Napisano 7 Styczeń 201114 l Jestem nowy i dopiero od niedawna zacząłem tworzyć w 3d maxie i raczej sam sobie z tym nie poradzę. Otóż wymodelowałem sobie szafeczkę, wymodelowałem plejna na podłoże, ustawiłem światła wszystko było ładnie, ale po renderingu było to http://img842.imageshack.us/i/gownow.jpg/, a powinno wyglądać mniej więcej tak http://img407.imageshack.us/i/20110107205233.png/. Proszę powiedzieć co zrobiłem nie tak i jak mogę to zmienić.
Napisano 7 Styczeń 201114 l a moze swiatla za ciemne? A jakiej kamery użyłeś? Jaki silnik renderujący? e tam, przeciez tu same wrozki na max3d.pl siedza :)
Napisano 7 Styczeń 201114 l Dajcie mu spokój jego pierwszy post;) Creative zawrzyj jak najwiecej info....najlepiej daj screena calej sceny ze swiatłem i ustawieniami....no ale ciemno jest po prostu jak już to mirach zauważył;)
Napisano 8 Styczeń 201114 l Autor Tak szczerze to o kamerze zapomniałem, choć poszedłem za waszą radą i dodałem jeszcze jedno światło i jest o wiele lepiej http://img831.imageshack.us/i/szafka2.jpg/, choć coś musiałem pokiełbasić z opcjami renderowania i są jakieś czerwone cienie. Renderuje renderem wbudowanym w 3d maxa. Jakie są inne dobre rendery ?? PS: lukas i mirach + do reputacji daje ;)
Napisano 9 Styczeń 201114 l Jeśli masz kompa za kilkadziesiąt tyś. złotych to maxwell/fryrender/indigo...jak nie to V-ray...
Napisano 9 Styczeń 201114 l Jeżeli używasz domyślnie włączonego w maxie renderera to naciśni 8 w zakładce Exposure Control zmień (lista rozwijana) konrolę ekspozycji np na Logarithmic. Masz teraz mozliwość regulacji kilku parametrów min. jasności (Brightness). Jak masz za ciemno to zwiększ wartość. Za jasno jak zapewne sie domyślasz - trzeba zmniejszyć. To chyba najprostsze co możesz zrobić. Jeżeli szukasz lepszych rozwiązań to Max ma wbudowany również drugi renderer - Mental Ray. Za jego pomocą możesz uzyskiwać rendery o fotorealistycznej jakości.
Napisano 9 Styczeń 201114 l Jeśli masz kompa za kilkadziesiąt tyś. złotych to maxwell/fryrender/indigo...jak nie to V-ray... przeciez z mental rayem nie jest nic zlego O,o
Napisano 10 Styczeń 201114 l a jaka jest zależność miedzy komputerem za kilkadziesiąt tysi maxwellem i vrayem ?
Napisano 10 Styczeń 201114 l Taka, że jak nie ma dobrego komputera to raczej na maxwellu nie podziała...dlatego napisałem, że jak nie ma to pozostaje mu jak tu mirach wspomniał mental ray bądź v-ray...
Napisano 10 Styczeń 201114 l Taka, że jak nie ma dobrego komputera to raczej na maxwellu nie podziała...dlatego napisałem, że jak nie ma to pozostaje mu jak tu mirach wspomniał mental ray bądź v-ray... nie rob jakis mitow o maxwellu. Oczyiwscie - jest wolny, duzo wolniejszy od "oszukujacych" rendererow, ale lata temu odpalilem go na czyms co teraz wstyd nazwac "maszyna do pisania" i dzialal. A z doswiadczenia wiem ze poczatkujacy potrafia jakims cudem ustawic tam vraya zeby byl wolniejszy od erozji gleby :D
Napisano 10 Styczeń 201114 l Naturalnie, że odpali....ale jak sam napisał jest początkujący i dopiero się uczy. Więc chyba nie chcesz powiedzieć, że polecasz mu maxwella na start? Bo czekanie na render x godzin na którym mało widać może być na początku demotywujące;) ale to juz jego wybór i nie ma co na ten temat dyskutować....
Napisano 12 Styczeń 201114 l Autor Dynamico właśnie oto chodzi że jak włączam do renderowania mental raya to pisze że niekompatybilny czy jakoś tak mam 3d maxa 8
Napisano 13 Styczeń 201114 l Być może użyłeś jakiegoś materiału lub światła, które nie "podpada" pod mental? Może coś gotowego importowałeś do sceny. Z tego jednego zdania i obrazka raczej trudno wysnuć jakieś wnioski (przynajmniej mnie) i zasugerować dobre rozwiązanie. Robiłem trochę renderów mental rayem i wychodziły ładne :-)
Napisano 14 Styczeń 201114 l Autor ale gry chcę nałożyć jakiś materiał z metal raya to pisze incompatybile
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto