Skocz do zawartości

Alpha jako Ambient Color


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam.

 

Mam krótke pytanie.

 

Jak mogę użyć kanał Alpha z tekstury do Ambient Color?

capturezp.png

Edytowane przez Hooch
  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

1. Albo nikt nie wie,

2. Albo nikt Ciebe nie lubi,

3. Albo pytanie tak trywialne że nikt nie odpowiada. :)

 

Podłącz outTransparency z noda File do ambientColor Phonga.

Napisano
asblaze, myślę że skoro Hooch zadał to pytanie to Twoja odpowiedź niestety będzie zbyt ogólna :)

 

Zaraz sprawdzę jego metodę.

Na innym forum kazali mi robić kilkanaście połączeń między różnymi elementami których nazw się nie da wymówić.

 

UPDATE:

Nie można połączyć outAlpha z AmbientColor

Napisano
Zaraz sprawdzę jego metodę.

Na innym forum kazali mi robić kilkanaście połączeń między różnymi elementami których nazw się nie da wymówić.

 

UPDATE:

Nie można połączyć outAlpha z AmbientColor

 

Ale można outAlpha z AmbientColorR, potem drugie połączenie outAlpha z AmbientColorG, potem trzecie outAlpha z AmbientColorB i masz załatwioną kwestię outAlpha z Ambient Color.

Napisano
Czytam i czytam mój poprzedni post, i... nie rozumiem. czy ja na pewno napisałem outAlpha?

 

Bo bykiem stoi outTransparency :)

 

 

Też nie do końca działa.

W high quality render nie działa.

ale i tak jest lepiej.

Napisano

A ty chcesz zrzuty z viewportu robić, czy render?

 

Nie oczekuj cudów. OpenGL to nie DirectX. Wiele rzeczy nie działa w High Quality, jeśli już jakimś szczęściem HQ w ogóle działa :P

Napisano
A ty chcesz zrzuty z viewportu robić, czy render?

 

Nie oczekuj cudów. OpenGL to nie DirectX. Wiele rzeczy nie działa w High Quality, jeśli już jakimś szczęściem HQ w ogóle działa :P

 

Robie model do gry. I łątwiej jest mi teksturować jak widze co tam się dzieje.

 

P.S.

Czy da się coś zrobić aby Maya updatowała tekstury bez klikania w teksture i update file?

Napisano
Czy da się coś zrobić aby Maya updatowała tekstury bez klikania w teksture i update file?

 

Jest taki plugin Nex firmy DigitalRaster, oprócz różnych przydatnych rzeczy miał właśnie automatyczny update tekstury po każdej zmianie na dysku.

Nie wiem czy jest do nowych wersji Mai, bo większość jego funkcji jest już zaszyta w samej mai.

 

Innym rozwiązaniem jest skrypt, np gotowy i darmowy fileReload,

po uruchomieniu odświeża wszystkie tekstury w scenie.

Niestety oznacza to że przy sporej ilości tekstur na odświeżenie trzeba czasem sporo czekać.

 

Pozdr.

Gość Chrupek3D
Napisano

a nie latwiej bedzie Ci zapuscic jakis silnik w tle, np. Marmoset toolbag, skoro robisz modele do gry?

Napisano
a nie latwiej bedzie Ci zapuscic jakis silnik w tle, np. Marmoset toolbag, skoro robisz modele do gry?

a jak?

 

Twoja wiadomość jest za krótka. Post musi zawierać minimum 10 znaków.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności