oraz nierówno poukładana siatka :)
Napisano 4 Październik 201014 l Do pełnego obrazu brakuje delikatnego chamfera na przetłoczeniu nad nadkolem, ale dobry start, kibicuję! :)
Napisano 4 Październik 201014 l Autor cortes - nakarm mnie większą ilością wskazówek :) Jeśli chodzi o krzywiznę pod nerkami - to zgadzam się: jest krzywo pod nimi, ale to chyba też dlatego, że niepodzielona krawędź kończąca (na dole) dziwnie zakrzywia zagęszczenie siatki. A jeśli nie chodzi o ten fragment, to wrzucam zbliżenie: Mógłbyś zaznaczyć o co Ci dokładnie chodzi? :) Będę wdzięczny. Kr3tz - dzięki! :) Muszę narazie poprostować takie najbardziej krzywe miejsca i powoli zmierzać ku przednim słupom :) EDIT: wyrenderowałem sobie jeszcze z góry rzut i wyszło, że troszkę nie są podciągnięte krawędzie na tych wlocikach: Poprawiam! Edytowane 4 Październik 201014 l przez Podstavsky
Napisano 4 Październik 201014 l a co do prezentacji to najlepiej ciemny materiał mniej wiecej jak kolor bg forum, moze troche jasniejszy i duzy spec :) tu jest zawsze problem a teraz zauważyłem że słupek pomiędzy nerkami jest jeszcze płaski, ale chyba nie bd pokazywał PS: nie wiem jak mozecie cisnąć modele w blenderku, dla mnie to jest katorga :D
Napisano 4 Październik 201014 l Autor Yhm - tak jak się spodziewałem - ta krawędź jest nie podzielona i za mocno wchodzi w kierunku maski. Ogólnie w E31 i słupek i geometria tych wlotów to dobra zagadka. Popatrz na to: Jest płaski, powierzchnia wokół też jakaś dziwna :) Dzięki tak BTW za zainteresowanie! PS: co do Blendera - chyba kwestia przyzwyczajenia, bo interfejs 3DS Max'a kompletnie mi nie podchodzi ;)
Napisano 4 Październik 201014 l e tam max tez go nie lubie :D, fakt płasko tam, ale tak krzywo nie jest :P
Napisano 4 Październik 201014 l Autor cortes - to druga sprawa, że krzywo :D Tak patrzę na Twoje siateczki i widzę po tej "szóstce" z siga, że chyba dasz dobrą nauczkę początkującym lamusom (takim jak ja :D) i będzie piękny Skyline. Aż dziwne mi się wydaje, że tak równomiernie i składnie porozmieszczane są te poly...
Napisano 4 Październik 201014 l Widzę, że tu się na razie najwięcej dzieje :) Podstavsky :Powodzenia :) . Na razie jest ładnie poza drobiazgami już zauważonymi.
Napisano 4 Październik 201014 l Muszę ci powiedzieć szczerze, że piękne auto sobię wybrałeś :) Miałem okazje w swoim krótkim życiu, poprowadzić tego potwora z silnikiem v12. Naprawdę auto jest niesamowite, nieprzeciętne, a wrażenia z jazdy niezapomniane :) Będę dopingował Co do modelingu to podpinam się pod posty kolegów nademną :)
Napisano 5 Październik 201014 l Autor Dzięki Zarowa! I przy okazji zazdroszczę przejażdżki :) Właśnie - co radzicie, żeby zrobić z siatką? Od nowa czy poprawiać to co jest? Czy nierównomierność wpływa potem jakoś na model? Bo jeśli tak, to SHIFT+Del i once again :D
Napisano 5 Październik 201014 l maskę masz w porządku, walcz z grillem jeszxcze, pokaż go nam z różnych ujęć i potem siatke
Napisano 5 Październik 201014 l Autor Panowie - dosyć sporo z tym miejscem walczyłem i oto co wyszło:
Napisano 5 Październik 201014 l No teraz wygląda świetnie :) podziwiam, ja w blenderze umiałem tylko wydłubać kran z tutka z pcformatu ...
Napisano 5 Październik 201014 l Autor Nadłubałem i natestowałem sporo geometrycznych ułożeń tego wlotowego drania :) Cieszę się, że jest taki odzew. Aha - wkurzyłem się solidnie na cięcia świateł :D Select vertices -> Edge Loop -> delete :D
Napisano 6 Październik 201014 l No jedziesz dalej :) Szkoda, że ten samochód tak mało popularny jest :)
Napisano 7 Październik 201014 l Autor Dzięki panowie, bo już się bałem, że cała atrapa do wywalenia :D Poprawiłem troszkę geometrię wlotów i jest teraz git majonez :) smoku praktycznie żaden postęp. Owszem - buda zrobiona bez tyłu (nie mam nawet wycięć na światła tylnie), ale to praktycznie zarys. Popoprawiam mankamenty i wrzucę jakiś update jutro jak się z czasem wyrobię. Szkoda, że przez weekend nie ma mnie w domu... Nadgoniłbym dosyć mocno, bo złapałem bakcyla :)
Napisano 8 Październik 201014 l No Panie ładne autko wybrałeś i gril wygląda nieźle jak i początki maski - czekam na łupy:), swoją drogą to widzę że trochę wątek ostygł każdy zrobił po pół auta w 2 dni i relaks:).
Napisano 14 Październik 201014 l Autor Wielkie dzięki Xiz0r! Bankowo się przydadzą, bo im więcej ujęć [...] Chwilę mnie nie było, miałem wrzucić update, ale tak mi się wszystko rozjechało w czasie, że na modelling zostało całe nic :) Ale teraz nadrabiam. Całe 4 dni solidnej roboty mnie czeka. Do dzieła reszta! :D
Napisano 15 Październik 201014 l Autor Ok załoga. Po długim okresie bez up'a przyszedł czas na wrzucenie czegoś. Felga. W zasadzie chodzi mi o kształt ramion, bo reszta w dopracowywaniu (wentyl, obręcz, znaczek). Dziś będzie dokończona cała :) Z Xiz0rem rozmawiałem nt. solidów i wyszło, że ta felga jest jednak sktęcana. Jest łączenie ramion z obręczą. Więc solidem nie jest. A szkoda, bo wyglądałaby znacznie ładniej. Jestem z kształtu bardzo zadowolony, bo myślałem, że z paroma miejscami nie wyjdzie tak różowo. Dobra - dosyć tej gadaniny. Rendery w clay'ach i siateczka:
Napisano 15 Październik 201014 l Wygląda dobrze, pojawiają się trójkąty ale widocznie blenderowi to nie przeszkadza aby ładnie zagęścić subsurfem czy jak to się nazywa :)
Napisano 15 Październik 201014 l Autor To prawda :) Tam, gdzie jest płasko trójkąt nic nie powoduje. Mam 5 trójkątów, które są neutralne i 10 które są wymagane. Także myślę, że ok :) Za 2h powinno się pojawić logo, więc dam poprawione rendery (porzucam sr*czkowaty kolor clay'a) i ocenicie.
Napisano 15 Październik 201014 l Autor Cholera - trochę spóźnienia: Edytowane 15 Październik 201014 l przez Podstavsky
Napisano 15 Październik 201014 l Autor Tak się zapaliłem do tego modelowania, że w pewnym momencie straciłem kompletnie focus'a i cholerka powychodziły niedociągnięcia :) Do dziś będą wyeliminowane, bo opona w przygotowaniu ;) Logo też ma sporo pieruńskich baboli. Ale jak mówię - zostanie to poprawione jak wstanę. Przynajmniej logo jest w jednym kawałku (poza tekstem). smoku ależ proszę Cię bardzo:
Napisano 15 Październik 201014 l Myślałem, że napis połączony z kółkiem :) co Ty chcesz nie widzę błędów no może po za tym że się jakieś małe bugi zrobiły na krawędziach tego "plusa" pod napisem, ale to widać tylko z takiej odległości :) To życzę powodzenia z oponką :) ja się kłade i też może coś jutro zarzucę w kierunku kółeczka . Good Luck
Napisano 15 Październik 201014 l Autor Dałoby się połączyć. Ale IMO nie ma większego sensu :) Chyba, że lecimy już w total detal to wówczas można się pokusić. Hmm - może się kiedyś tam zdecyduję pod koniec konkursu na wymianę emblematów :) Dzięki smoku - Ty również wytocz działa w kierunku tego Mitsu i wywal w kosmos wreszcie tą karoserię :)
Napisano 16 Październik 201014 l Autor Kolorem chcę podkreślić prawidłowość wytłoczeń loga. Przepraszam za ostre i błędne krawędzie gdzie niegdzie. To wina słabej jakości HDRki. Model zostaje ale popracuję jeszcze nad przyokrągleniem powierzchni (żeby była lekko sferyczna).
Napisano 16 Październik 201014 l Nie wiem czy był sens robienia tych ramek: Jeśli już jednak są, to te ramki powinny być chyba wepchnięte wgłąb loga, chyba że w Twoim modelu jest inaczej:
Napisano 16 Październik 201014 l Autor Aż wyszedłem przed budynek, żeby sprawdzić logo BMW na "1" :) Wygląda dokładnie tak: Te loga robione w wektorówce nie są błędne (główna BMW zaopatruje się w takie) ale te rzeczywiste na pojazdach mają śmigiełko tłoczone a nie krawędzie :) Modelowałem te ramki (choć są bardzo bardzo minimalnie ponad resztę powierzchni) bo jakoś tak nakładanie mapy na krążek mi nie pasowało :P Zresztą reszta kolegów od BMW również modeluje!
Napisano 16 Październik 201014 l Autor Poprawione literki :) Uwaga dla tych, którzy robią logo! Proszę spojrzeć na historię emblematu: Edytowane 16 Październik 201014 l przez Podstavsky
Napisano 16 Październik 201014 l Kłótnie o logo:), fajnie to pokazuje że ta bitwa trzyma poziom. Logo tak wogóle to bardzo ładne zrobiłeś.
Napisano 16 Październik 201014 l Autor Dzięki bbandi i smoku! Przynajmniej w kwestii emblematu wszystko się rozwiązało ;) Panowie - pytanie ogólne. Wyciąłem podobno niepotrzebnie szyby (konkurencja w kilku wątkach na to zwracała uwagę) i pytanie jest takie: jak wpłynie to na resztę pracy? Będzie duży problem zrobić szybę do czegoś takiego?
Napisano 16 Październik 201014 l myślę że problem będzie chociażby z tym że niektóe krawędzie będą nie ostre, a i szybe dopasować będzie problem i może jeszcze jakieś o których nie wiem, lepiej zrób szybę i ją utnij po smoothu mimo, że to blender to zasady są chyba te same wszędzie :)
Napisano 17 Październik 201014 l Autor No to nieźle się załatwiłem :) Ale już moja w tym głowa jak z tego wybrnę ;) Jak do tej pory jestem zadowolony z progresu, choć jest multum niedociągnięć. Stay tuned!
Napisano 17 Październik 201014 l Mój sposób na szyby jest taki, że robisz usczelki/obramowanie i dopasowujesz w nie - za pomocą FDD - plane'a z dużą ilością podziałów a potem obcinasz to co nie potrzebne.
Napisano 17 Październik 201014 l Autor pecet nie znam za bardzo Maxowej tudzież Mayowej terminologii - wszystko składane w Blenderze :) Rozumiem, że szybę zrobić osobno i wycelować w uszczelki, tak? PS: max3d.pl to naprawdę dobra ekipa! Miło się pracuje wśród pro osób, które pomimo swoich znakomitych umiejętności nie śmieją się z nowicjuszy mojego pokroju. Dzięki! EDIT: Nie jestem zdatny dziś za bardzo do modelowania, bo się przeziębiłem, ale postarałem się wziąć za duperelki :) E31 FTW! Edytowane 17 Październik 201014 l przez Podstavsky
Napisano 17 Październik 201014 l Fajna "duperelka" :) obyś cały model zasiał takimi szczegółami a będzie pięknie :)
Napisano 17 Październik 201014 l Cytat pecet nie znam za bardzo Maxowej tudzież Mayowej terminologii - wszystko składane w Blenderze :) Rozumiem, że szybę zrobić osobno i wycelować w uszczelki, tak? Mniej więcej tak, FFD to taki modyfikator w 3ds max, dzięki któremu np. możesz wygiąć plane'a (tu szybę) złożonego z 100 vertexów za pomocą 9 punktów.
Napisano 18 Październik 201014 l Autor Bardzo ciekawe :) Wiem, że w Blenderze jest funkcja warp ale nie mam zielonego pojęcia czy istnieje modyfikator do rozpięcia względem nie jednego a kilku punktów. Może ktoś z odwiedzających wie?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto