Premier Napisano 26 Październik 2010 Share Napisano 26 Październik 2010 (edytowane) Witam, modelowałem ostatnie sobie zestaw meblowy z 6 elementow. Aby zobaczyc efekty swojej pracy wymodelowalem prosta scene (pomieszczenie) i ustawilem pogladowy render. Scena oswietlona jest daylightem (mr sky i mr sun) + 3x sky portal. Materialy to domyslne z maxa (autodesk materials). Po wyrenderowaniu ukazal sie brzydki efekt kropek na meblach na przeciwko okien. Probowalem roznych parametrow jednak nie widac wielkiej roznicy. Co moze odpowiadac z ten efekt? i Co zrobic aby ten refleks na meblach zlal sie w jeden a nie objawil sie tysiacem kropek. Edytowane 26 Październik 2010 przez Premier Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Modzal Napisano 26 Październik 2010 Share Napisano 26 Październik 2010 (edytowane) zwiększ Subdivisionczy cos takiego nie pamietam co tam w mentalu jest ;p albo zwiększ parametry dokładności renderu ale nie jestem pewien bo teraz robię w vray a mentala nie używam od jakiegoś czasu Edytowane 26 Październik 2010 przez Modzal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Premier Napisano 26 Październik 2010 Autor Share Napisano 26 Październik 2010 sęk w tym. nie wiem gdzie tego szukac w mentalu.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
velendil Napisano 26 Październik 2010 Share Napisano 26 Październik 2010 w maji jest tak, ze jak właczasz sky i sun, to automatycznie odpala sie GI i FG, poszukaj w ustawieniach ilości photonów i postaraj sie to zwiekszyc. a jak to nic nie da to nie wiem. :D albo jakies reflection rays moze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucek Napisano 26 Październik 2010 Share Napisano 26 Październik 2010 OMG premier na forum:0 A miało nie być polityki na max3d. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Premier Napisano 26 Październik 2010 Autor Share Napisano 26 Październik 2010 Dorabiam po godzinach. Jestem teraz zdala od komputera z programem. Tak teraz myślę czy to może być wina słabej rozdziałki i samplingu? renderowalem 640x480. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olaf Napisano 26 Październik 2010 Share Napisano 26 Październik 2010 no sampling. ale mozesz zrobić 2x większe. jak nie zadziała to wyjdzie na to ze to przez ten pistacjowy na ścianach :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Halski1982 Napisano 27 Październik 2010 Share Napisano 27 Październik 2010 (edytowane) Sampling w Mentalu możesz ustawić tak: : Render Setup->Renderer-> Sampling Quality i tutaj kolejno: (Samples per pixel: min 4; max 16); Filter ustaw na Mitchell (domyślnie 4.0; 4.0) Jednakże przyjrzałbym się samemu materiałowi mebli. Zwiększ Glossines samples w zakładce reflections - pewnie masz ustawione 8. Spróbuj np 64. Powinieneś wtedy wyeliminować te ziarno z mebla. Powinno pomóc Edytowane 27 Październik 2010 przez Halski1982 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Halski1982 Napisano 27 Październik 2010 Share Napisano 27 Październik 2010 Aha..zapomnialem o podłodze..widzisz miejsca gdzie odbijają sie uchwyty? Ten sam problem..wniosek..na bank Glossines Samples w ustawieniach materiału. Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Premier Napisano 27 Październik 2010 Autor Share Napisano 27 Październik 2010 Niedouczony jestem - nie potrafie tych ustawien znaleźć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Halski1982 Napisano 27 Październik 2010 Share Napisano 27 Październik 2010 Premier - wejdz do materiału i zjedź poniżej do zakładki "Performance Tuning Parameters"; Powiniens mieć tam opcję "Reflection Glossy Samples" - tam bedziesz miał wpisane z defaulta 8; zmień na 64 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Premier Napisano 27 Październik 2010 Autor Share Napisano 27 Październik 2010 Cały czas mówimy o Mental Rayu? Nigdzie w materiałach nie odnalazłem "Performance Tuning Parameters". Zwiekszylem za to sampling calego obrazka do 4/16 filtr mitchell. Niby lepiej, ale nadal są jasne ziarenka. Tyle że gęściej, zwiększe sampling jeszcze i zobacze co z tego wyjdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Halski1982 Napisano 28 Październik 2010 Share Napisano 28 Październik 2010 Zrób screena z Material Browser. Muszę zobaczyć jakiego materiału używasz. Do Mental Ray'a świetnie nadają się wbudowane materiały typu Arch'Design albo Pro Materials. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Premier Napisano 28 Październik 2010 Autor Share Napisano 28 Październik 2010 Nie miałem czasu by robic screeny arch i design. Jak wróce do domu to tam dokładniej zaglądne. Co do pro materials w maxie 11 chyba ich nie ma - nazwe zmieniono na autodesk materials - nie jestem tego pewien. Jednego z nich uzywam dla mebli. Niewiele opcji tam jest do wyboru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xmass Napisano 29 Październik 2010 Share Napisano 29 Październik 2010 ProMaterials są, ale musisz je sobie odblokować. Te autodesk materials są do niczego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Premier Napisano 29 Październik 2010 Autor Share Napisano 29 Październik 2010 skoro tak, to jak tego dokonać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się