Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Moja kolejna wizualizacja mebli kuchennych. Kuchnia miała być prosta, mimo małych rozmiarów - pojemne meble oraz nie stwarzająca problemów podczas przemieszczania się po niej. Uprzedzę tych co bardziej czepialskich odnośnie zasłon - symulowane clothem. Poświęciłem na nie dużo czasu, więc proszę mi tu nie mówić, że "nienaturalne" :)

Całość ( od początku aż do finalnej kompozycji zajęła około 20 godzin, z czego dużo większa część to męczarnia ze światłami i materiałami ).

Czekam niecierpliwie na słowa krytyki ( nie muszę chyba dodawać, że KONSTRUKTYWNEJ ).

Modelowanie : Max 2011 x64

Rendering : V-ray 1.5 SP4

Compositing : Composite 2011

 

Wersja dzienna:

 

kuchniaczarnoczerwona.jpg

 

Wersja nocna:

 

kuchniaczarnoczerwonani.jpg

 

 

I siateczka:

siatka.jpg

Edytowane przez Winoo1
  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Jak dla mnie trochę niefortunne ujęcie wybrałeś - kamera jest o wiele wyżej niż poziom wzroku przeciętnego człowieka (wnioskuję po tym, że widać obudowę okapu od góry), przez co proporcje w niektórych miejscach sprawiają wrażenie nienaturalnych. No i okna wyglądają jak obrazki na ścianach - przy tak jasnej ekspozycji tło za oknem powinno być o wiele jaśniejsze.

Ogólnie jest chyba nieźle ale oświetlenie wydaje się nieco płaskie jak na tę porę dnia.

Napisano

tak jak Lucas, plus: te zasłony w takiej postaci mozna było zrobić duzo szybciej przes spline-> extrude, nie czaje po co tu zaawansowana fizyka:)

 

pozdro

Napisano
tak jak Lucas, plus: te zasłony w takiej postaci mozna było zrobić duzo szybciej przes spline-> extrude, nie czaje po co tu zaawansowana fizyka:)

 

pozdro

 

Żeby było bardziej zgodnie z rzeczywistością panie :) Czasem taka pierdółka potrafi zrazić zleceniodawcę :)

Napisano

brakuje jakiegoś direct lighta bardziej wyraźnego. teraz zbytnio nie widać skąd pada główne światło. zasłony są zbyt jednolite. a no i zlew w środku się świeci :)

Napisano
brakuje jakiegoś direct lighta bardziej wyraźnego. teraz zbytnio nie widać skąd pada główne światło. zasłony są zbyt jednolite. a no i zlew w środku się świeci :)

Świeci się, bo się w nim halogen odbija...Niestety chyba nieopatrznie nie dałem wygaszania światłom...

Napisano
Żeby było bardziej zgodnie z rzeczywistością panie :) Czasem taka pierdółka potrafi zrazić zleceniodawcę :)

 

Ale zleceniodawca zwraca uwage na wykorzystana technike czy na koncowy efekt? Botlic dobrze z tym splinem radzi. Efekt bedzie identyczny a roboty o wiele mniej. W 3d raczej nic nie robi sie jak w rzeczywistosci, jedynie dostepnymi trickami staramy sie o to by praca wygladala jakby podlegala prawom fizyki itp. Sam cloth tez z rzeczywistoscia zaduzo wspolnego nie ma, sama nazwa "symulacja" mowi tu za siebie.

 

Ogolnie dolaczam sie do tego ze kadry nie fajny. Raczej do vizek wnetrz nie warto stosowac efektu "plynacej lajby".

Napisano

Co do zaslon: gdybys nie napisal to ciezko by bylo zgadnac ze tam jest jakas symulacyjna poprawnosc, a nie zwykly spline.

Tak jak wyzej, powiem ze kard nie fajny - przynajmiej ja pierw zwrocilem uwage na widok za oknem, a nie na kuchnie.

 

To tak w ramach marudzenia :) generalnie nie jest zle.

Napisano
Ale zleceniodawca zwraca uwage na wykorzystana technike czy na koncowy efekt? Botlic dobrze z tym splinem radzi. Efekt bedzie identyczny a roboty o wiele mniej. W 3d raczej nic nie robi sie jak w rzeczywistosci, jedynie dostepnymi trickami staramy sie o to by praca wygladala jakby podlegala prawom fizyki itp. Sam cloth tez z rzeczywistoscia zaduzo wspolnego nie ma, sama nazwa "symulacja" mowi tu za siebie.

 

Ogolnie dolaczam sie do tego ze kadry nie fajny. Raczej do vizek wnetrz nie warto stosowac efektu "plynacej lajby".

Czy rzeczywiście lepiej jest wytłoczyć spline zamiast plane poddać clothowi? A jak zmapujesz poprawnie taki wytłoczony spline? Rozwiązanie o którym piszesz ma również jedną zasadniczą wadę. Jest nieedytowalne w dalszej perspektywie. Clotha w każdej chwili zresetować, dać inne parametry i w ciągu minuty zrobić mniej rozsuniete zasłony ( lub bardziej ). W przypadku splina w grę wchodzi jedynie ffd, ale to jest edycja "na sztywno".

 

I "tak", zleceniodawca będzie patrzył na efekt. Faktycznie mało obchodzi go technika, jaką został dany efekt osiągnięty, ale zwraca uwagę na końcowy wygląd, który ma być jak najbardziej wierny rzeczywistości.

Napisano

To na cholere piszesz takie cos

Czekam niecierpliwie na słowa krytyki ( nie muszę chyba dodawać, że KONSTRUKTYWNEJ ).

skoro pozniej nie dopuszczasz do siebie zadnej krytyki i na sile sie bronisz? Cloth daje wieksze mozliwosci ale caly czas odnosimy sie do tego co pokazales. Twoj efekt nie jest powalajacy i z latwoscia daloby sie go osiagnac za pomoca spline.

 

Faktycznie mało obchodzi go technika, jaką został dany efekt osiągnięty, ale zwraca uwagę na końcowy wygląd, który ma być jak najbardziej wierny rzeczywistości.

 

No i twoja prace wcale nie potwierdza tego zdania. Nie wiem w ktorym miejscu cloth dal ci ta reczywista wiernosc. Troche pokory by sie przydalo. Wstawiasz prace to oznacza ze sie liczysz z opiniami innych a nie przyjmujesz postawe takiego co wie lepiej i uwaza ze niczego zarzuci nie mozna.

Napisano (edytowane)
To na cholere piszesz takie cos

skoro pozniej nie dopuszczasz do siebie zadnej krytyki i na sile sie bronisz? Cloth daje wieksze mozliwosci ale caly czas odnosimy sie do tego co pokazales. Twoj efekt nie jest powalajacy i z latwoscia daloby sie go osiagnac za pomoca spline.

 

 

 

No i twoja prace wcale nie potwierdza tego zdania. Nie wiem w ktorym miejscu cloth dal ci ta reczywista wiernosc. Troche pokory by sie przydalo. Wstawiasz prace to oznacza ze sie liczysz z opiniami innych a nie przyjmujesz postawe takiego co wie lepiej i uwaza ze niczego zarzuci nie mozna.

 

Krytyka może odbywać się na zasadzie polemiki i wymiany poglądów, a nie jednostronnego monologu oraz drugiej strony, która posłusznie kładzie uszy po sobie i biczuje się w ramach pokuty za niezbyt fajną pracę. Nieprawdaż?

 

Napisałem, dlaczego użyłem clotha, a nie splin+extrude. Mapowanie.

Wstawiając pracę oczywiście liczę się z opiniami innych, pod warunkiem, że ci "inni" są w stanie zrozumieć pewne moje powody do wykonania czegokolwiek. To, że "ja bym to zrobił tak", a " ja bym to zrobił tak" nie oznacza, że muszę się z tym zgadzać. A to z kolei oznacza, że mam prawo to wygłosić. Takie samo, jak kazdy inny wygłosić swoje. Ale to nie jest wcale powodem do wszczynania krucjaty.

Edytowane przez Winoo1
Napisano

Poprostu chodzi o to ze piszesz ze tylko cloth w tym wypadku mogl oddac wierna rzeczywistosc a jakosc nie widac na tym renderze nic szczegolnego. Zachowujesz sie jak czesc maxwellowcu ktorzy uwazaja ze nawet jesli render jest strasznie zaszumiony to i tak bedzie realistyczniejszy niz "dobry" render z innych silnikow.

Napisano
Poprostu chodzi o to ze piszesz ze tylko cloth w tym wypadku mogl oddac wierna rzeczywistosc a jakosc nie widac na tym renderze nic szczegolnego. Zachowujesz sie jak czesc maxwellowcu ktorzy uwazaja ze nawet jesli render jest strasznie zaszumiony to i tak bedzie realistyczniejszy niz "dobry" render z innych silnikow.

Napisałem, dlaczego użyłem clotha i dlaczego uważam, że ma w tym przypadku przewagę. Już powoli zaczyna mnie męczyć powtarzanie w kółko tego samego, a i tak Ty wciąż chyba nie rozumiesz meritum moich wypowiedzi.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności