Skocz do zawartości

Scena 3D - sala konferencyjna


Dynamico

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym doprowadzić tę scenę do przyzwoitej jakości. Używam Max 2010 + Vray 1.5 SP5. Scena oświetlona VraySun i VraySky. Dodatkowo 1 VrayLight pod lampami widocznymi w prawym górnym rogu.

Próbowałem różnych ustawień i koncepcji oświetlenia (również vraylight za oknami + Direct jako słońce) i takie zestawienie jak w tej chwili daje moim zdaniem najlepsze rozprowadzenie światła w pomieszczeniu.

Nie potrafię natomiast uzyskać cienia pod stołem i krzesłami. Nie wiem czy nie przesadziłem z ustawieniami renderu i jak poprawić AA (widać na oknach , lampach, nogach krzeseł). Za oknami jest tylko gradient (render z kanałem alfa). Tu też jakoś nie potrafilem sobie poradzić z podłożeniem tła.

.

2_vrsunsky.jpg

.

ustawienia.jpg

Edytowane przez Dynamico
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jedno z czym na pewno przesadziłeś to ustawienia AA. Przy standardowym 1/4 wychodzi przyzwoicie. 2/5 może 2/6 to już wystarczająco dużo. 4/20 to szaleństwo i niepotrzebna strata czasu na rendering. Aczkolwiek to wpływa również na jakość glossy reflections.

 

Za to w DMS sampler możesz obniżyć adaptive amount (im mniejsza wartość tym bardziej dokładnie) ale mogą ci sie zacząć pojawiac syfy więc uważaj.

 

Irradiance map masz na medium. To znaczy że może bedzie w miare czysto ale dość ogólnikowo więc spróbuj co ci wyjdzie jak np zmienisz na high. Potem ewentualnie zmienić na custom i zmniejszyć max rate o 1. Masz pod parapetami i na oknach przebicia swiatła. To tez może wynikać z aktualnych ustawień irradiance map a może np z filtrowania w light cache

 

Wg tego co napisałes i tego co widać masz duzo światła ze wszystkich stron więc normalne że cień po stołem i krzesłami będzie mało wyrazisty

 

Problemy z AA w tym przypadku to już nie kwestia ustawienia samych parametrów antialiasera tylko colormappingu. Zaznacz sub pixel cośtam i zobacz co wyjdzie. No i sam catmull też daje taką ostrość że w pewnych momentach jest aż za ostry

 

Tyle ode mnie. Nie jestem ekspertem więc nie daje gwarancji że nie nawypisywłem ci głyupot :) Zresztą szczerze nienawidze renderowania wnętrz. Pewnie dlatego że nie jestem ekspertem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to możesz zmniejszyć jakość ustawień AA jak pisał pabulo, ale włącz Sub-pixel mapping. Ewentualnie zmień AA na Adaptive subdivision i w jego opcjach włącz Object outline.

Filtr Catmull-Rom wyostrza i przyczynia się do poszarpanych krawędzi przy oknach. Zwiększ HSph.subdivs oraz Interp.subdivs - im więcej tym lepiej, ale dłużej. Musisz próbnymi renderami znaleźć złoty środek.

Co do cieni to problem w tym, że te pomieszczenie jest oświetlone światłem odbitym od ścian i stropów więc jest rozmyte i raczej nie uzyskasz mocniejszych cieni. Ewentualnie słońce pochyl tak aby światło promieni więcej rzucało cienia słonecznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj 1/4, cook variable, i oczywiście subpixel mapping oraz clamp output miej zawsze włączone.

 

dodatkowo, light cache strzel 500-600, liczba passów uzależniona od rdzeni w Twoim procesorze, aktualnie mają zazwyczaj 4. Obrazowi wyszło trochę płasko, zmniejsz secondary bounces na 0,8, reinhard burn 0,3-0,5 bo nieprzyjemnie przepala.

Edytowane przez Camel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady. Właśnie próbuję 3 wersje do porównania z różnymi ustawieniami. Jak się wyrenderują pokażę co wyszło. Nie wiem dlaczego tak się uparłem na Catmulroom. Chyba ten filtr był w jakimś pierwszym tutorialu , który czytałem i tak mi się już jakoś "przykleiło".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam trzy wersje. Pierwsza - "made in Dunuś" , DMC + Cook , "szybkościowa".

Druga - jakiś mój miks wszystkich Waszych rad.

Trzecia - Pabulo . 2 X dłużej niż Dunuś ale jakość jest zdecydowanie lepsza.

Jeżeli macie ochotę oceńcie efekty. Jeszcze muszę sprawdzić jak wychodzi to wszystko na wydruku bo to chyba najważniejsze?

Pod obrazkami linki do większych rozdzielczości.

.

1

.

bos_1_s.jpg

http://dnstudio.pl/img/bos_1.jpg

.

2

.

bos_2_s.jpg

http://dnstudio.pl/img/bos_2.jpg

.

3

.

bos_3_s.jpg

http://dnstudio.pl/img/bos_3.jpg

Edytowane przez Dynamico
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak długo renderowałeś wersję by pabulo, a linki od lampy w jednym kawałku są niewidzialne :) w mojej jednak wygląda to OK. A dlaczego twierdzisz ze ta jego wersja jest lepsza? Brak dobrego samplingu na linkach od lampy i dłuższy rendering to przesada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dunuś ales sie czepił :)

z antialiasingiem ogólnie jest tak że startujesz ze standardowego 1/4 i dajesz więcej jeśli masz czas na render

reinhard działa tak że po prostu parametrem BURN sprawiasz że jest bardziej jak LINEAR (burn=1) alboo jak EXPONENTIAL (burn=0)

a samplowanie w light cachu rzeczywiście dałes bardzo wysokie (2500). Polowa tego tak jak dunuś pisze jest już ok

No a o subpixel mapiinigu tez pisałem. Generalnie zazwsze włączaj i już

 

Coś tam ci sie jeszcze pitoli przy krawedziach w oknach. Może zwyczajnie coś z modelem. Masz tam szyby w oknach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak.

Moja opinia była "pośpieszna"? Bynajmniej jej nie zmieniam. Render "by Dunuś" był najszybszy. Różnica w jakości - na pewno widoczna ale czy istotna? chyba nie. przynajmniej na ekranie monitora. Nie wiem jak wyjdzie na wydruku. Sprawdzę. I nie obruszaj sie tak bardzo. Opinie takie jak moja często wynikają np. z jakości monitora którego się używa. A poza tym przecież to nie zawody tylko MOJA PROŚBA O POMOC w zrozumieniu zasad renderingu. Twoje porady i wiedza jak widzisz zaowocowały renderingiem , znakomitym , którego czas realizacji był o połowę krótszy niż innych. To chyba powód do zadowolenia a nie obuzenia. Dziękuję za pomoc i rady , zktórych na pewno skorzystam i liczę że czsami znowu mnie "wspomożesz".

 

Ja już jestem raczej takim "emerytem" w tym fachu i próbuję dostosować się do bieżących wymogów. Rady osób takich jak Ty są dla mnie nieocenione i naprawdę dzięki za jakiekolwiek zainteresowanie moimi problemami.

 

"pabulo" - nie ma szyb, tak samo z parapetem - to nie pierwszy raz - taki jakiś "prześwit" światła wychodzi. Ale to nie model bo te dziwactwa jednak zdarzają mi się niezależnie jak ten fragment wykonam - parapet przechodzi prez ścianę czy kończy się tak jak prawdziwy. Zamykałem już "bridgem" ścianę pod parapetem i ak wychodzilo mi "prześwietlenie"

Edytowane przez Dynamico
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak samo z parapetem - to nie pierwszy raz - taki jakiś "prześwit" światła wychodzi. Ale to nie model bo te dziwactwa jednak zdarzają mi się niezależnie jak ten fragment wykonam - parapet przechodzi prez ścianę czy kończy się tak jak prawdziwy. Zamykałem już "bridgem" ścianę pod parapetem i ak wychodzilo mi "prześwietlenie"

 

Wiem że to nie model. Nameczyłem sie z tym samym problemem w swoim czasie. Dlatego napisałem że to kwestia ustawień GI. Choć nie umiem ci konkretnie o który parametr chodzi w tym przypadku. Spróbuj pokręcić (może wyłaczyć na próbe) filteringiem w light cachu albo INT SAMPLES w IRR MAP

 

A z oknami chodzuiło mi raczej o jakieś problemy z anitialiasingiem na samych krawędziach z tłem. Może to być własnie subpixelmapping albo też jakies inne coś

 

DLACZEGO się zwiększa min. w DMC?

 

A tu nie do końca rozumiem. Jeśli to dotyczyło mojej wypowiedzi to nie chodziło o min samples (tu im wiecej tym lepiej) tylko o adaptive amount (im mniej tym lepiej).

Edytowane przez pabulo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności