Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Do tej pory udzielałem się oraz dzieliłem swoją twórczością na portalu blender.pl. Czas jednak zacząć postować i tutaj. Na początek prezentuje front Bazyliki Sacre Coeur.

Soft: Blender, Yafaray, Gimp.

 

245g4qv.png

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dzięki za miłe komentarze :). Wziąłem sobie do serca post Mortoma i nieco poprawiłem oświetlenie. Niestety moje doświadczenia z Yafarayem są niewielkie więc jestem na etapie metody prób i błędów. Dodałem jednego meshlighta zza kamery z lekkim odcieniem niebieskiego i pokombinowałem trochę z sunem także całość będzie mniej żółta, no i zwiększyłem sample bo ten szum już mnie zaczął denerwować. Render powinienem pojawić się wieczorem.

3d_operator: siatki teraz nie wrzucę bo się renderuje ale tak naprawdę to nie ma tu co oglądać. Poza rzeźbami i ornamentami to głównie proste bryły. Cegły wytłoczone bump mapą.

Napisano

Lekko poprawione. Antialiasing jeszcze pozostawia trochę do życzenia ale do ostatecznego renderu pozostało trochę czasu. W paru miejscach można też zauważyć artefakty spowodowane photon mappingiem.

2q8oysn.png

Napisano

Woah!

 

(tyle w temacie)

 

Ale na prawdę robi wrażenie. Ale chyba brakuje anty-aliasingu no i jeszcze dopieść render. Czyste tła to dla mebli są dobre, ten model na klęczkach prosi o ładną scenkę. Również bardzo się wszystko świeci. Może to właśnie dlatego, że nie ma tego tła i tak jasność tej kaplicy (katedry) zlewa się z jasnością tła.

Napisano

Robi się coraz lepiej :) a może spróbujesz Luxrender'em to wyczesać? Fakt czasy ma nieziemsko... wolne. Ale może dopieści trochę model :)

 

Może się powtarzam.. ale ładuj to na jakąś scenę z environment'em bo model jest super, tylko się marnuje na takim pustym placu.

 

Kolor koni powinien przechodzić w zieleń a nie w niebieski :)

 

Ogólnie czekam na taki render :)

14%20Bazylika%20Sacre%20Coeur.jpg

 

Pozdr

Napisano

huhu czuję że będzie srebrna/złota galeria :) tylko musisz tak samo environment odpicować, ale na szczęście nie jest trudno jak to widać na obrazku, który pokazał Mortom. życzę powodzenia!

Napisano

Luxrender niestety wywalał się przy próbie renderowania przy każdym setupie z GI (za mało ramu). Po dodaniu wieżyczki Yafaray również odmówił współpracy ale rozwiązałem ten problem dzieląc projekt na 2 mniejsze pliki i łącząc w gimpie wyrenderowane już obrazki. Rozmiar wieżyczki jest tutaj za mały, zauważyłem to dopiero po wyrenderowaniu.

 

2uppjm0.png

 

Hi-res po kliknięciu.

Napisano

JohnnieWooker - Ile ty masz ramu, że ci wywaliło? 2Gb? a próbowałeś podzielić obrazek na parę części (crop - w MAXsie, nie wiem jak to się nazywa w Blenderku) i renderować je oddzielnie?

Jak wywala ci na samej budowli to nie wiem jak będzie u ciebie z tłem :|

 

Popraw koniom główki... u ciebie patrzą prosto, na zdjęciu widać, że patrzą na środek wejścia/ulicy.

 

Pozr.

Napisano

No właśnie 2GB. W blenderze też jest crop, można również chować detale na warstwach ale nie zdaje to egzaminu w przypadku renderowania w Yafarayu bo exporter kopiuje wszystkie modele ze sceny. Muszę więc zostać przy metodzie dzielenia na pliki.

Napisano (edytowane)

A ile scena waży? w sęsie ile poly na rendering? Bo 2GB to jeszcze nie tragednia. Jak masz często powatarzający się detal to zrób go na clone instance (przynajmniej takl sie to nazywa w MAXsie, niewiem czy jest taka opcja w blenderku, ale oszczędza to w cholerę ramu).

A czy nie ma w blenderze czegoś takiego jak PROXY? bo to też potrafi oszczędzić dużo pamięci.

 

Potestuj jeszcze te rendery:

http://sunflow.sourceforge.net/index.php?pg=gall

http://www.kerkythea.net/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=28&Itemid=70

Edytowane przez Mortom
Napisano

Ja mam 2GB ramu i ciężkie sceny renderuję w kawałkach, lub proxy jeśli vray. :P

 

A co do pracy, to rzeczywiście sam modeling jest wypas, ale światło i render kuleją. Jak jeszcze posiedzisz to więcej wyciągniesz, bo szkoda marnować potencjał pracy. Pozdro ;]

Napisano

Powiem tak, modelowanie idzie ci swietnie a ze to wip to wierze ,ze te renderery to poczatek calej sceny, bo jak mowili poprzednicy, twoj wklad w ten model pojdzie na marne jak nie pokarzesz tego modelu w jakims tam srodowisku. Jesli wyjdzie ci to jak sobie wyobrazam to daje 5 gwiazdek a narazie 0 bo pomimo tego, ze model swietny to nie ma tego ...czegos... hehheh jak to kobiety nieraz mowia...

PS. ile ma polygonow ta scena??? bo przy 2G pamieci raczej nie powinn ci sie nic wieszac

Napisano (edytowane)

Dzięki za komentarze :). Czy spełnię oczekiwania to się okaże. W każdym razie enviorment jest w planach. Podrzucam parę siatek.

14vpues.jpg

 

Polygonów było około 2mln kiedy scena się wywaliła. Przy renderowaniu w wewnętrznym silniku nie osiągnąłem jeszcze wystarczającego limitu, jednak export do yafaraya najwidoczniej jest bardziej wymagający.

Edytowane przez JohnnieWooker
+info

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności