Patryk15 Napisano 13 Grudzień 2010 Napisano 13 Grudzień 2010 Potrzebuje wykonać coś takiego Tylko nie wiem jak zaokrąglić gotową trybunę, da się w ogóle czy powinienem zaokrąglić boxa na samym początku ?
Dynamico Napisano 13 Grudzień 2010 Napisano 13 Grudzień 2010 (edytowane) Wydaje mi się, że powinieneś najpierw wykonać zagięty obiekt "audytorium" a dopiero potem ustawić na nim fotele. W całości to chyba się nie da. Możesz zastosować modyfikator bend na gotowym prostym kawałku audytorium. Ja natomiast zrobiłbym "spline" o kształcie przekroju audytorium, drugi o kształcie łuku i potem "połączył" je za pomocą modyfikatora "sweep" przypisanego do łuku. Gdybyś zastosował bend dla całości to miałby on wpływ również na kształt "siedzisk" - te wewnętrzne by się zwęziły - zewnętrzne poszerzyły. Różnica mogłaby być widoczna a przecież naprawdę wszystkie siedziska są tej samej szerokości. Rózna jest ich ilość w rzędach. Edytowane 13 Grudzień 2010 przez Dynamico
Patryk15 Napisano 13 Grudzień 2010 Autor Napisano 13 Grudzień 2010 A mógłby ktoś podać współrzędne które należy wpisać aby otrzymać taki efekt ? Ja próbuje ale ciągle wychodzą jakieś dziwne kształty w tym BEND.
Levus Napisano 13 Grudzień 2010 Napisano 13 Grudzień 2010 Tak jak koledzy wyżej, modyfikator bend dla samego audytorium, bez krzesełek bo się zniekształcą, krzesełka możesz rozstawić funkcją array. Obsługę tych modyfikatorów masz opisaną pod F1.
Patryk15 Napisano 14 Grudzień 2010 Autor Napisano 14 Grudzień 2010 Ok to już wiem jak zagiąć plane'a ale nie wiem jak włączyć w to schody. Jak robie normalnie krawędziami tego półkola to wychodzą strasznie nie równo
Dynamico Napisano 14 Grudzień 2010 Napisano 14 Grudzień 2010 A dlaczego nie spróbujesz mojego sposobu z modyfikatorem "sweep". To naprawde proste i działa. Narysuj polilinią obrys przekroju przez audytorium. Potem wycinek koła czy polilinia wygięta do kształtu np. przedniej krawędzi audytorium. Do tej lini przypisujesz modyfikator sweep i w opcjach wybierasz Use custom section. Wybierasz (pick) wcześniej narysowany "przekrój" i audytorium gotowe. Zaletą w odróżnieniu od "bend" jest fakt, że przekrój "wytłaczasz" według dowolnego kształtu: krzywej , elipsy, łamanej itd. Super w ten sposób robi się np. listwy przypodłogowe. Do rozstawienia siedzisk można równiez zastosować "spacing tools". Określasz odstęp pomiędzy kolejnymi krzesłami i wykorzystując np. krawędź stopnia audytorium narzędzie rozstawia siedziska po ścieżce dodatkowo odpowiednio je obracając.
Patryk15 Napisano 14 Grudzień 2010 Autor Napisano 14 Grudzień 2010 No i o to mi chodziło. Dynamico, znałem juz metodę ze Sweepem tylko że ciągle robiłem coś nie tak, m.in próbowałem użyć poly zamiast splinów ;) Wielkie dzięki każdemu za pomoc.
Patryk15 Napisano 15 Grudzień 2010 Autor Napisano 15 Grudzień 2010 A i jeszcze jedno proste pytanie. Mam ustawione 2-faced na schodach tylko że niestety zrobiłem je odwrotnie (na lewą stronę) i przy renderze ich nie widać, widać tylko tył który jest zrobiony w dobrą stronę. Da się to jakoś naprawić czy musze nowe zrobić ?
Dynamico Napisano 15 Grudzień 2010 Napisano 15 Grudzień 2010 Spróbuj zaznaczyć złe face i nacisnąć "Flip". Płaszczyzny powinny się "odwrócić" na drugą stronę.
Patryk15 Napisano 15 Grudzień 2010 Autor Napisano 15 Grudzień 2010 A gdzie znajdę to Flip ? Znalazłem jedynie w Symmetry Modifier ale to ma chyba inne zastosowanie...
kamil.ochel Napisano 15 Grudzień 2010 Napisano 15 Grudzień 2010 modyfikator normals czy tam normal albo w editable poly
Patryk15 Napisano 15 Grudzień 2010 Autor Napisano 15 Grudzień 2010 Ludzie nie wiem co bym bez was zrobił ;) Wielkie dzięki. Temat do usunięcia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się