Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

dzięki maciekG, liczyłem na twój komentarz :)

ten akurat chłonął, nie był to taki klasyczny brystol :P a papier też mam, wykorzystam.

jak najbardziej się z tobą zgadzam, że trzeba ich natrzaskać.

piszesz że dość dobrze mieszam, masz jakieś uwagi co do doboru kolorów?

albo swoje przemyślenia? ja staram sie zawsze dodac jakieś błękity do cieni, a tym razem zakres koloru ograniczyłem do brązów w sumie przez przypadek.

co do techniki na mokro, to tym razem próbowałem ograniczyć nasączanie arkusza, chciałem spróbowac czegoś innego.

 

pozdro.

  • Odpowiedzi 82
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

dosłownie: przysłowiowe 50 akwarel zanim zaczną wychodzić. ja sie zniechęciłam na 20stej ;P

 

co do poprzednich prac: bardzo mi sie podoba enviro z drzewkiem. oczywiście z akcentami pomarańczowymi na otoczeniu jest lepsze bo widać że kolor drzewa odziałuje na otoczenie. Bardzo to zacnie wygląda :)

 

i bardzo fajne jest to enviro takie ciepłe, z kosmicznym żaglowcem

Napisano

telthona dzięki,

Panety Skarbów nie widzałem (raczej :P)

 

ja się nie zniechęce, bo może i akwarela jest trudna, ale uwielbiam ich ulotność i możliwość uchwycenia wrażenia, no i oczywiście lekkość, olej mi już tak nie leży, ale to chyba dlatego, że przygodę z malowaniem zaczałem od akwareli :P

 

naprawde, na tym forum jest taka atmosfera i każdego dnia prawie ktos wrzuca prace na miażdżącym poziomie, że nie sposób nie motywować się do dalszej pracy, przynajmniej ja tak mam

 

pozdro Wojtek.

Napisano

hmm..co do wskazówek do kolorów..

błękit w cieniach jak najbardziej tak..ja lubię dodać do cienie też czerwień lub pomarańcz..zwłaszcza w pobliżu styku płaszczyzny z inną oświetloną (np. podłożem)

z niebieskim to jest tak, że trzeba uważać..bo są te wpadające w zieleń, te bliższe fioletowi i te po środku..czasem jest dobrze zdecydować się na używanie tylko jednego z nich do mieszania chłodnych płaszczyzn, żeby zachować spójność [ale jak wiadomo twardych reguł nie ma :) ]

warto dużo mieszać różnych barw zwyczajnie i sporo eksperymentować..często działają dość nieoczywiste połączenia

fajną sztuczką jest też np. jeśli masz namalowaną jakąś płaszczyznę już, ale ciągle jeszcze mokrą wrzucenie na nią pędzlem jakiejś innej barwy i przechylanie przez chwilę rysunkiem w różne strony..ciekawe plamy się tworzą..akwarela musi płynąć :]

podobnie mokrą jeszcze plamę można 'rozciągać' od jej krawędzi mokrym pędzlem robiąc jakby gradient do przezroczystości..albo do innego koloru..

nie wiem..jakichś specjalnych tricków to chyba w tym sporcie nie ma..

trzeba malować i znaleźć swoje kolory..

ja ciągle szukam

i warto podpatrywać prace ludzi którym już wychodzi :) łap kilka linków:

http://www.danielegneus.com/

http://www.davidtaylorartist.com/Paintings/Paintings.html

http://www.davidpoxon.co.uk/gallery.htm

http://www.nicholassimmons.com/paintings/index.htm

http://www.marc-folly.com/peintures-paintings.html

http://www.pietlap.com/gallery.htm

http://jzbukvic.com/paintings.html

http://www.alvarocastagnet.net/paintings/

 

dwie ostatnie pozycje to właściwie 'klasyki'..ale warto wiedzieć, że są też inne style.

 

pzdr.

 

ps. z farbami kryjącymi to bym akwareli w żaden sposób nie porównywał..to jest inna bajka..

akwarela to nie jest malarstwo..

Napisano

moim ulubionym kolorem do cieni jest ultramaryna, używam prawie do każdej mieszanki :P

 

z tymi ciepłymi barwami na stykach muszę spróbować, wszystkich ekspertmentów trzeba pobróbawać zresztą :)

 

próbowałeś kiedyś może eksperymentować z nzdawaniem faktury? gąbka, wosk, sól?

 

wielkie dzięki z linki, ten inny ostry styl zbukovic'a mi się strasznie podoba i w sumie nie lubię takiego "hiperrealizmu" serwowanego przez Paxona, ale to już inna bajka :D

 

czemu uważasz, że akwarela to nie malarstwo?

 

pozdro.

Napisano

z solą próbowałem..fajne efekty ale rzadko używam...

zamiast gąbki chusteczka albo papier toaletowy [po taniości :)] ale to głównie do odsączania nadmiaru farby [albo ratowanie nieudanej plamy]

 

wg. mnie nie jest malarstwem dlatego że nie można pracować z kolorem w taki sposób jak przy farbach kryjących..kładziesz coś raz i zostaje (ew. można dwie warstwy - ciemne na jasne)..przy olejach/akrylach etc. możesz sobie zaznaczyć bazowy kolor..potem cieniować..potem dodawać wpływ otoczenia..bliki etc. w akwareli od razu nakładasz efekt końcowy..można w jakimś stopniu pracować metodą 'od ogółu do szczegółu' ale nie do końca...od początku trzeba wiedzieć raczej gdzie będzie detal..gdzie puszczone etc..metoda pracy jest inna.

Napisano

z solą muszę spróbować, co do gąbki to chodziło mi o nadawanie "tekstury" plamą

 

to że metoda pracy jest inne nie skreśla akwareli z grona technik malarskich :P ale dobra, koniec dywagacji, bo można by to ciągnąc w nieskończoność

 

Jeszcze raz dzięki za komentarze do prac :)

Napisano (edytowane)

faktycznie przycięta, ale nie będe juz wracał do dłubania tej pracy :)

 

macie jakieś uwagi do szkiców, bo ja już błedów nie zauważam :P

 

nakoniu.jpg

 

 

parasolz.jpg

Edytowane przez TheBill
Napisano

chodziło mi bardziej o proporcje :P

 

co do siana to staram się z nim walczyć, ale jak szkicuje na luzie, tylko żeby złapać pomysł, który idzie później jako podkład do dp, to mi nie wychodzi....

Napisano
ale jak szkicuje na luzie, tylko żeby złapać pomysł, który idzie później jako podkład do dp, to mi nie wychodzi....

 

na parasolke mialeś chyba pomysł z 60 razy :)

Napisano

papier akwarelowy gramatury nie pamiętam, następnym razem się poprawie :PP

 

format to 35x50 :) i wg mnie wcale nie taki duży :P

 

aaa i jeszcze zapomniałem napisac że z drugiej strony juz był uzywany, odzysk w pełni ;]

Napisano

nie skończe tego, przez (jakże mi potrzebną) mature, także wrzucam tutaj żeby mnie straszyło...

 

pinupchain2.jpg

 

a tak po za tym to koniec z superhiper malunkami z głowy, jestem na to za cienki.

idę ćwiczyć anatomie i rysowanie z natury.

 

pozdro

Napisano

Powiedz mi, jak z tego:

pilgrimarchi.jpg

 

można pójść w coś takiego jak u góry?

Przejrzałem teczkę, nie słuchasz rad, a było ich sporo.

Postaraj się tak nie dziubdziać i zacznij może od szkiców, kreską - nie przerywanymi liniami.

 

pozdrawiam :)

Napisano (edytowane)

lukasz_lkz - dzięki :)

ludzik był przerysowaną referencją, podejście do babsztyla to próba zrobienia pracy z głowy, może nie od zera, bo podkładem i tak były zdjęcia, ale kolor starałem się nałożyć sam i jak widac wyżej poległem...

pejzażyk był wykonany bez użycia brushy (no pare akcentów się zdarzyło) postaci tak nie moge zrobić bo skóra ma inną fakture.

dlatego właśnie zaczynam od 1 rady w teczce -rysuj z natury. Tradycyjnie oczywiście też, kreskę trzeba ogarnąć.

A tak po za tym to krajobrazy nie mają anatomi :D

Co do rad jeszcze to z niektórych skorzystałem, przynajmniej tak mi się wydaje.

 

pozdro

Edytowane przez TheBill
Napisano
A tak po za tym to krajobrazy nie mają anatomi :D

 

To zależy od tego jak bardzo masz wybujałą wyobraźnię. Przy pewnej dozie zaangażowania można namalować takie krajobrazy, że i anatomii można by się przy nich dopatrzeć. :)

 

Co do prac - ja bym proponował odpuścić foty na obecnym etapie. Wbrew powszechnemu powiedzeniu diabeł tkwi w ogółach a nie w szczegółach. Zależy jakie masz oczekiwania w stosunku do swojej twórczości, ale jeśli chcesz robić ilustracje komercyjne to nabrałem po paru latach obserwacji wrażenia, że są pewne reguły.

Najważniejsze na czym się trzeba skupić to rozłożenie dużych mas na obrazku, przy czym ma znaczenie nie tylko to gdzie co się znajduje i pod jakim kątem, ale także gdzie jest ciemno a gdzie jasno. Zamiast być gołosłownym dam linka:

 

Composition studies

 

Ogólnie polecam tego Jurabajewa bo sporo ciekawych tricków można od niego podłapać.

 

Fajnie nakładasz na siebie tekstury, ale powiedz sam przed sobą czy nad tym panujesz ? Jak często zdarza się że robisz coś, stwierdzasz że fajnie wyszło i brniesz dalej. Owszem w chaosie siła, ale trudno być przewidywalnym a przede wszystkim powtarzalnym w tego typu pracy. Stąd wzloty i upadki, prace o bardzo nierównym poziomie.

Jak to cytował prrrszalony ? Be honest with yourself ;)

To przede wszystkim. Mam być szczery ? W prawie każdej pracy tutaj widzę podłożona fotkę. Pewnie mam coś z głową, ale wiesz... Bądź szczery sam ze sobą, nawet jeśli z nami nie musisz. :)))

Pozdrawiam, i na koniec dodam, że imo masz mega potencjał, ale zabierasz się do rzeczy od zadku strony.

Napisano (edytowane)
Mam być szczery ? W prawie każdej pracy tutaj widzę podłożona fotkę. Pewnie mam coś z głową, ale wiesz... Bądź szczery sam ze sobą, nawet jeśli z nami nie musisz. :)))

 

nie masz nic z głową i nie mylisz się - najczęściej jest tak ze zaczynam od zdjęcia, przerabiam na swój pomysł

 

praktycznie ta praca była od zera, nie licząc blura kolorystki

cathedraltree4.jpg

 

mój problem jest taki że mam tysiąc pomysłów ale nie potrafie przenieść ich na papier, brakuje mi warsztatu.

 

kolejny punkt dal ciebie za chaos, bo właśnie tak pracuje :D

 

dzięki za linka, ze wszystkim się zapoznam, FZD school trzeba będzie obejrzeć z notatnikiem w ręku, a później to już tylko praktyka.

 

i dzięki za miłe słowa na sam koniec :)

Edytowane przez TheBill
Napisano

Sluchaj, wedlug mnie to dobrze ze masz tysiac pomyslow na raz (mi na ten przyklad ich czasem brakuje). Krajobrazy sa dobre a nawet bardzo, wiec cwicz. Hmmm.... Ale co ja tam moge wiedziec. Powodzenia ;)

Napisano

witam wszystkich po dłuższej nieobecności

 

wakacje zbliżają się ku końcowi, które poświęciłem na doskonalenie warsztatu

 

jeśli kogos by to interesowało dostałem się na architekture do Łodzi, a do gliwic zabrakło mi 10 pkt

 

nie będę zarzucał was wszystkim co w ciągu tych 3 miesięcy wyprodukowałem

 

tak więc jedziemy

szkice

v11b.jpg

 

30488691.jpg

 

sketchnew1.jpg

 

40176341.jpg

 

d9landscape.jpg

 

głównie luźne pomysły, które w zamyśle sa bazą do dp

 

martwa natura (od najstarszej)

martwawalor.jpg

 

86409108.jpg

 

pd2f.jpg

 

pierwsze wykorzystanie olejnych

pd3e.jpg

 

appleegg.jpg

 

akwa30001.jpg

 

akwa30002.jpg

akwarelka ciągle kuleje

still1g.jpg

 

still2b.jpg

 

 

 

ćwiczenia ze zdjęć (też od najstarszego)

akawa2.jpg

 

wildwest2.jpg

 

mapkarefka.jpg

 

73298699.jpg

 

lastsammi1.jpg

w tych dwóch poszedłem w custom brushe i jak widac wyszła lipa...

glad1z.jpg

 

glad2g.jpg

 

 

killbilllasso.jpg

faceoil1.jpg

 

akwa10002.jpg

Napisano

z wyobraźni większość bez refek i mazania po nich

oprócz dwóch kobit z mordami zwierząt

ewentualnie tekstury

(chronologicznie)

 

eowglasshousefinend.jpg

weerock.jpg

 

cosmojump.jpg

 

tu też występowała refka, zrobiłem z niej całe optoczenie astronauty

 

umbrellal.jpg

 

cityspeedfin.jpg

 

env7templefin.jpg

 

tcnecrofin.jpg

deerconcept1.jpg

 

deerconcept2.jpg

 

queenconceptw3.jpg

 

alchemy i walor alchemy program idealny dla mnie, pówki co jednak zarzuciłem zabawe w nim na rzecz martwych

war1ne.jpg

 

env1.jpg

env3startfincomp.jpg

 

interior2fakir.jpg

 

robo1fin.jpg

 

war1finref.jpg

 

tcnecro1.jpg

 

początkowy szkic do nekromanty wrzuconego wyżej.

 

w miedzy czasie wziąłem się także za nauke anatomii wg. Hamptona

 

to by było w miarę wszystko

 

pozdro.

 

ehhh musiałem na 2 posty dzielić

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności