Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, pytałem już na forum i niedostałem precyzyjnej odpowiedzi. Chodzi mi o sposób na wymodelowanie łebka śrubki metodą subdiviosion surface (uproszczony model low poly + TurboSmooth) Poniższy obrazek ilustruje kształt łebka zrobiony z hemisfery + boolean boxem, co daje bryłę jaką potrzebuję, ale bez zaokrąglonych krawędzi. Nie mam pomysłu jak zrobić siatkę aby po wygładzeniu TurboSmooth wyglądała jak trzeba. W tym konkretnym przypadku nie umiem zastosować supporting edge:(

 

Dla wprawnego modelera to jest moment, więc jeśli nie opis na forum to prosiłbym o gotową siatkę, abym mógł sam przeanalizować co i jak biega w takim modelu

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Dzięki, ale ten tutek mimo że bardzo fajny nie rozwiązuje problemu. Tam jest łepek płaski i problemu nie ma żadnego - u mnie łepek jest hemisferą i "filetowanie" krawędzi powoduje, że siatka się rozjeżdża:(

Napisano

Tu trzeba po boleanie ręcznie naprawić siatkę, szybszej metody nie znam.

Napisano
  • Autor

To co jest na ilustracji pokazuje tylko jakby to miało wyglądać. Ja natomiast szukam rozwiązania jak powinna wyglądać siatka aby można było zastosować bezpośrednio TurboSmooth. Nie chcę boolean i potem naprawiać siatkę.

Czyżby nie dało sie tego inaczej zrobić?

Napisano

Szybciej raczej nie, a dlaczego nie chcesz boleana i potem naprawiać siatkę? To jakieś 5min roboty, a nawet krócej bo możesz robić tylko ćwiartkę, a potem dwa razy zmirrorować.

Napisano
  • Autor

To nie dlatego że nie chcę boolean. Dla tej małej śrubki spokojnie by to rozwiązanie wystarczyło. Po prostu zacząłem modelować tą metodą (low poly + TurboSmooth) i nie mogę sobie z tym poradzić - nie wiem jak poprowadzić cięcia na meshu, aby po wygładzeniu było ok.

 

Po prostu nie lubię jak czegoś nie mogę zrobić :)

I dodatkowo ktoś mi poradził żeby unikać boolean jak ognia i starać się od razu robić czystą siatkę

 

Pozdrawiam

Napisano

Unikanie boleana to tylko utrudnianie sobie życia (moim zdaniem). Ale sposób, który podsunął Smoku, też dobry i chyba nawet szybszy.

Napisano
  • Autor

Dzieki wszystkim za podjęcie tematu - teraz myślę że coś wybiore:) Smoku dał fajny tutek, ale i Dynamico zapodał fajny pomysł - spróbuje popracować trochę nad tą wersją Dynamico, żeby to wcięcie nie było zaokrąglone tylko ostre. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez klewer

Napisano

Ja bym sprobowal tak:

 

Zrobic cylinder 18 scienny, connectowac wierzcholki w ten sposob:

1

Potem wyciagnac (extrude/bevel) i troszke poprawic:

2

Wychamferowac krawedzie ktore maja byc ostrzejsze:

3

Poprawic recznie ksztalt (w maxie np za pomoca FFD 3x3x3):

4

5

Nie wiem na ile jest to 'poprawna' metoda bo specem nie jestem, ale wydaje sie dzialac, chociaz tutorial odnosnie robienia srobki tez wydaje sie niezly.

Napisano
  • Autor

No i wykorzystując techniki z tutka od Smoku i troche od Dynamico udało mi sie zrobić taką siatkę, która dla mnie nadal nie jest idealna ale pogodziłem się i zostaje:)

 

 

To jest tylko śrubka - nie wiem jak można robić modele samochodów, gdzie na każdym kroku jest jest jakieś przewężenie czy wklęśnięcie i to w dwóch kierunkach - masakra i podziw jednocześnie:)

 

Pozdrawiam

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności