Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam, modelowałem ostatnie sobie zestaw meblowy z 6 elementow. Aby zobaczyc efekty swojej pracy wymodelowalem prosta scene (pomieszczenie) i ustawilem pogladowy render. Scena oswietlona jest daylightem (mr sky i mr sun) + 3x sky portal.

Materialy to domyslne z maxa (autodesk materials). Po wyrenderowaniu ukazal sie brzydki efekt kropek na meblach na przeciwko okien.

Probowalem roznych parametrow jednak nie widac wielkiej roznicy. Co moze odpowiadac z ten efekt? i Co zrobic aby ten refleks na meblach zlal sie w jeden a nie objawil sie tysiacem kropek.

 

wizy.jpg

Edytowane przez Premier
  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

zwiększ Subdivisionczy cos takiego nie pamietam co tam w mentalu jest ;p

albo zwiększ parametry dokładności renderu ale nie jestem pewien bo teraz robię w vray a mentala nie używam od jakiegoś czasu

Edytowane przez Modzal
Napisano

w maji jest tak, ze jak właczasz sky i sun, to automatycznie odpala sie GI i FG, poszukaj w ustawieniach ilości photonów i postaraj sie to zwiekszyc. a jak to nic nie da to nie wiem. :D

 

albo jakies reflection rays moze...

Napisano

Dorabiam po godzinach. Jestem teraz zdala od komputera z programem. Tak teraz myślę czy to może być wina słabej rozdziałki i samplingu? renderowalem 640x480.

Napisano (edytowane)

Sampling w Mentalu możesz ustawić tak: : Render Setup->Renderer-> Sampling Quality i tutaj kolejno: (Samples per pixel: min 4; max 16); Filter ustaw na Mitchell (domyślnie 4.0; 4.0)

 

Jednakże przyjrzałbym się samemu materiałowi mebli. Zwiększ Glossines samples w zakładce reflections - pewnie masz ustawione 8. Spróbuj np 64. Powinieneś wtedy wyeliminować te ziarno z mebla. Powinno pomóc

Edytowane przez Halski1982
Napisano

Premier - wejdz do materiału i zjedź poniżej do zakładki "Performance Tuning Parameters"; Powiniens mieć tam opcję "Reflection Glossy Samples" - tam bedziesz miał wpisane z defaulta 8; zmień na 64

Napisano

Cały czas mówimy o Mental Rayu? Nigdzie w materiałach nie odnalazłem "Performance Tuning Parameters".

 

Zwiekszylem za to sampling calego obrazka do 4/16 filtr mitchell. Niby lepiej, ale nadal są jasne ziarenka. Tyle że gęściej, zwiększe sampling jeszcze i zobacze co z tego wyjdzie.

Napisano

Nie miałem czasu by robic screeny arch i design. Jak wróce do domu to tam dokładniej zaglądne. Co do pro materials w maxie 11 chyba ich nie ma - nazwe zmieniono na autodesk materials - nie jestem tego pewien. Jednego z nich uzywam dla mebli. Niewiele opcji tam jest do wyboru.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności