Pawel Lipka Napisano 25 Październik 2010 Napisano 25 Październik 2010 Witam, pisze w szczegolnosci do osob, ktore animuja i nie mialy jeszcze okazji uzywac CATa. Dotychczas bylo mi dobrze z Bipedem:) a innych rigow raczej unikam, poniewaz brakuje mi w nich stabilnosci i latwej kontroli. Koronnym argumentem byl jednak zawsze brak jednoczesnej kontroli IK/FK, co w bipedzie mnie urzekalo i czesto z kamery, z jednego widoku bez szukania kontrolek moglem uzyskac wlasciwy efekt. Wstyd sie przyznac, ale CATa odkrylem dopiero niedawno, gdy zlecenie wymagalo jego uzycia:) Od kilku tygodni mialem przyjemnosc na nim pracowac i polecam wszystkim, ktorzy tak jak ja, odrobine zbyt mocno zabujali sie w bipedzie...u mnie przyszedl czas na zmiane chlopaka;) Bardzo wygodne warstwy i kontrola samego riga, niezawodnosc, niezawieszalnosc:)...animacja postaci stala sie jeszcze fajniejsza:) Kocham te warstwy, tak wygodnie z poziomu animatika mozna przechodzic na finalny ruch podgladajac na biezaco, kopiujac wybrane fragmenty kluczy by uchwycic chocby bazowa kompozycje z animatika i pracowac dalej na innej warstwie bez ciezaru kluczy ciagnacych wszystko do przodu:) Podziekowania dla tworcow i zachecam do uzywania!
Levus Napisano 25 Październik 2010 Napisano 25 Październik 2010 A powiedz mi proszę, czy do pierwszych prób animacji się nadaje? Tzn myślę np. o zwykłym walkcycle, jump. Chodzi mi o to czy jest user friendly, bardziej od "filozoficznej" strony animacji, czyli co, kiedy i gdzie kluczować, bo w technikaliach się raczej rozeznaję i z tym raczej problemu bym nie miał. Bardziej mi chodzi o to by szybko załapać metodę poruszania postaciami, ogarnąć timeline w trzech osiach:) Czy jeśli nigdy nie animowałem to będę sobie chwalił? Czy używa maxowego skina czy ma jakiś własny mod? I czy obsługuje mocapy pasujące np. właśnie do bipeda?
asblaze Napisano 25 Październik 2010 Napisano 25 Październik 2010 ostatni bastion bipeda padł ;) Dodam, że można jeszcze w miarę łatwo eksportować animkę z CATA na bipeda jeśli engine wymaga jego użycia :)
Pawel Lipka Napisano 25 Październik 2010 Autor Napisano 25 Październik 2010 Levus: tak, jest user friendly:) Nie wiem czy jest cos dodatkowego poza maxowym skinem, ale skoro wspomnialem o takiej mozliwosci sprawdze z ciekawosci. Kris mowil mi, ze z kolei z mocapami nie jest jeszcze tak slodko i do tego polecal zwyklego Bipeda. Blazej;)
CgBartosz Napisano 27 Październik 2010 Napisano 27 Październik 2010 (edytowane) z pewnoscia CAT nie jest scripter-friendly. Ma cale mnostwo niedorobek. Mocapy mozna smialo ladowac z mobu, daje rade prawie jak merge-back workflow z bipedem. Pawel, Niezawodnosc, Niezawieszalnosc ??? - to cos nowego. Widzialem w wykonaniu CAT zawdziwiajaca roznorodnosc bledow. Od zwyklych bledow w skryptach "Capture Animation" (typu cos tam is undefined) po magiczne zachowania poszczegolnych elementow riga :) Przeskakiwanie, znikanie, zapadanie sie calego riga w jeden punkt, itp... Ostatnio nawet zauwazylem, ze podczas tworzenia blednie numeruje kosci kregoslupa i generuje zduplikowane nazwy obiektow w scenie. Wystarczy stworzyc dwa kregoslupy w jednym rigu. Pod wzgledem stabilnosci napewno nie dorownuje bipedowi. Edytowane 27 Październik 2010 przez CgBartosz
Pawel Lipka Napisano 27 Październik 2010 Autor Napisano 27 Październik 2010 Bartek: tez slyszalem od znajomego, ze takie przygody sie zdarzaja..ale moze ja mam jakas przyjazna wersje;) Albo robie prostsze rzeczy i nie ma okazji by cos poszlo nie tak.
zio_mal Napisano 28 Październik 2010 Napisano 28 Październik 2010 potwierdzam opinie CgBartosza. dodatkowo lubi wstawic kilka kluczy z roznymi wartosciami (najczesciej klucze z nowymi parametrami i z poprzedniego klucza na zmiane) w pozycji paru TICKSow przed klatka co powodoje przeskok kosci i trzeba przesowac aby naprawic blad bo kasowanie i na nowo wstawianie klucza nie zawsze pomaga. pawel po prostu za krotko jeszcze na nim pracujesz. takie same mialem odczucia na poczatku jak zaczalem na nim pracowac. ohy i ahy byly:) a teraz widze bledy spowalniajace prace, czesto absurdalne.
Pawel Lipka Napisano 28 Październik 2010 Autor Napisano 28 Październik 2010 zio_mal: pracuje na nim juz kilka tygodni, zrobilem prawie 3 minuty animacji i do tej pory wszystko jest git...ale zauwazylem to o czym piszesz z kluczami na jednym z riggow..pracowalem na trzech rigach, i tylko na jednym kluczuje sie w ten sposob. Jako jedyny z nich ma dodane kontrolki zewnetrzne, np elipsy wokol bioder,itd. by latwiej bylo sterowac, dwa pozostale to czyste rigi cata nie usprawniane w zaden sposob. Nie wiem jednak czy to jest akurat przyczyna, po prostu taka roznica na pierwszy rzut oka.
Shogun 3D Napisano 28 Październik 2010 Napisano 28 Październik 2010 Ja dotąd nie miałem kłopotów z CAT'em, ale max 1989 wspominał mi o kłopotach z wieloma postaciami na CAT'cie w scenie. Ponoć traci wówczas mocno na stabilności.
max_1989 Napisano 30 Październik 2010 Napisano 30 Październik 2010 Zgadza się Shogun, gadałem już na ten temat z Pawłem i teraz wygląda na to, że wszystko jest ok, być może u mnie było to spowodowane starszą wersją maxa. Pozostaje tylko cieszyć się świetnym systemem do animacji :).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się