Jump to content

Interiorek


Wolowiec

Recommended Posts

Hej . Od jakiegoś czasu robię sobie takiego interiorka w ramach uczelnianego projektu . Powoli mi już to zbrzydło i w zasadzie nie chce mi się poprawiać ale to co mnie dotknęło na renderach to brzydalsko wyglądająca tekstura kafelków na środku sceny :/ . W planach mam jeszcze jeden render przez weekend tym razem jednak z białymi kafelkami .

 

Soft to Blender i Luxrender . Na zbliżeniach wydaje się że perspektywa jest krzywa ale tak nie jest , to wina wysokiego fova . Może jeszcze porenderuje w jaśku vel Yaf(a)ray na razie jednak planuje zrenderować to jeszcze raz w luxie .

 

Pozdrawiam .

 

Całość w małym resie :

 

1100x600.jpg

Lewy bok w natywnej rozdzielczości

1100x600v2.jpg

 

View port gdyby to kogoś interesowało :

 

ghviewportjviewport.jpg

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 7
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Długo trwało generowanie sceny w lux? Jak oceniasz ten silnik? Jeśli planujesz zrobić render także w yafaray, byłoby fajnie jak byś zamieścić obydwie wersje dla porównania.

Na wnętrzach się nie znam więc trudno mi się wypowiedzieć.

Link to comment
Share on other sites

Wielkie dzięki za komentarze .

 

@x-men

 

Renderowanie w Luxrendererze trwa jak w każdym ubiasie całe wieki . Ja renderowałem tą scenę ~ 40 godzin z przerwami na q9400@3400 + 8 giga ramu . Luxrender ma ogromne możliwości , ze wszystkich renderów jakie testowałem dla blendera daje najlepsze efekty niskim nakładem pracy ( mówimy o nie komercyjnych rozwiązaniach ) . Niestety nie każdy ma czas czy też możliwość czekania kilkunastu czy kilkudziesięciu godzin . Obecnie opracowywane są dwie wersje Hybrid i SmallLuxGPU (SLG) . Hybrid ma korzystać z CPU i GPU , SLG wykorzystuje samą kartę graficzną . Wersja na karty graficzne chwilowo przystopowała . Nie obsługuje także części efektów np. caustic . Ja osobiście czekam na Hybrid . Testowe wydania już są do pobrania i można testować .

 

Jeżeli chodzi o Yaśa to ja i Yaf(a)ray bardzo się nie lubimy . A to z tego względu że często pojawiają się jakieś dziwne kropki : białe i kolorowe których winno nie być . Jednak nowa beta 1.2 daje jakieś nadzieje na lepszą przyszłość dla mnie i dla niego :) . Na pewno się spróbuje z nim przy tej scenie .

 

To co mogę porównać już teraz to zużycie ramu . Yaf(a)ray przy próbie zrenderowania tej sceny w 2kx1k połknął 4 GB ramu . Luxrender jest natomiast mniejszym żarłokiem i zadowolił się 2.6 GB ramu .

 

@ikkiz

 

Bardzo miłe słowa , dzięki :) . Jeżeli chodzi obrus to tak , mi też się coś zdawało że teksturka jest za mała i winno się ją więcej powielić a może wymienić na coś ciekawszego . Butelki ? No być może , będzie chwila i chęci pewnie poprawie :) .

 

Pozdrawiam .

Link to comment
Share on other sites

40 godzin? Dla mnie 4 to już zaczyna robić się długo. Czyli wniosek, że czekanie na render bez szumu to faktycznie całe wieki. Jeśli nie zacznie to działać szybko, dla wielu osób lux pozostanie jedynie ciekawostką. Dzięki za opinię.

Link to comment
Share on other sites

Wizka super !

Wydaje mi się, że sam projekt tej kuchni trochę kuleje... tzn gdzie jest piekarnik, gdzie duża lodówka? nie są najgorsze te płytki za zlewem, takie trochę wiejskie ;) ale pokombinowałbym z innymi uchwytami do szafek

Ale jakośc renderu super :)

gratz

Link to comment
Share on other sites

Dzięki jeszcze raz chłopaki .

 

@x-men

 

Ten czas renderingu jest też usprawiedliwiony tym że dla każdej grupy świateł renderuje się osobny kanał . Oznacza to że w trakcie renderingu możemy zmieniać natężenie światła dla poszczególnej grupy a także barwę tego światła . Lepsze efekty oferuje już tylko ze znanych mi rendererów tylko octane bo w nim w realtime możemy zmieniać pozycje suna :) .

@ikkiz

 

Nie mogę się nie zgodzić z tymi słowami :) .

 

@Przemekd

 

Cieszę się że się podoba . Piekarnik teoretycznie jest pod kwiatkami ( to czarne szkło ) . Lodówka jest zabudowana i jest nią ta szafa po lewej :) . Pierwotnie projekt zakładał to co poniżej ale się mi to nie podobało więc zrobiłem jak jest teraz . Płytki pod zlewem zostały wymienione na kompletnie białe :) . Klamki są faktycznie proste i można by je poprawić ale już nie specjalnie mam czas . Jak zapuszcze teraz render to doczekam się akceptowalnego obrazka w poniedziałek wtorek .

 

20101113w.jpg

 

Edit

 

Poprawiłem butelki ( troszkę ) , teksturę obrusu , kafelki i zapuściłem renderek 6k . Jeżeli nie stanie się nic nieprzewidzianego pewnie koło wtorku zapostuje o ile się odszumi do tego czasu . Tymczasem jednostka centralna rozprostuje sobie tranzystory :) .

 

Pozdrawiam .

Edited by Wolowiec
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy