Jump to content

Bazylika Sacre Coeur


JohnnieWooker

Recommended Posts

  • Replies 16
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dzięki za miłe komentarze :). Wziąłem sobie do serca post Mortoma i nieco poprawiłem oświetlenie. Niestety moje doświadczenia z Yafarayem są niewielkie więc jestem na etapie metody prób i błędów. Dodałem jednego meshlighta zza kamery z lekkim odcieniem niebieskiego i pokombinowałem trochę z sunem także całość będzie mniej żółta, no i zwiększyłem sample bo ten szum już mnie zaczął denerwować. Render powinienem pojawić się wieczorem.

3d_operator: siatki teraz nie wrzucę bo się renderuje ale tak naprawdę to nie ma tu co oglądać. Poza rzeźbami i ornamentami to głównie proste bryły. Cegły wytłoczone bump mapą.

Link to comment
Share on other sites

Woah!

 

(tyle w temacie)

 

Ale na prawdę robi wrażenie. Ale chyba brakuje anty-aliasingu no i jeszcze dopieść render. Czyste tła to dla mebli są dobre, ten model na klęczkach prosi o ładną scenkę. Również bardzo się wszystko świeci. Może to właśnie dlatego, że nie ma tego tła i tak jasność tej kaplicy (katedry) zlewa się z jasnością tła.

Link to comment
Share on other sites

Robi się coraz lepiej :) a może spróbujesz Luxrender'em to wyczesać? Fakt czasy ma nieziemsko... wolne. Ale może dopieści trochę model :)

 

Może się powtarzam.. ale ładuj to na jakąś scenę z environment'em bo model jest super, tylko się marnuje na takim pustym placu.

 

Kolor koni powinien przechodzić w zieleń a nie w niebieski :)

 

Ogólnie czekam na taki render :)

14%20Bazylika%20Sacre%20Coeur.jpg

 

Pozdr

Link to comment
Share on other sites

Luxrender niestety wywalał się przy próbie renderowania przy każdym setupie z GI (za mało ramu). Po dodaniu wieżyczki Yafaray również odmówił współpracy ale rozwiązałem ten problem dzieląc projekt na 2 mniejsze pliki i łącząc w gimpie wyrenderowane już obrazki. Rozmiar wieżyczki jest tutaj za mały, zauważyłem to dopiero po wyrenderowaniu.

 

2uppjm0.png

 

Hi-res po kliknięciu.

Link to comment
Share on other sites

JohnnieWooker - Ile ty masz ramu, że ci wywaliło? 2Gb? a próbowałeś podzielić obrazek na parę części (crop - w MAXsie, nie wiem jak to się nazywa w Blenderku) i renderować je oddzielnie?

Jak wywala ci na samej budowli to nie wiem jak będzie u ciebie z tłem :|

 

Popraw koniom główki... u ciebie patrzą prosto, na zdjęciu widać, że patrzą na środek wejścia/ulicy.

 

Pozr.

Link to comment
Share on other sites

A ile scena waży? w sęsie ile poly na rendering? Bo 2GB to jeszcze nie tragednia. Jak masz często powatarzający się detal to zrób go na clone instance (przynajmniej takl sie to nazywa w MAXsie, niewiem czy jest taka opcja w blenderku, ale oszczędza to w cholerę ramu).

A czy nie ma w blenderze czegoś takiego jak PROXY? bo to też potrafi oszczędzić dużo pamięci.

 

Potestuj jeszcze te rendery:

http://sunflow.sourceforge.net/index.php?pg=gall

http://www.kerkythea.net/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=28&Itemid=70

Edited by Mortom
Link to comment
Share on other sites

Ja mam 2GB ramu i ciężkie sceny renderuję w kawałkach, lub proxy jeśli vray. :P

 

A co do pracy, to rzeczywiście sam modeling jest wypas, ale światło i render kuleją. Jak jeszcze posiedzisz to więcej wyciągniesz, bo szkoda marnować potencjał pracy. Pozdro ;]

Link to comment
Share on other sites

Powiem tak, modelowanie idzie ci swietnie a ze to wip to wierze ,ze te renderery to poczatek calej sceny, bo jak mowili poprzednicy, twoj wklad w ten model pojdzie na marne jak nie pokarzesz tego modelu w jakims tam srodowisku. Jesli wyjdzie ci to jak sobie wyobrazam to daje 5 gwiazdek a narazie 0 bo pomimo tego, ze model swietny to nie ma tego ...czegos... hehheh jak to kobiety nieraz mowia...

PS. ile ma polygonow ta scena??? bo przy 2G pamieci raczej nie powinn ci sie nic wieszac

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za komentarze :). Czy spełnię oczekiwania to się okaże. W każdym razie enviorment jest w planach. Podrzucam parę siatek.

14vpues.jpg

 

Polygonów było około 2mln kiedy scena się wywaliła. Przy renderowaniu w wewnętrznym silniku nie osiągnąłem jeszcze wystarczającego limitu, jednak export do yafaraya najwidoczniej jest bardziej wymagający.

Edited by JohnnieWooker
+info
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy