ikkiz Napisano 3 Grudzień 2010 Napisano 3 Grudzień 2010 huh, jak by tu zacząć. System clothes w blenderze potrafi wiele, łącznie z fizyką, kolizjami, wiatrem i tak dalej, wszystko spoko, tylko jak założyć to ubranko na model? to już nie takie proste, jak spuszczanie szmatki na kulę - więc do rzeczy: Jak założyć udrapować, popodwijać na przykład mankiety, na przykład nogawki na butach żeby: - ubranie nie wchodziło do wewnątrz modelu - utrzymywały się jakoś automatycznie długości krawędzi. Cloths działają przy animacji dopiero z tego co się orientuję, ale od czegoś trzeba wyjść w tej animacji. wiem, że można zapisać zastosować któreś stadium, no ale przecież nie będę robił animacji ubierania modelu, po to by zrobić still pomarszczonej tkaniny. w moim prostym chłoporobotniczym rozumowaniu sprawę by rozwiązał modyfikator Shrinkwrap (żeby utrzymać tkaninę na powierzchni ) i jakiś modyfikator, constraint, czy coś, co nie pozwoliło by podczas edycji na zmianę (albo by ograniczyło zmianę) długości krawędzi, tak, że jak pociągać się będzie jeden werteks, żeby ciągną za sobą powiązane powodując tylko rotację, przesunięcia, ale nie długości krawędzi. czy jest takie coś, a jeśli nie, to jak radzicie sobie z układaniem tkaniny?
szczuro Napisano 3 Grudzień 2010 Napisano 3 Grudzień 2010 pinujesz podpinasz pod hook animujesz hooki ewentualnie, koncowy efekt zawsze możesz też sculptem podrobić, no i najważniejsze dobierz dobrze parametry tkaniny albo pocwicz z presetami :)
ikkiz Napisano 3 Grudzień 2010 Autor Napisano 3 Grudzień 2010 jak byś mógł troszkę rozwinąć pinujesz bo mi sie pinowanie kojarzy z UV editorem. Wygląda, że będe musiał trochę teorii przyswoić, zanim zrozumiem dokładnie twój plik.
szczuro Napisano 3 Grudzień 2010 Napisano 3 Grudzień 2010 (edytowane) tworzysz vertex grupę (u mnie nazywa się Group) którą w cloth podajesz jako pin (przycisk pinning of cloth).Wtedy cloth działa na te verteksy w zależności od wagi (weight) wierzchołka 1(czerwony w weight paint) nie działa, 0 (niebieski) działa całkowicie(oczywiście na te poza grupą także działa całkowicie). potem mozesz je vierzchołki pod empty zaznaczyc wszystkie albo czesc ctrl+H i animować tego empty, który powstanie. Edytowane 3 Grudzień 2010 przez szczuro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się