Napisano 9 Grudzień 201014 l Do tej pory udzielałem się oraz dzieliłem swoją twórczością na portalu blender.pl. Czas jednak zacząć postować i tutaj. Na początek prezentuje front Bazyliki Sacre Coeur. Soft: Blender, Yafaray, Gimp.
Napisano 9 Grudzień 201014 l aaa tam, bardzo zacny, ze wszech miar daje rade: ], prosze o wieksze i wiecej: ]
Napisano 9 Grudzień 201014 l Autor Dzięki za miłe komentarze :). Wziąłem sobie do serca post Mortoma i nieco poprawiłem oświetlenie. Niestety moje doświadczenia z Yafarayem są niewielkie więc jestem na etapie metody prób i błędów. Dodałem jednego meshlighta zza kamery z lekkim odcieniem niebieskiego i pokombinowałem trochę z sunem także całość będzie mniej żółta, no i zwiększyłem sample bo ten szum już mnie zaczął denerwować. Render powinienem pojawić się wieczorem. 3d_operator: siatki teraz nie wrzucę bo się renderuje ale tak naprawdę to nie ma tu co oglądać. Poza rzeźbami i ornamentami to głównie proste bryły. Cegły wytłoczone bump mapą.
Napisano 9 Grudzień 201014 l Autor Lekko poprawione. Antialiasing jeszcze pozostawia trochę do życzenia ale do ostatecznego renderu pozostało trochę czasu. W paru miejscach można też zauważyć artefakty spowodowane photon mappingiem.
Napisano 9 Grudzień 201014 l Woah! (tyle w temacie) Ale na prawdę robi wrażenie. Ale chyba brakuje anty-aliasingu no i jeszcze dopieść render. Czyste tła to dla mebli są dobre, ten model na klęczkach prosi o ładną scenkę. Również bardzo się wszystko świeci. Może to właśnie dlatego, że nie ma tego tła i tak jasność tej kaplicy (katedry) zlewa się z jasnością tła.
Napisano 10 Grudzień 201014 l Robi się coraz lepiej :) a może spróbujesz Luxrender'em to wyczesać? Fakt czasy ma nieziemsko... wolne. Ale może dopieści trochę model :) Może się powtarzam.. ale ładuj to na jakąś scenę z environment'em bo model jest super, tylko się marnuje na takim pustym placu. Kolor koni powinien przechodzić w zieleń a nie w niebieski :) Ogólnie czekam na taki render :) Pozdr
Napisano 11 Grudzień 201014 l huhu czuję że będzie srebrna/złota galeria :) tylko musisz tak samo environment odpicować, ale na szczęście nie jest trudno jak to widać na obrazku, który pokazał Mortom. życzę powodzenia!
Napisano 12 Grudzień 201014 l Autor Luxrender niestety wywalał się przy próbie renderowania przy każdym setupie z GI (za mało ramu). Po dodaniu wieżyczki Yafaray również odmówił współpracy ale rozwiązałem ten problem dzieląc projekt na 2 mniejsze pliki i łącząc w gimpie wyrenderowane już obrazki. Rozmiar wieżyczki jest tutaj za mały, zauważyłem to dopiero po wyrenderowaniu. Hi-res po kliknięciu.
Napisano 13 Grudzień 201014 l JohnnieWooker - Ile ty masz ramu, że ci wywaliło? 2Gb? a próbowałeś podzielić obrazek na parę części (crop - w MAXsie, nie wiem jak to się nazywa w Blenderku) i renderować je oddzielnie? Jak wywala ci na samej budowli to nie wiem jak będzie u ciebie z tłem :| Popraw koniom główki... u ciebie patrzą prosto, na zdjęciu widać, że patrzą na środek wejścia/ulicy. Pozr.
Napisano 13 Grudzień 201014 l Autor No właśnie 2GB. W blenderze też jest crop, można również chować detale na warstwach ale nie zdaje to egzaminu w przypadku renderowania w Yafarayu bo exporter kopiuje wszystkie modele ze sceny. Muszę więc zostać przy metodzie dzielenia na pliki.
Napisano 14 Grudzień 201014 l A ile scena waży? w sęsie ile poly na rendering? Bo 2GB to jeszcze nie tragednia. Jak masz często powatarzający się detal to zrób go na clone instance (przynajmniej takl sie to nazywa w MAXsie, niewiem czy jest taka opcja w blenderku, ale oszczędza to w cholerę ramu). A czy nie ma w blenderze czegoś takiego jak PROXY? bo to też potrafi oszczędzić dużo pamięci. Potestuj jeszcze te rendery: http://sunflow.sourceforge.net/index.php?pg=gall http://www.kerkythea.net/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=28&Itemid=70 Edytowane 14 Grudzień 201014 l przez Mortom
Napisano 15 Grudzień 201014 l Ja mam 2GB ramu i ciężkie sceny renderuję w kawałkach, lub proxy jeśli vray. :P A co do pracy, to rzeczywiście sam modeling jest wypas, ale światło i render kuleją. Jak jeszcze posiedzisz to więcej wyciągniesz, bo szkoda marnować potencjał pracy. Pozdro ;]
Napisano 18 Styczeń 201114 l Powiem tak, modelowanie idzie ci swietnie a ze to wip to wierze ,ze te renderery to poczatek calej sceny, bo jak mowili poprzednicy, twoj wklad w ten model pojdzie na marne jak nie pokarzesz tego modelu w jakims tam srodowisku. Jesli wyjdzie ci to jak sobie wyobrazam to daje 5 gwiazdek a narazie 0 bo pomimo tego, ze model swietny to nie ma tego ...czegos... hehheh jak to kobiety nieraz mowia... PS. ile ma polygonow ta scena??? bo przy 2G pamieci raczej nie powinn ci sie nic wieszac
Napisano 18 Styczeń 201114 l Autor Dzięki za komentarze :). Czy spełnię oczekiwania to się okaże. W każdym razie enviorment jest w planach. Podrzucam parę siatek. Polygonów było około 2mln kiedy scena się wywaliła. Przy renderowaniu w wewnętrznym silniku nie osiągnąłem jeszcze wystarczającego limitu, jednak export do yafaraya najwidoczniej jest bardziej wymagający. Edytowane 18 Styczeń 201114 l przez JohnnieWooker +info
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto