Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Zrobiłem ten tutek: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=38060

Drzewko chciałem "wsadzić" do pokoju i tutaj pojawił się problem z renderem... wyskakuje właśnie ten błąd UNHANDLED EXCEPTION,

mam procesor 4-rdzeniowy 3,2ghz, 4gb ramu (32-bitowa, czyli tylko 2gb na program), kartę graficzną 1gb ramu. Okazało się, że nawet ma problemy z wyrenderowaniem samego drzewka. Nie da się tego jakoś poprawić?

 

 

Edit: Jak zmienić zadeklarowaną pamięć w 3ds maxie, u mnie ma tylko zadeklarowaną niecałe 1,1gb

Edytowane przez Adrian.S

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Sprawdź czy w zakładce settings vraya, w liście system, w polu dynamic memory limit masz ustawione na 2048 MB, przestaw też default geometry na dynamic. Jeśli to nie pomoże,to ustaw wszystkie viewporty na flat, zapisz plik, zrestartuj komputer i jako pierwszą czynność po uruchomieniu wyrenderuj, czasem się udaje. W innym wypadku pozostaje tylko zmiana systemu na 64 bity

Napisano

powinno pomóc zmniejszenie wartości max tree depth w zakładce system. render będzie trwał dłużej ale zeżre mniej ramu. na początek wklep 70, ale musisz poeksperymentować - parametr ten zachowuje się inaczej w każdej scenie.

 

dodatkowo, ciężką geometrię można "odchudzić" konwertując ją do vray proxy - poczytasz o tym tutaj

 

pozdrawiam

Napisano
powinno pomóc zmniejszenie wartości max tree depth w zakładce system. render będzie trwał dłużej

 

jak miałem starego kompa też miałem ten problem, z max tree depth dobra opcja ale trzeba uwazac kiedyś zjechałem do 30 i wyrenderował mi scene w yyy...zapowiadało się że nigdy więc wyłączyłem;D....także ostrożnie z tym;)

Napisano
  • Autor

vrayproxy pomaga, tylko mam jeszcze jedno pytanie, scena nadal nie chce się wyrenderować, gdy są na niej bonsai i dywan (używałem tam scatter), jak sobie z tym poradzić?

Napisano

Poukrywaj trochę tych ciężkich obiektów i zobacz jak idzie.

Jak będzie poprawa, musisz wywalić te ciężary na proxy.

Albo zmień system.

Napisano

scatterów nie trzymaj, chyba że jako instance. Z tym że lepiej skolapsować je do mesha.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności