Skocz do zawartości

[Problem]Hierarchia obiektów, ich wzajemna zależność.


krzysiekp_92

Rekomendowane odpowiedzi

Nazwa tematu może wydaje się dziwna ale problem w nim zawarty jest dla mnie trudny do rozwiazania. Mianowicie posiadam model stołu. Lub jak kto woli Cylinder a wokół niego 4 kolejne-zaokrąglone http://www.iv.pl/images/48405555620727483744.jpg

Chciałbym go zanimować tak by obracając jedną z nóg obracał się cały stół wraz z 3 innymi nogami, oraz obracając główny cylinder, obracały się wszystkie nogi. oczywiście pivot miałby znajdować się na końcu każdej z nóg. Próbowałem z kośćmi ale nie wychodzi mi coś... Proszę o rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Musiałbyś napisać dość skomplikowany system constraintow i skryptów. Pisałem coś takiego dla Majki, ale w Maxie nie dam rady. Z tego co pamiętam ma bardzo czuły system wykrywania loopcyclow :). Hierarchia to hierarchia. Coś jest childem, coś parentem, nie można tego dynamicznie zmieniać ;)

 

Jedyna rada to utworzyć sobie dla potrzeb animacji helpery z rożnymi układami hierarchii i bazując na nich przemieszczać odpowiednio parenta (np blat) całego głównego układu.

 

Chociaż świta mi w głowie pewien ficzer kości :)

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może spróbuj Working Pivota? Hierarchię ustaw tak, aby noga główna stołu była obiektem nadrzędnym. On miałby stały pivot. A gdy bedziessz chciał obrócić stół względem którejś ze "stopek", to przestaw working ( nie mylić z defaultowym ) pivot i transformuj obiekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A od kiedy working pivot w maxie działa w trybie animacji?! :D pfff...

Nie doczytałem, że chodzi o zanimowanie . Wyluzuj lepiej panie "wszystkowiedzący", bo nie masz do czynienia z amatorem.

krzysiekp_92 - użyj dummies i odpowiedniej hierarchii.

Edytowane przez Winoo1
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam wiem z kim mam do czynienia? jestem luźny, ale zanim palniesz kolejne głupstwo to czytaj co ludzie piszą. I najlepiej sprawdź czy działa to, co chcesz poradzić. Peace panie nie amatorze.

Pozdrawiam

Twój "wszystkowiedzący" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam wiem z kim mam do czynienia? jestem luźny, ale zanim palniesz kolejne głupstwo to czytaj co ludzie piszą. I najlepiej sprawdź czy działa to, co chcesz poradzić. Peace panie nie amatorze.

Pozdrawiam

Twój "wszystkowiedzący" :)

Więc zanim zaczniesz okazywać pogardę swoimi "pfff" to ochłoń troszkę, dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm nie wiem czy dobrze rozumiem. Głowna noga stołu ma bym rodzicem tych czterech mniejszych ("Select and link" od kazdej z 4 nog do nogi głownej), tworze 4 dummy na końcach każdej z mniejszych nóg--> "Select and link" z nogi głównej na każdy "Dummy", ale działa tylko jeden, gdyż obiekt nie może mieć więcej jak jednego rodzica (w tym wypadku główna noga miałaby 4 rodziców) ja tak to robię i tak to rozumiem. Pragnę :D aby KAŻDA z mniejszych nóg miała takiego helpera i mogła samodzielnie kręcić CAŁYM stołem, wraz z pozostałymi mniejszymi nogami. Trochę to skomplikowane i może coś zagmatwałem, może źle coś rozumiem więc proszę mnie skarcić. Po prostu jeśli chciałbym zanimować upadający stół to chciałbym by on upadając na "odnóża" odbijał się chwilę z odnóża na odnóże, tak dla realizmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie łatwiej byłoby Ci użyć reactora? Nie musiałbyś męczyć się z robieniem riga dla stołu...I śmiem twierdzić, że przy odpowiednich ustawieniach efekt byłby bardzo przekonujący. Chyba, że robisz to w celu nabycia/polepszenia umiejętności/doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Winoo1 - Oj tam oj tam... przecież wiem, że chciałeś dobrze men :) Wyszło jak wyszło. Dajmy już spokój z tym offtopem. W razie czego wal na gg.

 

krzysiekp_92- asblaze ma trochę racji. to nie takie proste jak na pierwszy rzut oka się wydaje. Wiąże się to z odrobiną zachodu na pewno. Dwa rozwiązania mi chodzą po głowie. Jedno to kilka rigów, między którymi model jest przełączany. Drugi to jeden rig ale z systemem przełączania pivotów. Na pewno da się zrobić, ale zastanów się czy nie da rady jakoś inaczej.. z jakimś prostszym rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Winoo1 - Oj tam oj tam... przecież wiem, że chciałeś dobrze men :) Wyszło jak wyszło. Dajmy już spokój z tym offtopem. W razie czego wal na gg.

 

krzysiekp_92- asblaze ma trochę racji. to nie takie proste jak na pierwszy rzut oka się wydaje. Wiąże się to z odrobiną zachodu na pewno. Dwa rozwiązania mi chodzą po głowie. Jedno to kilka rigów, między którymi model jest przełączany. Drugi to jeden rig ale z systemem przełączania pivotów. Na pewno da się zrobić, ale zastanów się czy nie da rady jakoś inaczej.. z jakimś prostszym rozwiązaniem.

Ależ jest totalny luz :) naprawdę nie chowam urazy :)

 

Przy rigu na pewno dużo czasu i nerwów zmarnowałbyś na szukanie poprawnej hierarchii. Na pierwszy rzut oka może to wyglądać łatwo, ale jak pojawią się pętle hierarchiczne, to z frustracji można gryźć klawiaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mhm, kiepska sprawa, tak sądzę. Od początku mi coś nie pasowało w całym projekcie. Używałem już helperów podczas nauki riggowania postaci, ale w takich rzeczach wszystko jest jasne i zrozumiałe. No, cóż, projekt nie jest mi potrzebny, ale jeśli w przyszłości miałbym podobny problem, warto by coś z tym porobić teraz. Kris_R, wspomniałeś coś o rigu z systemem przełączania pivotów, jest to gdzieś ogólnodostępne czy "zachomikowane" w postaci robieniu skryptów czy może coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Na pierwszy rzut oka, to sie wydaje bardzo ciezka sprawa.. a napewno budowanie rigga ze zmiennym pivotem. Mozna to rozwiazac inaczej, bardzo banalnym sposobem. Wystarczy zlinkowac stol z jakims sobie helperkiem o nazwie "ANdrzej", ten helperek jest natomiast zlinkowany za pomoca linkConstrainta z innym helperkiem o nazwie "Kacper". Wuala, wystarczy teraz zanimowac glowny helperek (Kacpra), pozniej przelaczyc na chwile linkconstrainta na World w danej klatce. W nastepnej przesunac globalny helperek (Kacpra) w miejsce nogi i podlaczyc znowu Andrzeja do Kacpra w linkConstraincie. To jest najprostrzy sposob jaki mi przychodzi do glowy i najszybszy. Pozdrawiam.

 

Mozesz uzyc tez gotowca w postaci skryptu (zmienny pivot) - http://joleanes.com/scripts_plugins/animatablePivot.php

Edytowane przez SUPER_OkO
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności