4th_hokage Napisano 11 Grudzień 2010 Napisano 11 Grudzień 2010 Witam, korzystam z blendera 2.49 i wymodelowałem sobie postać do animacji i wygląda to tak: http://img205.imageshack.us/img205/3374/rendertest.jpg , zrobiłem rigging i skinning. Przy próbnej animacji okazało się, że postać się rusza, ale włosy zostają nie ruchome tam gdzie były. W modifiers znalazłem opcję convert(to mesh) i próbowałem połączyć to z resztą, ale wtedy włosy nie są widoczne po renderingu... Myslałem, czy może nie zepsułem czegoś po drodze i nie powinnienem spróbować zrobic tych włosów jeszcze raz z gotowym modelem(wcześniej robiłem je na osobnej warstwie i próbowałem łączyć z ciałem). Bardzo proszę o radę.
Ania Napisano 12 Grudzień 2010 Napisano 12 Grudzień 2010 Za bardzo nie wiem co zrobiłeś że nie ruszają się w animacji, bo zazwyczaj się ruszają standardowo. Może opisz dokładniej jak robisz włosy, albo podaj plik. Co masz na myśli że robisz na osobnej warstwie? Layers (te kosteczki pod ekranem)? Jeśli robiłeś na osobnym obiekcie, to musiałbyś zlinkować ten obiekt z głową żeby się ruszał, chociaż radziłabym je robić prosto na prawdziwej głowie (z różnych powodów). Nie konwertuj do mesha, bo nawet gdyby się wtedy renderowały (pewnie wystarczy dodać materiał), będą się renderowały dużo dłużej niż jako prawdziwe włosy.
4th_hokage Napisano 12 Grudzień 2010 Autor Napisano 12 Grudzień 2010 Znaczy zrobiłem na osobnej 'kosteczce' na innym obiekcie po czym przyłączyłem ten obiekt do reszty ciała, ale rozumiem że powinnienem zrobić od razu na całości? A robie chyba w miare normalnie, efekty cząsteczkowe, hair, rózne pratmetry i kolorek. OK to bez convertowanie, bede walczył, a jak po zrobieniu bez posrednio na ciele nie bedzie działaś to bede dalej pytał.
Ania Napisano 12 Grudzień 2010 Napisano 12 Grudzień 2010 Tzn. teoretycznie powinno działać tak jak mówisz, o ile ten inny obiekt rusza się prawidłowo razem z głową. Podłączyłeś parent to bone?
4th_hokage Napisano 12 Grudzień 2010 Autor Napisano 12 Grudzień 2010 Tak, ten przyłączony obiekt rusza się razem z resztą, zostają same włosy. http://rapidshare.com/#!download|652tg|436484025|kapitan_armature_skin_-_Kopia.blend|5991 daje link do pliku jak byś mogła obejrzeć. Pewno znów gdzieś czegoś nie włączyłem...
mookie Napisano 13 Grudzień 2010 Napisano 13 Grudzień 2010 Umieść modyfikator Particles generujący włosy poniżej modyfikatora Armature (armature musi być pierwszy).
4th_hokage Napisano 13 Grudzień 2010 Autor Napisano 13 Grudzień 2010 Heh, dzieki wielkie:) wiedziałem, że to jak zwykle jakiś drobiazg. DZieki za pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się