Napisano 18 Październik 201014 l witam, mam problem z odpowiednim wyrenderowaniem (vray) tekstury dachu + bump. Jeden dach jest ok ale ten po lewej nie ma refleksow swiatla jak ten obok. prosze o porade co z tym zrobic. dodam ze jest to ten sam material a dachy stanowia jeden obiekt i maja jeden uvw map zalaczam foto
Napisano 18 Październik 201014 l bump tak ma. Dachówka, przynajmniej wg mnie, to obok roślinności, jeden z najbardziej wymagających rzeczy w exteriorach. Bump nie załatwi sprawy, bedzie robił takie cuda jak u ciebie, kiedy zmienisz kąt padania światła albo pozycję kamery. Ale displacement na pewno sobie da radę.
Napisano 18 Październik 201014 l Autor bump tak ma. Dachówka, przynajmniej wg mnie, to obok roślinności, jeden z najbardziej wymagających rzeczy w exteriorach. Bump nie załatwi sprawy, bedzie robił takie cuda jak u ciebie, kiedy zmienisz kąt padania światła albo pozycję kamery. Ale displacement na pewno sobie da radę. tylko jak uzyc tego displacementa? gdy dodaje mape z bumpa tam i ustawiam go w MAPS na 3 to znow oba dachy roznia sie diametralnie. jeden ma jakis zarays dispa natomiast drugi jest spalony po renderze, calkowicie bialy z malymi fragmentami disp jak zmienie swiatlo to bedzie dalej podoba syt, jeden bedzie ok drugi nie...
Napisano 18 Październik 201014 l mape z disp. włóż w VrayDisplacement (modifier). ustaw na 2d -res na 4096 -precis na 16 takie ustawienia dałem niedawno u siebie, a miałem podobną dachówkę, i dobrze wyszło.
Napisano 25 Październik 201014 l poczytaj sobie tu o VrayDisplacementMod http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/displMod_params.htm przejrzyj sekcje examples, ewentualnie pokaz, swoją mapę bump i jak masz zmapowany ten dach
Napisano 25 Październik 201014 l Polecam zobaczyć to: http://www.pixelab.be/blog/2007/09/26/tutorial-creating-v-ray-displacement-maps-from-hi-poly-tiling-geometry/ Chyba najlepszy tutorial odnośnie Displ. i dachówek.
Napisano 25 Październik 201014 l Chodzi o wysokość światła, którego odbicie od dachówki powoduje specular. Tak masz teraz ustawioną kamerę i światło, że kąt odbicia (powodujący spec) łapie tylko daszek niżej. Moim zdanie, masz za nisko ustawione to światło.