Gość afacet1981 Napisano 21 Grudzień 2010 Napisano 21 Grudzień 2010 Mam mały problem, trochę nietypowy. Potrzebuję wygenerować trzy, może cztery bryły. Nie są to bryły foremne, klasyczne bryły - jakiś po prostu kształt 3D. Na ich podstawie chciałbym uzyskać serię wielu kolejnych przekrojów. Oczywiście wszystkie wzdłuż jednego kierunku. Najlepiej, jakbym je mógł zapisać do pliku JPEG, TIFF, czy też BMP. Fajnie byłoby jakby były te przekroje obrazami w dużej rozdzielczości - dużej no to powiedzmy 1000 x 1000 - taką strzeliłem wartość liczby pikseli, żeby było widome co rozumiem pod pojęciem duża liczba pikseli No i teraz pytanie, jak to zrobić? A ściślej, jak zrobić taką serię obrazów kolejnych przekrojów. Bardzo proszę o pomoc. Jest to mi potrzebne do pracy doktorskiej. Dziękuję za wszelką pomoc.
Dynamico Napisano 21 Grudzień 2010 Napisano 21 Grudzień 2010 Kamera maxa ma możliwość ustawienia "clippingu" czyli miejsca właśnie odcięcia obrazu w zakresie od kamery do przekroju i od przekroju do nieskończoności . Można tę wartość ustawiać precyzyjnie w cm czyli możemy uzyskać przekrojie np co 10 cm i określić ich "grubość (plasterek). Dodatkowo standardowa kamera ma możliwość projekcji ortogonalnej czyli likwidujemy perspektywę. Inna możliwość to pociąć obiekt przekrojami i np utworzyć z miejsc przekrojów spliny. Myślę , że rozwiązań będzie więcej łącznie z pluginami, które zrobią to wszystko z automatu.
freqfreq Napisano 21 Grudzień 2010 Napisano 21 Grudzień 2010 A biorąc pod uwagę że autor tematu zarejestrował się specjalnie żeby zadać to pytanie, to najprostszym rozwiązaniem będzie wyrenderować całość z viewportu, który nie ma perpektywy (top/front/left/right ... etc) Po prostu kliknąć w danym viewporcie i.. render
stormwind Napisano 22 Grudzień 2010 Napisano 22 Grudzień 2010 (edytowane) A biorąc pod uwagę że autor tematu zarejestrował się specjalnie żeby zadać to pytanie, to najprostszym rozwiązaniem będzie wyrenderować całość z viewportu, który nie ma perpektywy (top/front/left/right ... etc) Po prostu kliknąć w danym viewporcie i.. render Nie zgodzę się, prościej będzie tak jak pisze Dynamico, kamera z włączonym ortogonal projection, mając kamerą masz większą kontrolę, możesz sobie zanimowac jej cliping, lub po prostu animować jaj przesunięcie, i wyrendoerowac ile chcesz klatek z w jednej sesji, masz tez stałą ogniskową i przedmiot w tym samym miejscu i rozmiaze w stosunku do klatki. Renderowanie z viewportu to samookaleczenie. Ja użyłbym shapes / cros section a krzywe wyeksportowałbym potem do jakiegokolwiek edytora wektorów, nie martwiąc się potem o rozdzielczość, ale wszystko zależy od tego ile masz na to czasu i jaki efekt chcesz uzyskać. Edytowane 22 Grudzień 2010 przez stormwind
mkeruj Napisano 22 Grudzień 2010 Napisano 22 Grudzień 2010 http://www.cebasstation.com/index.php?pid=product&prd_id=6&feature=710
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się