Adrian.S Napisano 2 Styczeń 2011 Napisano 2 Styczeń 2011 (edytowane) Zrobiłem ten tutek: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=38060 Drzewko chciałem "wsadzić" do pokoju i tutaj pojawił się problem z renderem... wyskakuje właśnie ten błąd UNHANDLED EXCEPTION, mam procesor 4-rdzeniowy 3,2ghz, 4gb ramu (32-bitowa, czyli tylko 2gb na program), kartę graficzną 1gb ramu. Okazało się, że nawet ma problemy z wyrenderowaniem samego drzewka. Nie da się tego jakoś poprawić? Edit: Jak zmienić zadeklarowaną pamięć w 3ds maxie, u mnie ma tylko zadeklarowaną niecałe 1,1gb Edytowane 2 Styczeń 2011 przez Adrian.S
stormwind Napisano 7 Styczeń 2011 Napisano 7 Styczeń 2011 Sprawdź czy w zakładce settings vraya, w liście system, w polu dynamic memory limit masz ustawione na 2048 MB, przestaw też default geometry na dynamic. Jeśli to nie pomoże,to ustaw wszystkie viewporty na flat, zapisz plik, zrestartuj komputer i jako pierwszą czynność po uruchomieniu wyrenderuj, czasem się udaje. W innym wypadku pozostaje tylko zmiana systemu na 64 bity
polka dot Napisano 7 Styczeń 2011 Napisano 7 Styczeń 2011 powinno pomóc zmniejszenie wartości max tree depth w zakładce system. render będzie trwał dłużej ale zeżre mniej ramu. na początek wklep 70, ale musisz poeksperymentować - parametr ten zachowuje się inaczej w każdej scenie. dodatkowo, ciężką geometrię można "odchudzić" konwertując ją do vray proxy - poczytasz o tym tutaj pozdrawiam
lukasjogabonito Napisano 7 Styczeń 2011 Napisano 7 Styczeń 2011 powinno pomóc zmniejszenie wartości max tree depth w zakładce system. render będzie trwał dłużej jak miałem starego kompa też miałem ten problem, z max tree depth dobra opcja ale trzeba uwazac kiedyś zjechałem do 30 i wyrenderował mi scene w yyy...zapowiadało się że nigdy więc wyłączyłem;D....także ostrożnie z tym;)
Adrian.S Napisano 12 Styczeń 2011 Autor Napisano 12 Styczeń 2011 vrayproxy pomaga, tylko mam jeszcze jedno pytanie, scena nadal nie chce się wyrenderować, gdy są na niej bonsai i dywan (używałem tam scatter), jak sobie z tym poradzić?
Adrian.S Napisano 16 Styczeń 2011 Autor Napisano 16 Styczeń 2011 Gdyby to miało pomóc to scena wygląda tak - dywan i igły na bonsai mają display w scatter na 1%. Co zrobić, żeby nie było błędu przy tym renderze, bo nadal nie wiem co zrobić z scatterem... http://img836.imageshack.us/img836/5482/beznazwyvm.jpg
mkeruj Napisano 17 Styczeń 2011 Napisano 17 Styczeń 2011 Poukrywaj trochę tych ciężkich obiektów i zobacz jak idzie. Jak będzie poprawa, musisz wywalić te ciężary na proxy. Albo zmień system.
Hynol Napisano 17 Styczeń 2011 Napisano 17 Styczeń 2011 scatterów nie trzymaj, chyba że jako instance. Z tym że lepiej skolapsować je do mesha.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się