Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Nazwa tematu może wydaje się dziwna ale problem w nim zawarty jest dla mnie trudny do rozwiazania. Mianowicie posiadam model stołu. Lub jak kto woli Cylinder a wokół niego 4 kolejne-zaokrąglone http://www.iv.pl/images/48405555620727483744.jpg

Chciałbym go zanimować tak by obracając jedną z nóg obracał się cały stół wraz z 3 innymi nogami, oraz obracając główny cylinder, obracały się wszystkie nogi. oczywiście pivot miałby znajdować się na końcu każdej z nóg. Próbowałem z kośćmi ale nie wychodzi mi coś... Proszę o rady.

  • Odpowiedzi 16
  • Wyświetleń 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Musiałbyś napisać dość skomplikowany system constraintow i skryptów. Pisałem coś takiego dla Majki, ale w Maxie nie dam rady. Z tego co pamiętam ma bardzo czuły system wykrywania loopcyclow :). Hierarchia to hierarchia. Coś jest childem, coś parentem, nie można tego dynamicznie zmieniać ;)

 

Jedyna rada to utworzyć sobie dla potrzeb animacji helpery z rożnymi układami hierarchii i bazując na nich przemieszczać odpowiednio parenta (np blat) całego głównego układu.

 

Chociaż świta mi w głowie pewien ficzer kości :)

Napisano

Może spróbuj Working Pivota? Hierarchię ustaw tak, aby noga główna stołu była obiektem nadrzędnym. On miałby stały pivot. A gdy bedziessz chciał obrócić stół względem którejś ze "stopek", to przestaw working ( nie mylić z defaultowym ) pivot i transformuj obiekty.

Napisano
A od kiedy working pivot w maxie działa w trybie animacji?! :D pfff...

Nie doczytałem, że chodzi o zanimowanie . Wyluzuj lepiej panie "wszystkowiedzący", bo nie masz do czynienia z amatorem.

krzysiekp_92 - użyj dummies i odpowiedniej hierarchii.

Edytowane przez Winoo1

Napisano

Ja tam wiem z kim mam do czynienia? jestem luźny, ale zanim palniesz kolejne głupstwo to czytaj co ludzie piszą. I najlepiej sprawdź czy działa to, co chcesz poradzić. Peace panie nie amatorze.

Pozdrawiam

Twój "wszystkowiedzący" :)

Napisano
Ja tam wiem z kim mam do czynienia? jestem luźny, ale zanim palniesz kolejne głupstwo to czytaj co ludzie piszą. I najlepiej sprawdź czy działa to, co chcesz poradzić. Peace panie nie amatorze.

Pozdrawiam

Twój "wszystkowiedzący" :)

Więc zanim zaczniesz okazywać pogardę swoimi "pfff" to ochłoń troszkę, dobrze?

Napisano
  • Autor

Hmm nie wiem czy dobrze rozumiem. Głowna noga stołu ma bym rodzicem tych czterech mniejszych ("Select and link" od kazdej z 4 nog do nogi głownej), tworze 4 dummy na końcach każdej z mniejszych nóg--> "Select and link" z nogi głównej na każdy "Dummy", ale działa tylko jeden, gdyż obiekt nie może mieć więcej jak jednego rodzica (w tym wypadku główna noga miałaby 4 rodziców) ja tak to robię i tak to rozumiem. Pragnę :D aby KAŻDA z mniejszych nóg miała takiego helpera i mogła samodzielnie kręcić CAŁYM stołem, wraz z pozostałymi mniejszymi nogami. Trochę to skomplikowane i może coś zagmatwałem, może źle coś rozumiem więc proszę mnie skarcić. Po prostu jeśli chciałbym zanimować upadający stół to chciałbym by on upadając na "odnóża" odbijał się chwilę z odnóża na odnóże, tak dla realizmu.

Napisano

Nie łatwiej byłoby Ci użyć reactora? Nie musiałbyś męczyć się z robieniem riga dla stołu...I śmiem twierdzić, że przy odpowiednich ustawieniach efekt byłby bardzo przekonujący. Chyba, że robisz to w celu nabycia/polepszenia umiejętności/doświadczenia?

Napisano
  • Autor

Pewnie reaktor załatwiłby tą sprawę i prawdę mówiąc myślałem o tym rozwiązniu ale nie daje mi spokoju niemożność rozgryzienia (przynajmniej przeze mnie) tej chyba niecodziennej sytuacji.

Napisano

Winoo1 - Oj tam oj tam... przecież wiem, że chciałeś dobrze men :) Wyszło jak wyszło. Dajmy już spokój z tym offtopem. W razie czego wal na gg.

 

krzysiekp_92- asblaze ma trochę racji. to nie takie proste jak na pierwszy rzut oka się wydaje. Wiąże się to z odrobiną zachodu na pewno. Dwa rozwiązania mi chodzą po głowie. Jedno to kilka rigów, między którymi model jest przełączany. Drugi to jeden rig ale z systemem przełączania pivotów. Na pewno da się zrobić, ale zastanów się czy nie da rady jakoś inaczej.. z jakimś prostszym rozwiązaniem.

Napisano
Winoo1 - Oj tam oj tam... przecież wiem, że chciałeś dobrze men :) Wyszło jak wyszło. Dajmy już spokój z tym offtopem. W razie czego wal na gg.

 

krzysiekp_92- asblaze ma trochę racji. to nie takie proste jak na pierwszy rzut oka się wydaje. Wiąże się to z odrobiną zachodu na pewno. Dwa rozwiązania mi chodzą po głowie. Jedno to kilka rigów, między którymi model jest przełączany. Drugi to jeden rig ale z systemem przełączania pivotów. Na pewno da się zrobić, ale zastanów się czy nie da rady jakoś inaczej.. z jakimś prostszym rozwiązaniem.

Ależ jest totalny luz :) naprawdę nie chowam urazy :)

 

Przy rigu na pewno dużo czasu i nerwów zmarnowałbyś na szukanie poprawnej hierarchii. Na pierwszy rzut oka może to wyglądać łatwo, ale jak pojawią się pętle hierarchiczne, to z frustracji można gryźć klawiaturę.

Napisano
  • Autor

Mhm, kiepska sprawa, tak sądzę. Od początku mi coś nie pasowało w całym projekcie. Używałem już helperów podczas nauki riggowania postaci, ale w takich rzeczach wszystko jest jasne i zrozumiałe. No, cóż, projekt nie jest mi potrzebny, ale jeśli w przyszłości miałbym podobny problem, warto by coś z tym porobić teraz. Kris_R, wspomniałeś coś o rigu z systemem przełączania pivotów, jest to gdzieś ogólnodostępne czy "zachomikowane" w postaci robieniu skryptów czy może coś innego?

Napisano

Witam. Na pierwszy rzut oka, to sie wydaje bardzo ciezka sprawa.. a napewno budowanie rigga ze zmiennym pivotem. Mozna to rozwiazac inaczej, bardzo banalnym sposobem. Wystarczy zlinkowac stol z jakims sobie helperkiem o nazwie "ANdrzej", ten helperek jest natomiast zlinkowany za pomoca linkConstrainta z innym helperkiem o nazwie "Kacper". Wuala, wystarczy teraz zanimowac glowny helperek (Kacpra), pozniej przelaczyc na chwile linkconstrainta na World w danej klatce. W nastepnej przesunac globalny helperek (Kacpra) w miejsce nogi i podlaczyc znowu Andrzeja do Kacpra w linkConstraincie. To jest najprostrzy sposob jaki mi przychodzi do glowy i najszybszy. Pozdrawiam.

 

Mozesz uzyc tez gotowca w postaci skryptu (zmienny pivot) - http://joleanes.com/scripts_plugins/animatablePivot.php

Edytowane przez SUPER_OkO

Napisano
  • Autor

Łał. Super. It's work! Faktem jest że jest z tym trochę zachodu ale cel uświęca środki. Wielkie dzięki za pomoc wszystkim. Oczywiście miło przyjmę dalsze rozwiązania :D. Ten skrypt też wygląda ciekawie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności