Skocz do zawartości

Wygenerowanie brył i ich przekrojów


Gość afacet1981

Rekomendowane odpowiedzi

Gość afacet1981

Mam mały problem, trochę nietypowy. Potrzebuję wygenerować trzy, może cztery bryły. Nie są to bryły foremne, klasyczne bryły - jakiś po prostu kształt 3D. Na ich podstawie chciałbym uzyskać serię wielu kolejnych przekrojów. Oczywiście wszystkie wzdłuż jednego kierunku. Najlepiej, jakbym je mógł zapisać do pliku JPEG, TIFF, czy też BMP.

 

Fajnie byłoby jakby były te przekroje obrazami w dużej rozdzielczości - dużej no to powiedzmy 1000 x 1000 - taką strzeliłem wartość liczby pikseli, żeby było widome co rozumiem pod pojęciem duża liczba pikseli

 

No i teraz pytanie, jak to zrobić? A ściślej, jak zrobić taką serię obrazów kolejnych przekrojów. Bardzo proszę o pomoc. Jest to mi potrzebne do pracy doktorskiej.

 

Dziękuję za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kamera maxa ma możliwość ustawienia "clippingu" czyli miejsca właśnie odcięcia obrazu w zakresie od kamery do przekroju i od przekroju do nieskończoności . Można tę wartość ustawiać precyzyjnie w cm czyli możemy uzyskać przekrojie np co 10 cm i określić ich "grubość (plasterek). Dodatkowo standardowa kamera ma możliwość projekcji ortogonalnej czyli likwidujemy perspektywę.

 

Inna możliwość to pociąć obiekt przekrojami i np utworzyć z miejsc przekrojów spliny.

Myślę , że rozwiązań będzie więcej łącznie z pluginami, które zrobią to wszystko z automatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A biorąc pod uwagę że autor tematu zarejestrował się specjalnie żeby zadać to pytanie, to najprostszym rozwiązaniem będzie wyrenderować całość z viewportu, który nie ma perpektywy (top/front/left/right ... etc)

Po prostu kliknąć w danym viewporcie i.. render

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A biorąc pod uwagę że autor tematu zarejestrował się specjalnie żeby zadać to pytanie, to najprostszym rozwiązaniem będzie wyrenderować całość z viewportu, który nie ma perpektywy (top/front/left/right ... etc)

Po prostu kliknąć w danym viewporcie i.. render

 

Nie zgodzę się, prościej będzie tak jak pisze Dynamico, kamera z włączonym ortogonal projection, mając kamerą masz większą kontrolę, możesz sobie zanimowac jej cliping, lub po prostu animować jaj przesunięcie, i wyrendoerowac ile chcesz klatek z w jednej sesji, masz tez stałą ogniskową i przedmiot w tym samym miejscu i rozmiaze w stosunku do klatki. Renderowanie z viewportu to samookaleczenie.

 

Ja użyłbym shapes / cros section a krzywe wyeksportowałbym potem do jakiegokolwiek edytora wektorów, nie martwiąc się potem o rozdzielczość, ale wszystko zależy od tego ile masz na to czasu i jaki efekt chcesz uzyskać.

Edytowane przez stormwind
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności