JohnnieWooker Napisano 9 Grudzień 2010 Napisano 9 Grudzień 2010 Do tej pory udzielałem się oraz dzieliłem swoją twórczością na portalu blender.pl. Czas jednak zacząć postować i tutaj. Na początek prezentuje front Bazyliki Sacre Coeur. Soft: Blender, Yafaray, Gimp.
3d_operator Napisano 9 Grudzień 2010 Napisano 9 Grudzień 2010 Fajne. Możesz coś więcej o projekcie napisać. Pokaż siatkę.
Mortom Napisano 9 Grudzień 2010 Napisano 9 Grudzień 2010 model zacny... render już nie :| Aż prosi się o jakieś environment.
KoMic Napisano 9 Grudzień 2010 Napisano 9 Grudzień 2010 aaa tam, bardzo zacny, ze wszech miar daje rade: ], prosze o wieksze i wiecej: ]
JohnnieWooker Napisano 9 Grudzień 2010 Autor Napisano 9 Grudzień 2010 Dzięki za miłe komentarze :). Wziąłem sobie do serca post Mortoma i nieco poprawiłem oświetlenie. Niestety moje doświadczenia z Yafarayem są niewielkie więc jestem na etapie metody prób i błędów. Dodałem jednego meshlighta zza kamery z lekkim odcieniem niebieskiego i pokombinowałem trochę z sunem także całość będzie mniej żółta, no i zwiększyłem sample bo ten szum już mnie zaczął denerwować. Render powinienem pojawić się wieczorem. 3d_operator: siatki teraz nie wrzucę bo się renderuje ale tak naprawdę to nie ma tu co oglądać. Poza rzeźbami i ornamentami to głównie proste bryły. Cegły wytłoczone bump mapą.
JohnnieWooker Napisano 9 Grudzień 2010 Autor Napisano 9 Grudzień 2010 Lekko poprawione. Antialiasing jeszcze pozostawia trochę do życzenia ale do ostatecznego renderu pozostało trochę czasu. W paru miejscach można też zauważyć artefakty spowodowane photon mappingiem.
_Arti_ Napisano 9 Grudzień 2010 Napisano 9 Grudzień 2010 Woah! (tyle w temacie) Ale na prawdę robi wrażenie. Ale chyba brakuje anty-aliasingu no i jeszcze dopieść render. Czyste tła to dla mebli są dobre, ten model na klęczkach prosi o ładną scenkę. Również bardzo się wszystko świeci. Może to właśnie dlatego, że nie ma tego tła i tak jasność tej kaplicy (katedry) zlewa się z jasnością tła.
Mortom Napisano 10 Grudzień 2010 Napisano 10 Grudzień 2010 Robi się coraz lepiej :) a może spróbujesz Luxrender'em to wyczesać? Fakt czasy ma nieziemsko... wolne. Ale może dopieści trochę model :) Może się powtarzam.. ale ładuj to na jakąś scenę z environment'em bo model jest super, tylko się marnuje na takim pustym placu. Kolor koni powinien przechodzić w zieleń a nie w niebieski :) Ogólnie czekam na taki render :) Pozdr
Stachu Napisano 11 Grudzień 2010 Napisano 11 Grudzień 2010 huhu czuję że będzie srebrna/złota galeria :) tylko musisz tak samo environment odpicować, ale na szczęście nie jest trudno jak to widać na obrazku, który pokazał Mortom. życzę powodzenia!
JohnnieWooker Napisano 12 Grudzień 2010 Autor Napisano 12 Grudzień 2010 Luxrender niestety wywalał się przy próbie renderowania przy każdym setupie z GI (za mało ramu). Po dodaniu wieżyczki Yafaray również odmówił współpracy ale rozwiązałem ten problem dzieląc projekt na 2 mniejsze pliki i łącząc w gimpie wyrenderowane już obrazki. Rozmiar wieżyczki jest tutaj za mały, zauważyłem to dopiero po wyrenderowaniu. Hi-res po kliknięciu.
Mortom Napisano 13 Grudzień 2010 Napisano 13 Grudzień 2010 JohnnieWooker - Ile ty masz ramu, że ci wywaliło? 2Gb? a próbowałeś podzielić obrazek na parę części (crop - w MAXsie, nie wiem jak to się nazywa w Blenderku) i renderować je oddzielnie? Jak wywala ci na samej budowli to nie wiem jak będzie u ciebie z tłem :| Popraw koniom główki... u ciebie patrzą prosto, na zdjęciu widać, że patrzą na środek wejścia/ulicy. Pozr.
JohnnieWooker Napisano 13 Grudzień 2010 Autor Napisano 13 Grudzień 2010 No właśnie 2GB. W blenderze też jest crop, można również chować detale na warstwach ale nie zdaje to egzaminu w przypadku renderowania w Yafarayu bo exporter kopiuje wszystkie modele ze sceny. Muszę więc zostać przy metodzie dzielenia na pliki.
Mortom Napisano 14 Grudzień 2010 Napisano 14 Grudzień 2010 (edytowane) A ile scena waży? w sęsie ile poly na rendering? Bo 2GB to jeszcze nie tragednia. Jak masz często powatarzający się detal to zrób go na clone instance (przynajmniej takl sie to nazywa w MAXsie, niewiem czy jest taka opcja w blenderku, ale oszczędza to w cholerę ramu). A czy nie ma w blenderze czegoś takiego jak PROXY? bo to też potrafi oszczędzić dużo pamięci. Potestuj jeszcze te rendery: http://sunflow.sourceforge.net/index.php?pg=gall http://www.kerkythea.net/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=28&Itemid=70 Edytowane 14 Grudzień 2010 przez Mortom
Quentin Napisano 15 Grudzień 2010 Napisano 15 Grudzień 2010 Ja mam 2GB ramu i ciężkie sceny renderuję w kawałkach, lub proxy jeśli vray. :P A co do pracy, to rzeczywiście sam modeling jest wypas, ale światło i render kuleją. Jak jeszcze posiedzisz to więcej wyciągniesz, bo szkoda marnować potencjał pracy. Pozdro ;]
MariushO Napisano 18 Styczeń 2011 Napisano 18 Styczeń 2011 Powiem tak, modelowanie idzie ci swietnie a ze to wip to wierze ,ze te renderery to poczatek calej sceny, bo jak mowili poprzednicy, twoj wklad w ten model pojdzie na marne jak nie pokarzesz tego modelu w jakims tam srodowisku. Jesli wyjdzie ci to jak sobie wyobrazam to daje 5 gwiazdek a narazie 0 bo pomimo tego, ze model swietny to nie ma tego ...czegos... hehheh jak to kobiety nieraz mowia... PS. ile ma polygonow ta scena??? bo przy 2G pamieci raczej nie powinn ci sie nic wieszac
JohnnieWooker Napisano 18 Styczeń 2011 Autor Napisano 18 Styczeń 2011 (edytowane) Dzięki za komentarze :). Czy spełnię oczekiwania to się okaże. W każdym razie enviorment jest w planach. Podrzucam parę siatek. Polygonów było około 2mln kiedy scena się wywaliła. Przy renderowaniu w wewnętrznym silniku nie osiągnąłem jeszcze wystarczającego limitu, jednak export do yafaraya najwidoczniej jest bardziej wymagający. Edytowane 18 Styczeń 2011 przez JohnnieWooker +info
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się