Skocz do zawartości

Problem z iloscia lini w siatce 3dsmax


BartezzZ

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

 

Jestem początkujący i na razie uczę się na tutorialch i mam pewien problem. Na jednym z elementów mam o wiele więcej linii co za tym idzie vertexów, polygonów itd. Nacisnąłem pewnie coś podczas pracy i teraz nie umiem przywrócić stanu poprzedniego bo wcześniej siatka była normalan jak i na pozostałych elementach. Jest to dla mnie utrudnieniem ponieważ korzystając z totoriala odnajduje odpowiednie linie itp. na których prowadzę dalsza prace.

 

siatka.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Zaznacz element i po prawo w oknie zakładki modify będziesz widział dwa wiersze . Jedna turbosmooth a druga to editable poly. Możesz usunąć turbosmooth bądź po prostu przejść do poziomu editable poly. Jeśli nie znikną nadmierne linie to wyłącz żarówkę przy turbosmooth. Chyba zamotałem, ale myślę że Ci się uda :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo kolega mial wlaczony Toogle override shortcut(button klawisza z strzalka) i podczas modyfikatora "Edit poly"(nie editable bo tam skroty nie dzialaja) nacisnal kilka razy klawisz M.

wtedy jest po zawodach, trzeba albo sie cofnac albo wycinac cale loopy recznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi coś się wydaję, że miałeś naniesione TurboSmooth, MeshSmooth, albo miałeś włączoną opcje Use NURMS Subdivision i skonwertowałeś to przez przypadek do EditablePoly. Jeśli mam racje, to musisz wgrać jakiś wcześniejszy save, gdzie jeszcze miałeś normalną siatkę.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...albo ręcznie pousuwać loopy jak już nie możesz się cofnąć, select->loop->ctrl+backspace.

Wbrew pozorom dużo roboty to nie jest.

 

wow, dzięki za ten triczek levus :)

ja do tej pory męczyłem się zaznaczając loopa, klikając z ctrl na vertexy, przechodząc z powrotem do edgy, remove i dopiero potem znowu na vertexy i remove. a sposób ten sprzedali mi na jakimś tutku ,chyba z crystal palace, jako oszczędzający czas żeby vertexów nie wywalać ręcznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi coś się wydaję, że miałeś naniesione TurboSmooth, MeshSmooth, albo miałeś włączoną opcje Use NURMS Subdivision i skonwertowałeś to przez przypadek do EditablePoly. Jeśli mam racje, to musisz wgrać jakiś wcześniejszy save, gdzie jeszcze miałeś normalną siatkę.

 

Pozdro

 

Myślę że właśnie to jest powodem moich kłopotów funkcja use nurms subdvision i chyba właśnie skonwerterowałem to, w każdym bądz razie czeka mnie usuwanie loopów, za które porady dziękuję.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zainstaluj sobie rappatools, na scriptspocie jest.

Tam jest fajne quad menu z taką opcją, wystarczy zaznaczyć jednego edga, klikąć opcję z quadmenu i wywala całego loopa z vertexami.

Przy okazji rappatoolsy mają masę innych pożytecznych opcji i "klików".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności