Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Jak były tematy z tymi pytaniami to wybaczcie ale takowych w google i na forum nie znalazłem.

 

Będę starać się żeby nie zakładać 100 tematów pisać wszystkie pytania tu a mam chwilowo trzy:

1.Robię taką małą chatkę i chciałem zrobić pochyły dach i za chiny nie mogę dojść jak to zrobić próbowałem różnych sposobów i dziwacznie wychodzili nie mam pojęcia jak to wyciągnąć do góry na taki szpic żeby w miarę wyglądało.

 

2.Popsułem dach który chciałem zrobić i nie mogłem cofnąć do pożądanego efektu wyjscia i usunąłem cały i mam teraz dziure od góry a chce ją załatać i zrobić ten dach.

 

3.Jak przytrzymuje ctrl i zaznaczam kilka poligonów to często po drugiej stronie obiektu też jest zaznaczone ;|

 

 

Z góry dzięki

  • Odpowiedzi 20
  • Wyświetleń 2,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1. Pokaż jakieś zdjęcie dachu których chcesz zrobić.

2---

3. Ignore backfacing

Napisano

zakladam ze zaczynasz przygode z maxem i zakladam ze to bedzie prosta chatka wiec jesli chodzi o dach to proponueje zrobic plane 1 na 2 segmenty a pozniej podniesc srodkowe vertexy

 

blablablaph.png

Napisano
  • Autor

właśnie o coś takiego mi chodziło ;)

Moja przygoda z maxem zaczęła się wczoraj.Mam nadzieję że coś z tego wyjdzie jak skończę jutro/pojutrze wrzucę co mi wyszło

Napisano
  • Autor

Zrobiłem domek tylko muszę znaleźć coś na przeniesienie(pracuje w 3ds max na laptopie) bo aktualnie na pc nie mam czym wrzucić.

Zrobiłem też studnie na razie tylko modeluje a tekstury tylko takie żeby dało się odróżnić co do czego ;)

Ale mam pytanie jak zrobić łańcuch który mocuje wiaderko do studni?

 

I mam taki problem z programem coś młodszy brat zrobi i mam teraz np 3x przeciąganie(ten X) lub 3x strzałkę w tym, pasku narzędzi na górze

Napisano
  • Autor

Drugie pytanie wygląda tak http://w981.wrzuta.pl/obraz/5Cu6f9Kx8CZ/error

Jak zrobić by narzędzia był pojedynczo?

 

I pojawia się nowe jak przyłączyć ten łańcuch jeżeli zrobiłem w nowym projekcie?

Czyli jak zrobić żeby łańcuch przenieś do studni a obie rzeczy są w innych zapisać(projektach)

Edytowane przez krzyh77a

Napisano

Wchodzisz w Customize->Customize User Interface

I w każdej zakładce na dole masz RESET, tak najlepiej zrób.

Btw. - screenshot robiony telefonem, a to dobre :P

Napisano
  • Autor

Jeszcze edytowałem post jak możesz odpowiedzieć łańcuch przenieś do studni (z drugiego projektu)

 

Nie telefonem tylko aparatem ;) Program mam na lapie bo pc za wolny a w chwili obecnej nie mam czym przenieś więc zrobiłem zdjęcie ;) (Wiem mogłem dać na aparat screena ale nie chciałem się bawić)

 

Nie łapie się w tych opcjach customize nie ma po prostu przycisku reset co przywróci wszystkie narzędzia gdzie trzeba?

Napisano

Aby dołączyć plik z drugiego projektu:

otwórz projekt ze studnią; pod ikoną maxa w lewym górnym rogu masz menu -> import -> merge; wyszukaj plik projektu gdziemasz łańcuch wybierz go; otworzy sie okienko z listą wszystkich obiektów które masz w projekcie do zaimportowania; wskaż łańcuch; OK; i juz masz łańcuch w projekcie ze studnią.

 

Aby przywrócić layut , który miałeś po ostatnim otwarciu programu wybierz menu customize -> revert to startup layut.

Aby przywrucić standardowy layut wybierz menu customize -> load custom ui scheme; w okienku które się pokaże przejdź do katalogu, w którym zainstalowałeś maxa, wyszukaj folder o nazwie UI; w nim masz standardowe schematy layutów maxa. Wybierz, który Tobie odpowiada i już.

Edytowane przez piotrek
merge

Napisano
  • Autor

Chciałem się pochwalić moimi postępami małymi ale jednak.Wrzucam dopiero teraz bo przez kilka dni nie było mnie na pc ani przy 3ds maxie (święta ; ) )

To moja pierwsza rzecz jaka wymodelowałem wyszło zupełnie nie po mojej myśli ale się poddałem http://w4.wrzuta.pl/obraz/5LqnKAWFNuA/3

 

później było jeszcze studnia butelka stół i parę innych ale zupełnie nie wyszło

 

http://w4.wrzuta.pl/obraz/5PRQ3OzX78w/4 ,

http://w4.wrzuta.pl/obraz/6CX52NjMEQY/5 (miał posłużyć do nauki animacji )

http://w4.wrzuta.pl/obraz/7QZGXJ98xta/2 miał być do tv ale nie umiałem importować

http://w288.wrzuta.pl/obraz/powieksz/4R8zRkiLdAR to jest tv trochę nie wyraźnie na laptopie lepiej wyglądał ;/

 

W modelowaniu najbardziej nie wyrabiam ze szczegółami np w TV nie wiedziałem jak zrobić przyciski podgłoś/przycisz żeby realnie wyglądało

Napisano

Dobrze jest, idziesz dalej. Proponuję nie robić niczego 'ot tak' z samemu, tylko przejechać przez jakiś większy tutek i robić na bieżąco z nim, np. Digital-Tutors

Napisano

Czytaj tutoriale, ale nie ograniczaj się tylko do tego, uważam, że poznawanie samemu różnych rzeczy ma też sens i daje nawet większa satysfakcje. Reasumując rób sobie 75% z tutków i 25% szukaj sam jak coś zrobić ;). Będzie większa frajda i satysfakcja.

Napisano

Mam nadzieję że kolega krzych się nie obrazi ponieważ chciałem zadać kilka swoich pytań. Proponowałbym też założyć wątek coś jakby "Dla początkujących" W którym Bardziej doświadczeni koledzy mogli by szybko podpowiedzieć rozwiązania trudnych problemów dla początkujących które bardziej doświadczonym nie sprawiają trudności. CO WY NA TO?

Moje pytanka:

-czy jest w maxsie opcja wymiarów. Potrzebowałbym coś takiego przy modelowaniu pokoju z projektu żeby w odpowiednich miejscach wstawić drzwi i okna.

- Jak nałożyć tekstury na okna stworzone za pomocą narzędzia Window żeby rama miała kolor np. biały a szyba była przeźroczysta

-jak stworzyć schody w kształcie litery U za pomocą narzędzia Stairs. Puki co wychodzą mi tylko dwie boczne belki.

Gdyby ktoś znał odpowiedź będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

Co do teksturowania to zaznaczasz poligony (np. ramkę cała) czyli to co chcesz mieć na biało klikasz M i przeciągasz wcześniej wybrane tekstury ;) Chyba że chodzi o co innego ;)

Z tym tematem "dla początkujących" to dobry pomysł tylko myślę ze ilość zadanych pytań była by większa niż odpowiedzi. Było by zamieszania ale ja to mam najmniej do gadania w tej sprawie ;)

Napisano

Temat " dla początkujących" mógłby być że tak powiem otwarty i każdy świeżak mógłby go sobie prześledzić i ew. zadać swoje pytanie.

Co do teksturowania to sposób jaki opisujesz jest prawidłowy tylko okno stworzone za pomocą narzędzia Window jest całością (czyli rama i szyba powstają przy jego użyciu) a jeśli chcę je oteksturować to i szyba i rama teksturują się tak samo i nie wiem jak zrobić żeby szyba była szybą a rama np. drewniana.

Pozdrawiam.

Napisano
  • Autor

Napisze tutaj żeby nie zakładać nowego tematu;)OO dawno nikt nie pisał..

Już trochę modelowałem w Editable poly ale chciał bym się wziąć za modelowanie głowy..

problem w tym że nie wiem jak nałożyć tą siatkę oglądałem to http://www.youtube.com/watch?v=9OcoksfSfFs i ziomek dość sprawnie to robił tyle że to chyba nie jest E.poly

ale chciał bym zacząć od początku jak nałożyć tą siatkę/zdjęcie żeby było dobrze, jak zrobić by box był przezroczysty,jak on to zrobił że gdy modelował lewą stronę prawa robiła to samo co było na lewej i jak zacząć to modelować możecie podać jakieś linki które według was są dobre do szybkiego zrozumienia i nauczenia się? Najlepiej jak by było po Polsku ale jak nie to po angielsku mogą być będę widział co robią nie koniecznie rozumiał ;)

Napisano

przejrzystość obiektu - [alt+x]: RMB -> "Object Properties" -> "See-Through".

 

lewa i prawa strona tak samo modelowana - Modyfikator "Symmetry". (Żeby "na żywo" widzieć zmiany - aktywuj przycisk "Show end result..." pod "stackiem" modyfikatorów [ikona obok pinezki])

Napisano
  • Autor

EDIT:Mam taki problem gdy nakładam na plain'a teksturę z której chce później modelować to pokazuje się wiele małych ludzików,obiektów nie jest.Tak jakby pomnożona tekstura ? co mam zrobić.

 

Może tak:

jak bierzecie wlasciwośći pulpitu i jest opcja "sąsiadująco" i właśnie mi się tak dzieje a chce mieć rozciągnięte

 

a to screen http://w927.wrzuta.pl/obraz/powieksz/4dMfiwAFgjR4dMfiwAFgjR4dMfiwAFgjR

Edytowane przez krzyh77a

Napisano

Hmmm... Toż to dziwne - skoro masz plane - czyli tę płaszczyznę, jedna z podstawowych geometrii w maksie ( zakładam, że już znasz takie rzeczy jak boxy, cylindry,planey itp. ) - 1x1 ( jeden polygon ) to teksturę powinno ładnie na ten polygon rozciągnąć. Jeżeli z jakiegoś nieznanego mi powodu tak się nie stało, to wejdź w modyfikatory - zakładam, że wiesz, gdzie one są - midifier list ) i odnajdź "UVW Map" , domyslnie masz "planar" i niech tak zostanie. Teraz modyfikujesz tę pomarańczową ramkę tak by pasowała do plane'a który z kolei powinien rozmiarem pasować do obrazka ( referencji ) ( żeby edytować ten pomarańczowy kwadracik klikasz prawym myszy gdzieś w szarej nicości i wybierasz "gizmo" )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności