4th_hokage Posted December 11, 2010 Share Posted December 11, 2010 Witam, korzystam z blendera 2.49 i wymodelowałem sobie postać do animacji i wygląda to tak: http://img205.imageshack.us/img205/3374/rendertest.jpg , zrobiłem rigging i skinning. Przy próbnej animacji okazało się, że postać się rusza, ale włosy zostają nie ruchome tam gdzie były. W modifiers znalazłem opcję convert(to mesh) i próbowałem połączyć to z resztą, ale wtedy włosy nie są widoczne po renderingu... Myslałem, czy może nie zepsułem czegoś po drodze i nie powinnienem spróbować zrobic tych włosów jeszcze raz z gotowym modelem(wcześniej robiłem je na osobnej warstwie i próbowałem łączyć z ciałem). Bardzo proszę o radę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ania Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Za bardzo nie wiem co zrobiłeś że nie ruszają się w animacji, bo zazwyczaj się ruszają standardowo. Może opisz dokładniej jak robisz włosy, albo podaj plik. Co masz na myśli że robisz na osobnej warstwie? Layers (te kosteczki pod ekranem)? Jeśli robiłeś na osobnym obiekcie, to musiałbyś zlinkować ten obiekt z głową żeby się ruszał, chociaż radziłabym je robić prosto na prawdziwej głowie (z różnych powodów). Nie konwertuj do mesha, bo nawet gdyby się wtedy renderowały (pewnie wystarczy dodać materiał), będą się renderowały dużo dłużej niż jako prawdziwe włosy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
4th_hokage Posted December 12, 2010 Author Share Posted December 12, 2010 Znaczy zrobiłem na osobnej 'kosteczce' na innym obiekcie po czym przyłączyłem ten obiekt do reszty ciała, ale rozumiem że powinnienem zrobić od razu na całości? A robie chyba w miare normalnie, efekty cząsteczkowe, hair, rózne pratmetry i kolorek. OK to bez convertowanie, bede walczył, a jak po zrobieniu bez posrednio na ciele nie bedzie działaś to bede dalej pytał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ania Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Tzn. teoretycznie powinno działać tak jak mówisz, o ile ten inny obiekt rusza się prawidłowo razem z głową. Podłączyłeś parent to bone? Link to comment Share on other sites More sharing options...
4th_hokage Posted December 12, 2010 Author Share Posted December 12, 2010 Tak, ten przyłączony obiekt rusza się razem z resztą, zostają same włosy. http://rapidshare.com/#!download|652tg|436484025|kapitan_armature_skin_-_Kopia.blend|5991 daje link do pliku jak byś mogła obejrzeć. Pewno znów gdzieś czegoś nie włączyłem... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mookie Posted December 13, 2010 Share Posted December 13, 2010 Umieść modyfikator Particles generujący włosy poniżej modyfikatora Armature (armature musi być pierwszy). Link to comment Share on other sites More sharing options...
4th_hokage Posted December 13, 2010 Author Share Posted December 13, 2010 Heh, dzieki wielkie:) wiedziałem, że to jak zwykle jakiś drobiazg. DZieki za pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now