Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dobra jest taka sprawa, mam scenę - elewacje z drewna, niestety nie wszystkie powierzchnie to prostokąty i nie są w żadnej osi. - Jest jakiś sposób żeby stworzyć "siatkę" edgów w kierunku jaki chcę na dowolnym kształcie? Jedyna inna opcja jaką widzę to wymodelować sobie deski na płaskim i potem przycinać do kształtu.

 

O wiele łatwiej byłoby z displacem ale jak patrzyłem to na wszystkich profesjonalnych rednerach deski są geometrią. (nie wiem też jak się ma czas renderingu takiego displacu (mówię o przerwie miedzy deskami) a geometrią, ciężko też mi sprawdzić.

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

zapoznaj sie z funkcją slice plane w editable poly (F1 służy pomocą) jeśli koniecznie chcesz dzielić na pojedyncze deski, i tak potem będziesz je musiał zmapowac, lepiej to zrobić dobrze przygotowaną teksturą.

Napisano

hehe znam opcję slice plane tylko absurdem byłoby obracanie plana do każdej płaszczyzny a z tego co wiem max nie ma opcji 'align to shape'.

 

Też myślałem nad teksturą ale gdziekolwiek nie patrzę to w siatkach wizualizacji deski to zawsze geometria, musi być jakiś powód dla którego nikt nie używa displace

 

Jaki jest z czasem renderowania geom vs displace?

Niestety ze względu na brak czasu na testy nie mogę sobie pozwolić.

Napisano

floorgenerator - skrypt. Nie zrobi tego "za ciebie" ale przynajmniej bardzo szybko rozłożysz deski, i do tego są zmapowane, i podzielone na Material ID (pomaga to później miksować materiał drewna, żeby się nie powtarzało).

 

Co nie zmienia faktu, że na tych "krzywych" płaszczyznach będziesz musiał ręcznie dopasowywać te deski (fdd box 2x2x2 może pomóc wtedy)

Napisano

a jakby obrysowac splinem sciankę, wyciągnąć , edit poly, connect egdes ile ma byc desek, na connected edges dac maly chamfer, usunąc srodek i dać cap holes na kazdej dziurze ?

Napisano

czas renderingu zalezy od ilosci poly. dlatego w takim przypadku lepiej bedzie pobawic sie mapami w shopie plus efekt bedzie duzo lepszy-realistyczny. nie ma to jak dobre mapy. kiedys wzialem aparat i poszedlem w miasto, a ludzie patrzyli jak na debila, ktory robi z bliska zdjecia scianom, rdzy, kamykom, slupkom, plakatom :) listkom, chodnikowi. ale teraz sie przydaje.

 

pozdrawiam

 

Przemekd: jak juz by mial podzielone na deski to lepiej dac inset i bevel. potem mozna tessellate i noisa zeby efekt byl bardziej realistyczny.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności