Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

witam,

mam problem z odpowiednim wyrenderowaniem (vray) tekstury dachu + bump. Jeden dach jest ok ale ten po lewej nie ma refleksow swiatla jak ten obok. prosze o porade co z tym zrobic. dodam ze jest to ten sam material a dachy stanowia jeden obiekt i maja jeden uvw map

zalaczam foto

51255375.jpg

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

bump tak ma.

Dachówka, przynajmniej wg mnie, to obok roślinności, jeden z najbardziej wymagających rzeczy w exteriorach. Bump nie załatwi sprawy, bedzie robił takie cuda jak u ciebie, kiedy zmienisz kąt padania światła albo pozycję kamery. Ale displacement na pewno sobie da radę.

Napisano
  • Autor
bump tak ma.

Dachówka, przynajmniej wg mnie, to obok roślinności, jeden z najbardziej wymagających rzeczy w exteriorach. Bump nie załatwi sprawy, bedzie robił takie cuda jak u ciebie, kiedy zmienisz kąt padania światła albo pozycję kamery. Ale displacement na pewno sobie da radę.

 

tylko jak uzyc tego displacementa? gdy dodaje mape z bumpa tam i ustawiam go w MAPS na 3 to znow oba dachy roznia sie diametralnie. jeden ma jakis zarays dispa natomiast drugi jest spalony po renderze, calkowicie bialy z malymi fragmentami disp

jak zmienie swiatlo to bedzie dalej podoba syt, jeden bedzie ok drugi nie...

Napisano

mape z disp. włóż w VrayDisplacement (modifier).

ustaw na 2d

-res na 4096

-precis na 16

takie ustawienia dałem niedawno u siebie, a miałem podobną dachówkę, i dobrze wyszło.

Napisano

Chodzi o wysokość światła, którego odbicie od dachówki powoduje specular. Tak masz teraz ustawioną kamerę i światło, że kąt odbicia (powodujący spec) łapie tylko daszek niżej. Moim zdanie, masz za nisko ustawione to światło.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności