krzyh77a Napisano 13 Grudzień 2010 Napisano 13 Grudzień 2010 Jak były tematy z tymi pytaniami to wybaczcie ale takowych w google i na forum nie znalazłem. Będę starać się żeby nie zakładać 100 tematów pisać wszystkie pytania tu a mam chwilowo trzy: 1.Robię taką małą chatkę i chciałem zrobić pochyły dach i za chiny nie mogę dojść jak to zrobić próbowałem różnych sposobów i dziwacznie wychodzili nie mam pojęcia jak to wyciągnąć do góry na taki szpic żeby w miarę wyglądało. 2.Popsułem dach który chciałem zrobić i nie mogłem cofnąć do pożądanego efektu wyjscia i usunąłem cały i mam teraz dziure od góry a chce ją załatać i zrobić ten dach. 3.Jak przytrzymuje ctrl i zaznaczam kilka poligonów to często po drugiej stronie obiektu też jest zaznaczone ;| Z góry dzięki
Smoku Napisano 13 Grudzień 2010 Napisano 13 Grudzień 2010 1. Pokaż jakieś zdjęcie dachu których chcesz zrobić. 2--- 3. Ignore backfacing
Lukasz_D Napisano 13 Grudzień 2010 Napisano 13 Grudzień 2010 zakladam ze zaczynasz przygode z maxem i zakladam ze to bedzie prosta chatka wiec jesli chodzi o dach to proponueje zrobic plane 1 na 2 segmenty a pozniej podniesc srodkowe vertexy
krzyh77a Napisano 13 Grudzień 2010 Autor Napisano 13 Grudzień 2010 właśnie o coś takiego mi chodziło ;) Moja przygoda z maxem zaczęła się wczoraj.Mam nadzieję że coś z tego wyjdzie jak skończę jutro/pojutrze wrzucę co mi wyszło
krzyh77a Napisano 18 Grudzień 2010 Autor Napisano 18 Grudzień 2010 Zrobiłem domek tylko muszę znaleźć coś na przeniesienie(pracuje w 3ds max na laptopie) bo aktualnie na pc nie mam czym wrzucić. Zrobiłem też studnie na razie tylko modeluje a tekstury tylko takie żeby dało się odróżnić co do czego ;) Ale mam pytanie jak zrobić łańcuch który mocuje wiaderko do studni? I mam taki problem z programem coś młodszy brat zrobi i mam teraz np 3x przeciąganie(ten X) lub 3x strzałkę w tym, pasku narzędzi na górze
krzyh77a Napisano 20 Grudzień 2010 Autor Napisano 20 Grudzień 2010 (edytowane) Drugie pytanie wygląda tak http://w981.wrzuta.pl/obraz/5Cu6f9Kx8CZ/error Jak zrobić by narzędzia był pojedynczo? I pojawia się nowe jak przyłączyć ten łańcuch jeżeli zrobiłem w nowym projekcie? Czyli jak zrobić żeby łańcuch przenieś do studni a obie rzeczy są w innych zapisać(projektach) Edytowane 20 Grudzień 2010 przez krzyh77a
freqfreq Napisano 20 Grudzień 2010 Napisano 20 Grudzień 2010 Wchodzisz w Customize->Customize User Interface I w każdej zakładce na dole masz RESET, tak najlepiej zrób. Btw. - screenshot robiony telefonem, a to dobre :P 1
krzyh77a Napisano 20 Grudzień 2010 Autor Napisano 20 Grudzień 2010 Jeszcze edytowałem post jak możesz odpowiedzieć łańcuch przenieś do studni (z drugiego projektu) Nie telefonem tylko aparatem ;) Program mam na lapie bo pc za wolny a w chwili obecnej nie mam czym przenieś więc zrobiłem zdjęcie ;) (Wiem mogłem dać na aparat screena ale nie chciałem się bawić) Nie łapie się w tych opcjach customize nie ma po prostu przycisku reset co przywróci wszystkie narzędzia gdzie trzeba?
Dynamico Napisano 20 Grudzień 2010 Napisano 20 Grudzień 2010 (edytowane) Aby dołączyć plik z drugiego projektu: otwórz projekt ze studnią; pod ikoną maxa w lewym górnym rogu masz menu -> import -> merge; wyszukaj plik projektu gdziemasz łańcuch wybierz go; otworzy sie okienko z listą wszystkich obiektów które masz w projekcie do zaimportowania; wskaż łańcuch; OK; i juz masz łańcuch w projekcie ze studnią. Aby przywrócić layut , który miałeś po ostatnim otwarciu programu wybierz menu customize -> revert to startup layut. Aby przywrucić standardowy layut wybierz menu customize -> load custom ui scheme; w okienku które się pokaże przejdź do katalogu, w którym zainstalowałeś maxa, wyszukaj folder o nazwie UI; w nim masz standardowe schematy layutów maxa. Wybierz, który Tobie odpowiada i już. Edytowane 26 Grudzień 2010 przez piotrek merge
krzyh77a Napisano 25 Grudzień 2010 Autor Napisano 25 Grudzień 2010 Chciałem się pochwalić moimi postępami małymi ale jednak.Wrzucam dopiero teraz bo przez kilka dni nie było mnie na pc ani przy 3ds maxie (święta ; ) ) To moja pierwsza rzecz jaka wymodelowałem wyszło zupełnie nie po mojej myśli ale się poddałem http://w4.wrzuta.pl/obraz/5LqnKAWFNuA/3 później było jeszcze studnia butelka stół i parę innych ale zupełnie nie wyszło http://w4.wrzuta.pl/obraz/5PRQ3OzX78w/4 , http://w4.wrzuta.pl/obraz/6CX52NjMEQY/5 (miał posłużyć do nauki animacji ) http://w4.wrzuta.pl/obraz/7QZGXJ98xta/2 miał być do tv ale nie umiałem importować http://w288.wrzuta.pl/obraz/powieksz/4R8zRkiLdAR to jest tv trochę nie wyraźnie na laptopie lepiej wyglądał ;/ W modelowaniu najbardziej nie wyrabiam ze szczegółami np w TV nie wiedziałem jak zrobić przyciski podgłoś/przycisz żeby realnie wyglądało
freqfreq Napisano 25 Grudzień 2010 Napisano 25 Grudzień 2010 Dobrze jest, idziesz dalej. Proponuję nie robić niczego 'ot tak' z samemu, tylko przejechać przez jakiś większy tutek i robić na bieżąco z nim, np. Digital-Tutors
Smoku Napisano 25 Grudzień 2010 Napisano 25 Grudzień 2010 Czytaj tutoriale, ale nie ograniczaj się tylko do tego, uważam, że poznawanie samemu różnych rzeczy ma też sens i daje nawet większa satysfakcje. Reasumując rób sobie 75% z tutków i 25% szukaj sam jak coś zrobić ;). Będzie większa frajda i satysfakcja.
mnowak35 Napisano 26 Grudzień 2010 Napisano 26 Grudzień 2010 Mam nadzieję że kolega krzych się nie obrazi ponieważ chciałem zadać kilka swoich pytań. Proponowałbym też założyć wątek coś jakby "Dla początkujących" W którym Bardziej doświadczeni koledzy mogli by szybko podpowiedzieć rozwiązania trudnych problemów dla początkujących które bardziej doświadczonym nie sprawiają trudności. CO WY NA TO? Moje pytanka: -czy jest w maxsie opcja wymiarów. Potrzebowałbym coś takiego przy modelowaniu pokoju z projektu żeby w odpowiednich miejscach wstawić drzwi i okna. - Jak nałożyć tekstury na okna stworzone za pomocą narzędzia Window żeby rama miała kolor np. biały a szyba była przeźroczysta -jak stworzyć schody w kształcie litery U za pomocą narzędzia Stairs. Puki co wychodzą mi tylko dwie boczne belki. Gdyby ktoś znał odpowiedź będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam
krzyh77a Napisano 26 Grudzień 2010 Autor Napisano 26 Grudzień 2010 Co do teksturowania to zaznaczasz poligony (np. ramkę cała) czyli to co chcesz mieć na biało klikasz M i przeciągasz wcześniej wybrane tekstury ;) Chyba że chodzi o co innego ;) Z tym tematem "dla początkujących" to dobry pomysł tylko myślę ze ilość zadanych pytań była by większa niż odpowiedzi. Było by zamieszania ale ja to mam najmniej do gadania w tej sprawie ;)
mnowak35 Napisano 26 Grudzień 2010 Napisano 26 Grudzień 2010 Temat " dla początkujących" mógłby być że tak powiem otwarty i każdy świeżak mógłby go sobie prześledzić i ew. zadać swoje pytanie. Co do teksturowania to sposób jaki opisujesz jest prawidłowy tylko okno stworzone za pomocą narzędzia Window jest całością (czyli rama i szyba powstają przy jego użyciu) a jeśli chcę je oteksturować to i szyba i rama teksturują się tak samo i nie wiem jak zrobić żeby szyba była szybą a rama np. drewniana. Pozdrawiam.
krzyh77a Napisano 29 Styczeń 2011 Autor Napisano 29 Styczeń 2011 Napisze tutaj żeby nie zakładać nowego tematu;)OO dawno nikt nie pisał.. Już trochę modelowałem w Editable poly ale chciał bym się wziąć za modelowanie głowy.. problem w tym że nie wiem jak nałożyć tą siatkę oglądałem to http://www.youtube.com/watch?v=9OcoksfSfFs i ziomek dość sprawnie to robił tyle że to chyba nie jest E.poly ale chciał bym zacząć od początku jak nałożyć tą siatkę/zdjęcie żeby było dobrze, jak zrobić by box był przezroczysty,jak on to zrobił że gdy modelował lewą stronę prawa robiła to samo co było na lewej i jak zacząć to modelować możecie podać jakieś linki które według was są dobre do szybkiego zrozumienia i nauczenia się? Najlepiej jak by było po Polsku ale jak nie to po angielsku mogą być będę widział co robią nie koniecznie rozumiał ;)
sly Napisano 29 Styczeń 2011 Napisano 29 Styczeń 2011 przejrzystość obiektu - [alt+x]: RMB -> "Object Properties" -> "See-Through". lewa i prawa strona tak samo modelowana - Modyfikator "Symmetry". (Żeby "na żywo" widzieć zmiany - aktywuj przycisk "Show end result..." pod "stackiem" modyfikatorów [ikona obok pinezki])
krzyh77a Napisano 18 Luty 2011 Autor Napisano 18 Luty 2011 (edytowane) EDIT:Mam taki problem gdy nakładam na plain'a teksturę z której chce później modelować to pokazuje się wiele małych ludzików,obiektów nie jest.Tak jakby pomnożona tekstura ? co mam zrobić. Może tak: jak bierzecie wlasciwośći pulpitu i jest opcja "sąsiadująco" i właśnie mi się tak dzieje a chce mieć rozciągnięte a to screen http://w927.wrzuta.pl/obraz/powieksz/4dMfiwAFgjR Edytowane 18 Luty 2011 przez krzyh77a
_Arti_ Napisano 18 Luty 2011 Napisano 18 Luty 2011 Hmmm... Toż to dziwne - skoro masz plane - czyli tę płaszczyznę, jedna z podstawowych geometrii w maksie ( zakładam, że już znasz takie rzeczy jak boxy, cylindry,planey itp. ) - 1x1 ( jeden polygon ) to teksturę powinno ładnie na ten polygon rozciągnąć. Jeżeli z jakiegoś nieznanego mi powodu tak się nie stało, to wejdź w modyfikatory - zakładam, że wiesz, gdzie one są - midifier list ) i odnajdź "UVW Map" , domyslnie masz "planar" i niech tak zostanie. Teraz modyfikujesz tę pomarańczową ramkę tak by pasowała do plane'a który z kolei powinien rozmiarem pasować do obrazka ( referencji ) ( żeby edytować ten pomarańczowy kwadracik klikasz prawym myszy gdzieś w szarej nicości i wybierasz "gizmo" ) 1
krzyh77a Napisano 19 Luty 2011 Autor Napisano 19 Luty 2011 Właśnie o to chodziło wielkie dzięki długo się z tym trudziłem ; ))
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się