Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wiem, że w 3d maxie można modelować przedmioty różnymi sposobami... Osobiście niestety znam tylko jeden - editable poly.

Mam takie pytanie w związku z tym. Prawie wszystkie tutoriale opierają się właśnie o ten sposób modelowania, czy jest ona najlepsza? Wystarczy, że jej się nauczę, a pozostałe nie będą już tak potrzebne, tylko w razie konieczności?

 

Drugie pytanie to szczegóły o modelowanie w poly.

Czy skalowanie poligonu po użyciu inset nie psuje siatki - często kształt poligonu po inset mnie nie zadowala?

Po zrobieniu modelu można po prostu całemu obiektowi dać lekki chamfer i dać turbo smooth jeśli chcesz mieć model z zachowanymi krawędziami, ale wygładzony? Jeśli nie to co mam zrobić - mam problem z zaznaczaniem edge, które mają być ostre, po prostu schodzi to potwornie długo; jeśli masz zaznaczonych kilka edge to można oznaczyć 1??

 

PS: Jeśli modeluję przedmiot i kilka elementów zrobię jako osobne przedmioty, potem przesunę w odpowiednie miejsce i dam attach jest dobre?

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Co do 1 to warto znać wszystkie metody bo wiele rzeczy można modelować. Ja na przykład pracowałem wczoraj nad rzęsami. Ciekawe jak miałbym je zrobić bez splineów?

 

Co do 2 pytania to nie psuje siatki użyte poprawnie.

 

co do 3 to warto odpowiednio sobie po prostu zaplanować siatkę. Ja chyba nawet częściej niż chamferem dodaję supporting edge connectem i mam twarde krawędzie.

 

co do 4 to nie kumam.

Napisano

4 może lepiej zrozumiesz na przykładzie - robię np. monitor i powiedzmy, że ekran i obudowa to 1 przedmiot, a 2 osobny to podstawka, potem ustawiam je względem siebie tak jak mają być i daję attach - czy to jest dobre rozwiązanie?

 

Co do 3 to jak to robisz connectem, bo teraz ja nie kumam ;P

Napisano

jeżeli nie animujesz monitora to możesz dać attach ale lepiej ustawić odpowiednio osie dla podstawki i monitora aby można było nim łatwo sterować i wszystko zgrupować. Dzięki temu jak chcesz zmienić kąt ułożenia ekranu zrobisz to w banalny sposób a nie selekcjonując i przesuwając po użyciu rotate.

Napisano

Modelowanie na polygonach jest super zwłaszcza jeśli tworzy się np modele low poly do gier. Ma jednak swoje ograniczenia. Poza tą techniką mamy np NURBS, oraz ciekawy sposób nakładania powierzchni na utworzoną przez nas siatkę ze splajnów. Po utworzeniu siatki dodajemy modyfikator surface i voila. Te dwie ostatnie metody świetnie się sprawdzają w przypadku organicznych modeli takich jak liście itp. W 3ds maxie masz domyślnie tutoriale o modellingu pokazujące wszystkie te metody (wejdź w pomoc) w przypadku 3ds max 9 jest fajnie pokazane jak tworzyć pionki szachowe. Te najprostsze tworzymy rysując splajny i wykorzystując modyfikator lathe (tokarka), zaś konia (którego twarz ma dość nieregularne kształty) modelujemy wykorzystując narysowaną siatkę ze splajnów. Poza tym jest chyba jeszcze parę metod, ale jakoś ich nie wykorzystywałem :P

Napisano
powiedzmy, że ekran i obudowa to 1 przedmiot, a 2 osobny to podstawka, potem ustawiam je względem siebie tak jak mają być i daję attach - czy to jest dobre rozwiązanie?

 

naturalnie...miałem kiedyś kolegę w pracy który nigdy nie łączył części obiektu. Weź potem coś złap i przesuń jak masz w scenie po 400 obiektów;/ ja zawsze łącze, a jak trzeba obrócić podstawkę to po prostu łapiesz "monitor" i obracasz element...




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności