Napisano 5 Listopad 201014 l witam. Jestem początkujący i na razie uczę się na tutorialch i mam pewien problem. Na jednym z elementów mam o wiele więcej linii co za tym idzie vertexów, polygonów itd. Nacisnąłem pewnie coś podczas pracy i teraz nie umiem przywrócić stanu poprzedniego bo wcześniej siatka była normalan jak i na pozostałych elementach. Jest to dla mnie utrudnieniem ponieważ korzystając z totoriala odnajduje odpowiednie linie itp. na których prowadzę dalsza prace.
Napisano 5 Listopad 201014 l Zaznacz element i po prawo w oknie zakładki modify będziesz widział dwa wiersze . Jedna turbosmooth a druga to editable poly. Możesz usunąć turbosmooth bądź po prostu przejść do poziomu editable poly. Jeśli nie znikną nadmierne linie to wyłącz żarówkę przy turbosmooth. Chyba zamotałem, ale myślę że Ci się uda :]
Napisano 5 Listopad 201014 l albo kolega mial wlaczony Toogle override shortcut(button klawisza z strzalka) i podczas modyfikatora "Edit poly"(nie editable bo tam skroty nie dzialaja) nacisnal kilka razy klawisz M. wtedy jest po zawodach, trzeba albo sie cofnac albo wycinac cale loopy recznie
Napisano 5 Listopad 201014 l A mi coś się wydaję, że miałeś naniesione TurboSmooth, MeshSmooth, albo miałeś włączoną opcje Use NURMS Subdivision i skonwertowałeś to przez przypadek do EditablePoly. Jeśli mam racje, to musisz wgrać jakiś wcześniejszy save, gdzie jeszcze miałeś normalną siatkę. Pozdro
Napisano 5 Listopad 201014 l ...albo ręcznie pousuwać loopy jak już nie możesz się cofnąć, select->loop->ctrl+backspace. Wbrew pozorom dużo roboty to nie jest.
Napisano 5 Listopad 201014 l Tak jak levus pisze. Niech start wyznaczy Ci pierwsza linia od krawędzi nadkola, ją zostaw a następne trzy usuń, czwartą znowu zostaw i tak usuwaj loopy najpierw wzdłuż potem w szerz. Co czwarty loop zostawiaj.
Napisano 5 Listopad 201014 l ...albo ręcznie pousuwać loopy jak już nie możesz się cofnąć, select->loop->ctrl+backspace. Wbrew pozorom dużo roboty to nie jest. wow, dzięki za ten triczek levus :) ja do tej pory męczyłem się zaznaczając loopa, klikając z ctrl na vertexy, przechodząc z powrotem do edgy, remove i dopiero potem znowu na vertexy i remove. a sposób ten sprzedali mi na jakimś tutku ,chyba z crystal palace, jako oszczędzający czas żeby vertexów nie wywalać ręcznie :)
Napisano 5 Listopad 201014 l Autor A mi coś się wydaję, że miałeś naniesione TurboSmooth, MeshSmooth, albo miałeś włączoną opcje Use NURMS Subdivision i skonwertowałeś to przez przypadek do EditablePoly. Jeśli mam racje, to musisz wgrać jakiś wcześniejszy save, gdzie jeszcze miałeś normalną siatkę. Pozdro Myślę że właśnie to jest powodem moich kłopotów funkcja use nurms subdvision i chyba właśnie skonwerterowałem to, w każdym bądz razie czeka mnie usuwanie loopów, za które porady dziękuję. pozdrawiam
Napisano 5 Listopad 201014 l To zainstaluj sobie rappatools, na scriptspocie jest. Tam jest fajne quad menu z taką opcją, wystarczy zaznaczyć jednego edga, klikąć opcję z quadmenu i wywala całego loopa z vertexami. Przy okazji rappatoolsy mają masę innych pożytecznych opcji i "klików".