Skocz do zawartości

Mech Vulture


blo0dy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono. Jako, że próba teksturowania mojego ostatniego modelu APU, którego możecie zobaczyć tutaj http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=61390 się nie powiodła z różnych przyczyn takich jak błędy maxa i moje zbyt małe umiejętności postanowiłem stworzyć coś nowego i trochę prostszego. Tak więc przedstawiam takiego oto mecha, który powinien przypominać trochę mecha Vulture. Marzy mi się znowu w pełni oteksturowany i zrigowany model, czy tym razem się uda, zobaczymy:)

Modelowane w 3dsmax 2010

Narazie jeden render:

27696413.th.jpg

 

 

No i siatex:

siatex.th.jpg

 

 

Teraz teksturowanie, a raczej nauka teksturowania. Może jakieś tipsy:D?

Pozdro

Edytowane przez blo0dy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Podobienstwo uchwycone to napewno. A powiedz dlaczego aż taka gesta siatka na lufach ramion? przy UVW Cie to zniszczy. Sporo detali uciekło z tego clay'a wiec koniecznie zrob to oteksturowanie;) Na necie nie brakuje tutoriali a nawet videotutoriali o teksturowaniu wiec napewno na problemy ktore napotkasz znajdziesz rozwiazania.

 

ps. zrob wieksze palce albo całe stopy bo przeczą masywnosci korpusu.

Pzdr! i powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Siatka taka gęsta bo wycinałem tam te dziury i zostawiłem te loopy żeby ładnie po ts wyglądało.

siatexgun.th.jpg

Chyba masz racje, że za gęsto. Zmieniłem więc trochę tą siatkę i wyszło coś takiego. Lepiej?

siatexgunnew.th.jpg

Teraz takie pytanie odnośnie teksturowania. Wziąłem sobie jakiś prosty element tego mecha, zrobiłem unwrap uvw, namalowałem teksturke, nałożyłem na model i zapodałem na samą górę turbosmooth. No i oczywiście kupa, tekstura się rozjeżdza w miejscach gdzie są cięcia - seams. Wiem, że można by robić unwrap po nałożeniu tsa, ale raczej nie jest to zbyt przyjemna robota:) Macie jakieś sposoby na to? Czy ja coś robię źle. Z tego co widzę po krótkim googlowaniu sporo osób ma z tym problem, a konkretnej odpowiedzi brak. Znacie może jakieś sztuczki? Jak Wy to robicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem wszystko jeszcze raz od nowa i wyszło zdecydowanie lepiej. Tylko lekkie rozciagniecie.

Tutaj bez ts:

textbezts.th.jpg

 

i z ts:

text2ts.th.jpg

 

Z tym małym rozciągnięciem też juz sobie poradziłem. Lekarstwem było zagęszczenie siatki. Poprostu dodanie dodatkowego edge loopa. Za duża przestrzeń była miedzy dwoma edgami i się rozciągało. teraz jest juz git. Trzeba pododawać pare edgów tu i tam i bedzie można malować tekstury:) Tak sie tylko zastanawiam czy potrzebie robiłem podówjnego chamfera bo te krawędzie troche ostre są. Chyba lepszy byłby pojedynczy. Zmieniać czy nie zmieniać:D Oto jest pytanie!:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauwaz ze jak sie poklika z jednego brazka na drugi to widac ze to rozicagniecie jest ku srodkowi tylko na tej jendej krawedzi. wydaje mi sie ze jest tam gdzies w okolicy jakis blad w siatce np. podwojny vertex(moze nawet na rogach tej krawedzi). posprawdzaj bo to naprawde nienaturalnie schodzi sie ku srodkowi i jak nie znajdziesz to pokaz siate tego miejsca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozciąga się na tych krawędziach na których są zrobione cięcia - seams podczas unwrapowania. Żadnych błędów, niezweldowanych wertexów nie ma. Cały czas robię zmiany w siatce, unwrapuje i nic. Dzieje mi się takie coś jak na obrazku:

wtfnt.th.jpg

 

Przesyłam wam scenę z tym elementem na którym próbuje to ogarnąć. Jeśli macie chwile czasu to zobaczcie jak to wygląda. Może zróbcie od nowa unwrap po swojemu, prosty element więc nie powinno zając dużo czasu (mój nie jest idealny ale nie o to chodzi) i zobaczymy czy wam też tak się dzieje. Może dowiemy się gdzie robię błąd. A może nie robię i max tak działa po prostu. Będę wdzięczny.

Plik do pobrania tutaj:

http://www.sendspace.com/file/b1o0zn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli moge tak powiedziec, to ja bym to zrobił w ten sposob, ze obył bym się bez smoothowania, bo chyba na powierzchniach płaskich nie potrzebna Ci taka siatka, jesli bedziesz malował recznie tekstury to bedziesz miał sporo problemów z rozkładaniem dobrze takiej uvałki. Ja bym tylko dodał wiecej krawedzi tam gdzie chce zeby cos było zaokraglane. Następnie zaczął bym malować jakis base w Mudboxie albo Bodypaintcie, zaznaczył miejsca newralgiczne , a dopiero potem zabrał się za dodawanie detali w photoshopie.

 

co do tego co tutaj namalowales, to strasznie niska jakos tekstur jest i moim zdaniem wygląda to oglnie kiepsko, jak papierowy model i to źle pomalowany. Bo w porównaniu tym dziełem które widze w pierwszym poście, to to w ogole sie nei nadaje, a szkoda. moze wypal tez sobie occlusion, potem nałożysz to w trybie overall bodajże w photoshopie na jakas podstawowa tekstóre i zobaczysz, ze sporo to dał uroku Twemu modelowi.

 

Tu masz pare linków, nie wiem czy znasz czy nie, moze sie komus przydadza kto nie zna

 

http://www.game-artist.net/forums/spotlight-articles/1317-tutorial-ambient-occlusion-maya-alchemist101.html

 

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=373024

 

Strzała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności