kamiltsn Napisano 11 Grudzień 2011 Autor Napisano 11 Grudzień 2011 Witam, Wracam po przerwie. Wklejam dwa clay-e związane z pracą inżynierską. Powoli będę się zabierał za materiały. Wszystkie opinie i wytykanie błędów mile widziane. Pozdrawiam! 1: 2:
kamiltsn Napisano 29 Styczeń 2012 Autor Napisano 29 Styczeń 2012 Witam po przerwie. Dla relaksu próbuję zrobić taka sobie scenkę. I mam do Was pytanie. Jak najłatwiej zrobić ten tatarak, żeby wyglądał naturalnie? Chodzi mi o sposób rozprzestrzenienia go. Próbowałem arrayem, ale ręczna robota przy zmianie każdego źdźbła jest zbyt monotonna. Całość jest póki co "bazą". Pozdrawiam
arturskoczek Napisano 29 Styczeń 2012 Napisano 29 Styczeń 2012 wymodelować kilka wariantów trawy, zapisać jako proxy i rozmieszczac przy pomocy np. advanced paintera.
velendil Napisano 29 Styczeń 2012 Napisano 29 Styczeń 2012 wszedzie masz bardzo ostre krawedzie, przez co nie załamuje sie na nich naturalnie swiatło.
kamiltsn Napisano 30 Styczeń 2012 Autor Napisano 30 Styczeń 2012 velendil wiem wiem, ale dzięki za uwagę :) arturskoczek sprawdzę, ale wolałbym jakiś sposób bez dodatków czekam ofc na inne propozycje.
arturskoczek Napisano 30 Styczeń 2012 Napisano 30 Styczeń 2012 (edytowane) Jak bez 'dodatków' to możesz spróbować particlami rozmieszczać z losową rotacją i skalowaniem. Albo najprościej scatterem :) Edytowane 30 Styczeń 2012 przez arturskoczek
Pawelkos Napisano 30 Styczeń 2012 Napisano 30 Styczeń 2012 advanced paintera to darmowy skrypt. Mimo ze sie tak wzbraniasz od dodatkow (nie wiem dlaczego) polecam sie z nim zapoznac, bardzo przydatny i moze usprawnic prace, zwlaszcza ze jest za free. A jesli juz tak koniecznie chcesz bez dododatkow to tak jak zostalo juz napisane mozesz sprobowac particlami, albo scatterem albo jak masz maxa 2011 lub w zwyz to w Graphite Modeling Tools jest Object Painter ktory robi to samo co Advanced Painter
kamiltsn Napisano 10 Luty 2012 Autor Napisano 10 Luty 2012 (edytowane) Po Waszych namowach skusiłem się na ten skrypcik i jestem zadowolony :) Nie wykorzystałem jeszcze jego możliwości. Teraz mały up bo mało czasu. Będę próbował uderzać w takie poranne klimaty. (Pewnie wyszedł wieczór ;D) EDIT: Jeszcze takie ujęcie zrobione. Ofc trochę PS. Oceny mile widziane. (troszkę mi się źle wstawiło tło ) Edytowane 10 Luty 2012 przez kamiltsn
Lowcst Napisano 11 Luty 2012 Napisano 11 Luty 2012 Witam. Tak się zastanawiam, czytasz posty innych użytkowników? Odpowiedz na Twoje pytanie, padła już kilka razy. Pozdrawiam, ciekawe prace :)
kamiltsn Napisano 11 Luty 2012 Autor Napisano 11 Luty 2012 Lowcst Czytam czytam, ale Twojej wypowiedzi akurat nie kumam :P Na jakie pytanie ?? Wtf...
Pawelkos Napisano 12 Luty 2012 Napisano 12 Luty 2012 Drugi obrazek nawet spoko, popracuj nad materialami bo wygladaj sztucznie.... Pozdro
kamiltsn Napisano 25 Luty 2012 Autor Napisano 25 Luty 2012 Drodzy użytkownicy proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. [ATTACH=CONFIG]84827[/ATTACH] Chodzi mi o to żeby usunąć te czarne wypełnienia. Już tłumaczę. Korzystam z blend material gdzie wykorzystuje "czerwony" materiał jako podkład, materiał z tekstem, oraz maskę. W tekście i masce wyłączyłem tile bo nie chce powielenia, a poligony są dość szerokie. No i interactive próbowałem już na wszystkich slotach i nic ;/ Kiedyś już miałem podobny problem i uporałem się z nim, ale długo już nie siedziałem przy maxie i nie pamiętam :( Z góry dzięki.
kamiltsn Napisano 9 Marzec 2012 Autor Napisano 9 Marzec 2012 Wciąż nie znalazłem rozwiązania także niestety ponawiam pytanie.
Pawelkos Napisano 9 Marzec 2012 Napisano 9 Marzec 2012 w czym renderujesz i pokaz te mapy/maski i screna z drzewa materialu
kamiltsn Napisano 9 Marzec 2012 Autor Napisano 9 Marzec 2012 Renderer to mental. Ustawienia widoczne poniżej. Kolejno od lewej: materiał nakładany na wybrane polygony (poprzez id), textura wykorzystywana do maski oraz jej ustawienie. Dwóch pierwszych slotów nie pokazuje bo pierwszy to zwykły Arch&Design (plastik czerwony), a drugi to to samo tylko w slocie diffuse wrzucona textura (podoba do maski tyle, że z kodem kreskowym xD ), która ustawienia ma te same co maska ( tile off). P.S Tekst to ściema, żeby tylko coś bylo napisane ;]
Pawelkos Napisano 10 Marzec 2012 Napisano 10 Marzec 2012 Nie wiem jak to sie w mentalu, ale ja w vray'u mialem takie problemy jak mialem maske taka jak ty. tzn sprobuj zrobic na odwort to co masz na masce biale zrob czarne a co czarne biale, i zmien kolejnosci materialow ma materiale blend. Tylko jak bedziesz robil nowa maske to nie rob tylko invert w maxie, tylko zrob to np PS-ie. Nie wiem czy to pomoze ale jak mialem takie problemy z vrayem i to dzialalo 1
kamiltsn Napisano 10 Marzec 2012 Autor Napisano 10 Marzec 2012 Dzięki wielkie Pawelkos zamiana miejsc pomogła :D dzięki jeszcze raz :)
Pawelkos Napisano 10 Marzec 2012 Napisano 10 Marzec 2012 spoko, ciesze sie ze moglem pomoc, a ty mozesz dac repa w podziece ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się