Gość Łukasz_Kania Napisano 13 Grudzień 2010 Napisano 13 Grudzień 2010 Zrobiłem ostatni animacje w blenderze sali od polskiego z mojej szkoły renderowana była natywnie w fullhd choć nie było sensu robić takiej rozdziałki do czego doszedłem po wyrenderowaniu niestety. 1 klatka renderowała się około 35min na i7 920 więc nie najgorzej ale straszne plamy widać na animacji z powodu zbyt niskich setów ale to tylko animacja na pokaz dla gimnazjalistów na targi więc nie chciałem z kumplem który pomógł mi w renderze zbyt żyłować kompa. W wyższych setach prezentuje się to tak Animacja na yt: http://www.youtube.com/watch?v=qSi_bM6UKps link do pobrania w ludzkiej jakości jest w opisie. Parę rzeczy technicznych na prośbę jednego z użytkowników forum. Używam wersji blendera ze zintegrowanym exporterem pobranego z tąd: http://blender.bevice.ru/download.html wersja 2.49 jest sprawna w 100% natomiast 2.5 nie udało mi się zmusić do poprawnego działania. vray który jest potrzebny to wersja 1.5x ja posiadam 1.5 wyższe chyba też działają ale nie ten 2.0 można go pobrać z tąd : http://www.evermotion.org/modelshop/show_products/0 by działał trzeba kupić vray standalone i dongle for vray łącznie około 1150 zł co ,przy kupnie maxa jest kosztem naprawdę niewielkim. Przejdę teraz do ustawień vray. Jeżeli na scenie porusza się tylko kamera to sprawa jest bardzo prosta włączamy gi i ustawiamy primary bounces irradiance map secondary bounce light cache (domyślnie tak chyba jest) tryb dla IRR dajemy incremental a dla LC fly-trough. Powinno to mniej więcej wyglądać tak Wartości są zależne od sceny więc te ze screena nie muszą Wam pasować. Ważne jest by zaznaczyć opcje save by zapisało mapke LC do pliku i by przed ostatnim renderem zmienić zakres klatek w zakładce scene blendera (F10) tak by obejmował całość naszej animacji bo może stać się coś dziwnego :p. jak już policzymy i zapiszemy LC to trzeba go jakoś wczytać więc dla trybu LC wybieramy from file potem pokazujemy mu plik i odznaczamy auto save i odznaczamy don't render które wcześniej zaznaczyliśmy by nie tracić czasu na finalny render. Natomiast jeśli na scenie jest jakiś obiekt który zmienia kształt/przemieszcza się to takie ustawienia gi mogą się nie sprawdzić i niestety trzeba chyba użyć trybów single frame co wydłuży czas renderingu dość znacznie. Ale to nie jedyna rzecz o której trzeba pamiętać. Trzeba także zmienić dla animowanego obiektu w zakładce object vray type ze static na dynamic. O exporterze nie czytałem za wiele wiem tylko że jest 32 bitowy więc pojedynczy model (nie scena) nie może zajmować przy exporcie 4GB ram inaczej blender się zawiesi więc jeśli macie bardzo skomplikowany model będziecie go musieli podzielić. Jako tuoriale można wykożystać te maxowskie bo to w końcu ten sam vray . Mam nadzieje że rozwiałem wszystkie twoje wątpliwości Mortom a jak nie to pytaj śmiało odpowiem na tyle na ile będę potrafił :p. Piszcie też co sądzicie o animacji.
Gość kakaku Napisano 13 Grudzień 2010 Napisano 13 Grudzień 2010 wyglada bardzo fajnie tylko co mi sie rzucilo to jakis pedantyczny masochosta pisal ten tekst na tablicy:D
Smoku Napisano 13 Grudzień 2010 Napisano 13 Grudzień 2010 Materiał drewna sprawia wrażenie jak by był świeżo po stolarce - surowe nie polakierowane drewno, pokombinuj żeby było lekko ciemniejsze i bardziej połyskliwe :) Tak to jest całkiem fajnie i jak słusznie zostało zauważone tekst na tablicy wygląda jak napisany przez robo-nauczyciela tak równiutko :)
pirx Napisano 13 Grudzień 2010 Napisano 13 Grudzień 2010 U mnie tablica jest tylko do okresowego bazgrania na matematyce czy chemii. Materiały, te same piórniki i ta dziwna gąbka. A tak to ok. :)
pabulo Napisano 14 Grudzień 2010 Napisano 14 Grudzień 2010 mnie też draznią tablica i piórniki :) a w animacji te walizki na podłodze mam na myśli oczywiście dość widoczną powtarzalność tych rzeczy na dalszym planie dość mocno posypał sie AA no i mało praktyczne wystające łebki śrubek na blacie ale może tak jest ściana troche plamista, to chyba wina lightcachea ogólnie sprawia całiem sympatyczne wrażenie poza tym
damian85osg Napisano 23 Grudzień 2010 Napisano 23 Grudzień 2010 O kurde, a gdzie te biedne dzieciaki nogi zmieszczą pod ławką ;x. A tak to fajno jest =)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się