Creative Napisano 7 Styczeń 2011 Napisano 7 Styczeń 2011 Jestem nowy i dopiero od niedawna zacząłem tworzyć w 3d maxie i raczej sam sobie z tym nie poradzę. Otóż wymodelowałem sobie szafeczkę, wymodelowałem plejna na podłoże, ustawiłem światła wszystko było ładnie, ale po renderingu było to http://img842.imageshack.us/i/gownow.jpg/, a powinno wyglądać mniej więcej tak http://img407.imageshack.us/i/20110107205233.png/. Proszę powiedzieć co zrobiłem nie tak i jak mogę to zmienić.
Dynamico Napisano 7 Styczeń 2011 Napisano 7 Styczeń 2011 A jakiej kamery użyłeś? Jaki silnik renderujący?
mirach Napisano 7 Styczeń 2011 Napisano 7 Styczeń 2011 a moze swiatla za ciemne? A jakiej kamery użyłeś? Jaki silnik renderujący? e tam, przeciez tu same wrozki na max3d.pl siedza :) 1
lukasjogabonito Napisano 7 Styczeń 2011 Napisano 7 Styczeń 2011 Dajcie mu spokój jego pierwszy post;) Creative zawrzyj jak najwiecej info....najlepiej daj screena calej sceny ze swiatłem i ustawieniami....no ale ciemno jest po prostu jak już to mirach zauważył;) 2
Creative Napisano 8 Styczeń 2011 Autor Napisano 8 Styczeń 2011 Tak szczerze to o kamerze zapomniałem, choć poszedłem za waszą radą i dodałem jeszcze jedno światło i jest o wiele lepiej http://img831.imageshack.us/i/szafka2.jpg/, choć coś musiałem pokiełbasić z opcjami renderowania i są jakieś czerwone cienie. Renderuje renderem wbudowanym w 3d maxa. Jakie są inne dobre rendery ?? PS: lukas i mirach + do reputacji daje ;)
lukasjogabonito Napisano 9 Styczeń 2011 Napisano 9 Styczeń 2011 Jeśli masz kompa za kilkadziesiąt tyś. złotych to maxwell/fryrender/indigo...jak nie to V-ray...
Dynamico Napisano 9 Styczeń 2011 Napisano 9 Styczeń 2011 Jeżeli używasz domyślnie włączonego w maxie renderera to naciśni 8 w zakładce Exposure Control zmień (lista rozwijana) konrolę ekspozycji np na Logarithmic. Masz teraz mozliwość regulacji kilku parametrów min. jasności (Brightness). Jak masz za ciemno to zwiększ wartość. Za jasno jak zapewne sie domyślasz - trzeba zmniejszyć. To chyba najprostsze co możesz zrobić. Jeżeli szukasz lepszych rozwiązań to Max ma wbudowany również drugi renderer - Mental Ray. Za jego pomocą możesz uzyskiwać rendery o fotorealistycznej jakości.
mirach Napisano 9 Styczeń 2011 Napisano 9 Styczeń 2011 Jeśli masz kompa za kilkadziesiąt tyś. złotych to maxwell/fryrender/indigo...jak nie to V-ray... przeciez z mental rayem nie jest nic zlego O,o
arturprx2 Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 a jaka jest zależność miedzy komputerem za kilkadziesiąt tysi maxwellem i vrayem ?
lukasjogabonito Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 Taka, że jak nie ma dobrego komputera to raczej na maxwellu nie podziała...dlatego napisałem, że jak nie ma to pozostaje mu jak tu mirach wspomniał mental ray bądź v-ray...
arturprx2 Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 Czyli na kiepskim kompie, MR i Vray będzie chodził elegancko?
mirach Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 Taka, że jak nie ma dobrego komputera to raczej na maxwellu nie podziała...dlatego napisałem, że jak nie ma to pozostaje mu jak tu mirach wspomniał mental ray bądź v-ray... nie rob jakis mitow o maxwellu. Oczyiwscie - jest wolny, duzo wolniejszy od "oszukujacych" rendererow, ale lata temu odpalilem go na czyms co teraz wstyd nazwac "maszyna do pisania" i dzialal. A z doswiadczenia wiem ze poczatkujacy potrafia jakims cudem ustawic tam vraya zeby byl wolniejszy od erozji gleby :D
lukasjogabonito Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 Naturalnie, że odpali....ale jak sam napisał jest początkujący i dopiero się uczy. Więc chyba nie chcesz powiedzieć, że polecasz mu maxwella na start? Bo czekanie na render x godzin na którym mało widać może być na początku demotywujące;) ale to juz jego wybór i nie ma co na ten temat dyskutować....
Creative Napisano 12 Styczeń 2011 Autor Napisano 12 Styczeń 2011 Dynamico właśnie oto chodzi że jak włączam do renderowania mental raya to pisze że niekompatybilny czy jakoś tak mam 3d maxa 8
Dynamico Napisano 13 Styczeń 2011 Napisano 13 Styczeń 2011 Być może użyłeś jakiegoś materiału lub światła, które nie "podpada" pod mental? Może coś gotowego importowałeś do sceny. Z tego jednego zdania i obrazka raczej trudno wysnuć jakieś wnioski (przynajmniej mnie) i zasugerować dobre rozwiązanie. Robiłem trochę renderów mental rayem i wychodziły ładne :-)
Creative Napisano 14 Styczeń 2011 Autor Napisano 14 Styczeń 2011 ale gry chcę nałożyć jakiś materiał z metal raya to pisze incompatybile
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się