Napisano 2 Styczeń 201114 l Zrobiłem ten tutek: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=38060 Drzewko chciałem "wsadzić" do pokoju i tutaj pojawił się problem z renderem... wyskakuje właśnie ten błąd UNHANDLED EXCEPTION, mam procesor 4-rdzeniowy 3,2ghz, 4gb ramu (32-bitowa, czyli tylko 2gb na program), kartę graficzną 1gb ramu. Okazało się, że nawet ma problemy z wyrenderowaniem samego drzewka. Nie da się tego jakoś poprawić? Edit: Jak zmienić zadeklarowaną pamięć w 3ds maxie, u mnie ma tylko zadeklarowaną niecałe 1,1gb Edytowane 2 Styczeń 201114 l przez Adrian.S
Napisano 7 Styczeń 201114 l Sprawdź czy w zakładce settings vraya, w liście system, w polu dynamic memory limit masz ustawione na 2048 MB, przestaw też default geometry na dynamic. Jeśli to nie pomoże,to ustaw wszystkie viewporty na flat, zapisz plik, zrestartuj komputer i jako pierwszą czynność po uruchomieniu wyrenderuj, czasem się udaje. W innym wypadku pozostaje tylko zmiana systemu na 64 bity
Napisano 7 Styczeń 201114 l powinno pomóc zmniejszenie wartości max tree depth w zakładce system. render będzie trwał dłużej ale zeżre mniej ramu. na początek wklep 70, ale musisz poeksperymentować - parametr ten zachowuje się inaczej w każdej scenie. dodatkowo, ciężką geometrię można "odchudzić" konwertując ją do vray proxy - poczytasz o tym tutaj pozdrawiam
Napisano 7 Styczeń 201114 l powinno pomóc zmniejszenie wartości max tree depth w zakładce system. render będzie trwał dłużej jak miałem starego kompa też miałem ten problem, z max tree depth dobra opcja ale trzeba uwazac kiedyś zjechałem do 30 i wyrenderował mi scene w yyy...zapowiadało się że nigdy więc wyłączyłem;D....także ostrożnie z tym;)
Napisano 12 Styczeń 201114 l Autor vrayproxy pomaga, tylko mam jeszcze jedno pytanie, scena nadal nie chce się wyrenderować, gdy są na niej bonsai i dywan (używałem tam scatter), jak sobie z tym poradzić?
Napisano 16 Styczeń 201114 l Autor Gdyby to miało pomóc to scena wygląda tak - dywan i igły na bonsai mają display w scatter na 1%. Co zrobić, żeby nie było błędu przy tym renderze, bo nadal nie wiem co zrobić z scatterem... http://img836.imageshack.us/img836/5482/beznazwyvm.jpg
Napisano 17 Styczeń 201114 l Poukrywaj trochę tych ciężkich obiektów i zobacz jak idzie. Jak będzie poprawa, musisz wywalić te ciężary na proxy. Albo zmień system.
Napisano 17 Styczeń 201114 l scatterów nie trzymaj, chyba że jako instance. Z tym że lepiej skolapsować je do mesha.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto