Napisano 30 Listopad 201014 l Witam , nie wiedziałem jaki nadać tytuł, ale mam "mały" problem. Polega on na tym, ze zaznaczam kilka obiektów i nadaje im modyfikator edit poly. Czyli jest to jakby edycja poly jednego obiektu złożonego z kilku. Wszystko niby oki. Ale dlaczego jak nadam ten modyfikator to w okienku gdzie jest podane jaki jest użyty modyfikator mam go jako pogrubiony. Jak się domyślam jest to jakby instancja. Ale ja chce, aby w tym obiekcie (obiektach) cos zmienić i np. zaznaczam jeden polygon w tym obiekcie i nadaje mu kolejny modyfikator np. uvw xform i chce obrócic ten jeden polygon czyli mapowanie jego o 90 stopni to mi sie wszystkie obracają mimo ze mam jeden zaznaczony. Czy ktoś może mi podać jakąś wskazówkę co mam żle? Moze mam coś włączone. Działam na maxie 2010 Pozdrawiam
Napisano 30 Listopad 201014 l No jak się nakłada wszystkim obiektom jedne modyfikator na raz to jest podkreślony kursywą. Nie spotkałem się z instance w takim przypadku natomiast wystarczyłoby nadawać pojedyńczo chyba modyfikatory.
Napisano 5 Grudzień 201014 l pod lista modyfikatorów masz przycisk "make unique" on Ci cofnie to powiązanie między obiektami
Napisano 13 Grudzień 201014 l mam problemy ze zrozumieniem pytania (końcówki) "to mi sie wszystkie obracają mimo ze mam jeden zaznaczony" ale wszystkie co? poligony w jednym obiekcie czy wszystkie obiekty czy jak?
Napisano 14 Grudzień 201014 l Autor Tak polygony np. mam w takim "obiekcie" zaznaczone trzy poligony w których chce zmienić mapowanie. Ale jak zmieniam to mi się we wszystkich zmienia.
Napisano 21 Wrzesień 201212 l Autor Dzięki kamil.ochel , wszak potem do tego zagadnienia wróciłem i sam znalazłem nie czytając juz forum ale rep poszedł. Mam nowy problem ale również zwiazany z zaznaczeniem kilku obiektów naraz. Przykład : Zaznaczam kilkanaście obiektów nadaje im editpoly potem przechodzę na edycje werteksów. Zaznaczam je wszystkie, aby wierzchołki zweldować . Welduje je i potem daje collapse i część tych obiektów mi znika . Jedne znikają inne zostają. Dlaczego? Inne zagadnienie, ale tez związane z "wielokrotnoscią" obiektów. Przykład: Mam kilkanaście obiektów np. boxów, plane'ów obojętnie . Zaznaczam je wszystkie potem daje na modyfikator edit normals wykonuje operacje podejrzewam, ze to bez znaczenia jakie. Potem daje znowu collaps i ..... część obiektów jest PRZESUNIETE ,a część znika. Dlaczego? Zwyczajnie boje się wykonywać operacje na kilkunastu obiektach jednocześnie ryzykujac właśnie takimi cyrkami. Ktoś się z czymś takim spotkał? Czy to tylko ja takie coś mam?
Napisano 21 Wrzesień 201212 l ogólnie to ty coś kombinujesz z tym łapaniem dużej ilości obiektów, co do przesuwania sie to jest to efekt że każdy obiekt ma swój własny pivot i jak zaczynasz bawić się przemieszczeniami to one gdzieś się rozlatują w kosmos. Jeśli już działasz na takich obiektach to albo je grupuj albo łącz w jeden edytowalny obiekt poprzez opcje attach
Napisano 21 Wrzesień 201212 l ...Zaznaczam kilkanaście obiektów nadaje im editpoly potem przechodzę na edycje werteksów... nadawanie modyfikatorow na zaznaczenie to niezbyt dobry pomysl chyba ze wiesz dokladnie co robisz. lepiej tak jak shadowsexpe pisze polacz je attach'em jeden obiekt a pozniej nadaj modyfikator.
Napisano 2 Październik 201212 l zamiast attach można także użyć collapse w utilites. Wtedy można wszystkie zaznaczone obiekty zmienić w jeden mesh, którego potem można zrobić convert do poly.
Napisano 4 Październik 201212 l Autor Mam duży teren albo budynek i pociąłem go na kawałki. I chce poprawić mapowanie na wszystkich tych pociętych. A nie chce łączyć wszystko w jeden, tylko takie podzielone poprawić. :) Pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto