Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, pisze w szczegolnosci do osob, ktore animuja i nie mialy jeszcze okazji uzywac CATa.

Dotychczas bylo mi dobrze z Bipedem:) a innych rigow raczej unikam, poniewaz brakuje mi w nich stabilnosci i latwej kontroli. Koronnym argumentem byl jednak zawsze brak jednoczesnej kontroli IK/FK, co w bipedzie mnie urzekalo i czesto z kamery, z jednego widoku bez szukania kontrolek moglem uzyskac wlasciwy efekt.

 

Wstyd sie przyznac, ale CATa odkrylem dopiero niedawno, gdy zlecenie wymagalo jego uzycia:) Od kilku tygodni mialem przyjemnosc na nim pracowac i polecam wszystkim, ktorzy tak jak ja, odrobine zbyt mocno zabujali sie w bipedzie...u mnie przyszedl czas na zmiane chlopaka;)

 

Bardzo wygodne warstwy i kontrola samego riga, niezawodnosc, niezawieszalnosc:)...animacja postaci stala sie jeszcze fajniejsza:)

Kocham te warstwy, tak wygodnie z poziomu animatika mozna przechodzic na finalny ruch podgladajac na biezaco, kopiujac wybrane fragmenty kluczy by uchwycic chocby bazowa kompozycje z animatika i pracowac dalej na innej warstwie bez ciezaru kluczy ciagnacych wszystko do przodu:)

Podziekowania dla tworcow i zachecam do uzywania!

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A powiedz mi proszę, czy do pierwszych prób animacji się nadaje?

Tzn myślę np. o zwykłym walkcycle, jump.

Chodzi mi o to czy jest user friendly, bardziej od "filozoficznej" strony animacji, czyli co, kiedy i gdzie kluczować, bo w technikaliach się raczej rozeznaję i z tym raczej problemu bym nie miał.

Bardziej mi chodzi o to by szybko załapać metodę poruszania postaciami, ogarnąć timeline w trzech osiach:)

 

Czy jeśli nigdy nie animowałem to będę sobie chwalił?

 

Czy używa maxowego skina czy ma jakiś własny mod?

I czy obsługuje mocapy pasujące np. właśnie do bipeda?

Napisano

ostatni bastion bipeda padł ;) Dodam, że można jeszcze w miarę łatwo eksportować animkę z CATA na bipeda jeśli engine wymaga jego użycia :)

Napisano
  • Autor

Levus: tak, jest user friendly:) Nie wiem czy jest cos dodatkowego poza maxowym skinem, ale skoro wspomnialem o takiej mozliwosci sprawdze z ciekawosci.

 

Kris mowil mi, ze z kolei z mocapami nie jest jeszcze tak slodko i do tego polecal zwyklego Bipeda.

 

Blazej;)

Napisano

z pewnoscia CAT nie jest scripter-friendly. Ma cale mnostwo niedorobek. Mocapy mozna smialo ladowac z mobu, daje rade prawie jak merge-back workflow z bipedem.

 

Pawel, Niezawodnosc, Niezawieszalnosc ??? - to cos nowego. Widzialem w wykonaniu CAT zawdziwiajaca roznorodnosc bledow. Od zwyklych bledow w skryptach "Capture Animation" (typu cos tam is undefined) po magiczne zachowania poszczegolnych elementow riga :) Przeskakiwanie, znikanie, zapadanie sie calego riga w jeden punkt, itp... Ostatnio nawet zauwazylem, ze podczas tworzenia blednie numeruje kosci kregoslupa i generuje zduplikowane nazwy obiektow w scenie. Wystarczy stworzyc dwa kregoslupy w jednym rigu. Pod wzgledem stabilnosci napewno nie dorownuje bipedowi.

Edytowane przez CgBartosz

Napisano
  • Autor

Bartek: tez slyszalem od znajomego, ze takie przygody sie zdarzaja..ale moze ja mam jakas przyjazna wersje;) Albo robie prostsze rzeczy i nie ma okazji by cos poszlo nie tak.

Napisano

potwierdzam opinie CgBartosza. dodatkowo lubi wstawic kilka kluczy z roznymi wartosciami (najczesciej klucze z nowymi parametrami i z poprzedniego klucza na zmiane) w pozycji paru TICKSow przed klatka co powodoje przeskok kosci i trzeba przesowac aby naprawic blad bo kasowanie i na nowo wstawianie klucza nie zawsze pomaga.

 

pawel po prostu za krotko jeszcze na nim pracujesz. takie same mialem odczucia na poczatku jak zaczalem na nim pracowac. ohy i ahy byly:) a teraz widze bledy spowalniajace prace, czesto absurdalne.

Napisano
  • Autor

zio_mal: pracuje na nim juz kilka tygodni, zrobilem prawie 3 minuty animacji i do tej pory wszystko jest git...ale zauwazylem to o czym piszesz z kluczami na jednym z riggow..pracowalem na trzech rigach, i tylko na jednym kluczuje sie w ten sposob. Jako jedyny z nich ma dodane kontrolki zewnetrzne, np elipsy wokol bioder,itd. by latwiej bylo sterowac, dwa pozostale to czyste rigi cata nie usprawniane w zaden sposob. Nie wiem jednak czy to jest akurat przyczyna, po prostu taka roznica na pierwszy rzut oka.

Napisano

Ja dotąd nie miałem kłopotów z CAT'em, ale max 1989 wspominał mi o kłopotach z wieloma postaciami na CAT'cie w scenie. Ponoć traci wówczas mocno na stabilności.

Napisano

Zgadza się Shogun, gadałem już na ten temat z Pawłem i teraz wygląda na to, że wszystko jest ok, być może u mnie było to spowodowane starszą wersją maxa. Pozostaje tylko cieszyć się świetnym systemem do animacji :).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności