Jump to content

GTX 260 vs quadro fx4500


Guest Chrupek3D

Recommended Posts

Guest Chrupek3D

znalazlem w sieci uzywana quadro fx4500 za ok. 1000zl - chyba, ze cos przeoczylem.

http://dell.wroclaw.pl/opis/1757247/nvidia-quadro-fx4500.html

 

wczoraj przeszukalem pol internetu w poszukiwaniu info o wspolpracy kart graficznych z Maya i niestety gtx470/480 itp. chrzanily viewport i nie dalo sie na nich pracowac. Jedynie gtx260 dziala jak nalezy.

Chcialem zapytac doswiadczonych uzytkownikow o fx4500, jako, ze w gry nie gram, a po ostatnich zwiechach i blue screenach stawiam na stabilnosc, a nie zabawe. Co sadzicie o cenie karty fx4500, bo wydaje sie "troche" zanizona... warto sie tym interesowac? A moze jednak tego gtx260?

Edited by Chrupek3D
Link to comment
Share on other sites

Jeśli do Maya to ma być to opłaca się quadro...tu wchodzi w gre OpenGL a ten u quadro jest dużo lepszy niż w desktopie bo sterowniki są porządnie zrobione. Wszędzie gdzie widziałem testy May+quadro vs Maya+desktop GF górą było quadro.

Link to comment
Share on other sites

ogarnij jeszcze jaki chip ma to quadro 4500 i porównaj do GTX 260. Postaraj się tez znaleźć jakieś testy porównawcze. Wspominam o tym bo może się okazać że to jest jakieś stare/okrojone quadro i może nie być aż tak super hiper w porównaniu do GTX 260.

 

PS

http://www.xbitlabs.com/articles/video/print/quadrofx-vs-firegl.html

http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/ati-firegl-v7350_9.html#sect0

http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1023971/g70-quadro-quadro-fx-4500

 

Tak jak myślałem...FX 4500 to już stare i leciwe jest (2005/2006 rok)...technologicznie to jest GF 7900 GT..czyli chyba jednak się nie opłaca kupować....

Edited by KONAn
Link to comment
Share on other sites

NV

 

No racja..za szybko "magia" słowa "Quadro" mną zawładnęła...skojarzyłem 4500 z 4600 a się okazuję że to inna bajka. Mam nadzieje że Chrupek3D jeszcze jej nie kupił. Na swoja obronę dodam że człek omylny jest i należy też trochę samemu temat ugryźć i weryfikować to co inni piszą a nie bezkrytycznie im ufać...

Link to comment
Share on other sites

Guest Chrupek3D

dzieki, jeszcze nie kupilem, zakupy dopiero w lutym na szczescie ;)

ale dobrze, ze sprostowales, bo w tej podjarce pewnie bym na to nie zwrocil uwagi... cos co kosztuje 4500zl nie moze kosztowac 900zl ;)

Link to comment
Share on other sites

NV

 

No racja..za szybko "magia" słowa "Quadro" mną zawładnęła...skojarzyłem 4500 z 4600 a się okazuję że to inna bajka. Mam nadzieje że Chrupek3D jeszcze jej nie kupił. Na swoja obronę dodam że człek omylny jest i należy też trochę samemu temat ugryźć i weryfikować to co inni piszą a nie bezkrytycznie im ufać...

 

zdarza sie ;) , ktos tu ostatnio pytal o radka 6850 , a ja napisalem ze latwo mozna go przerobic na 6870 potem zauwazylem ze popelnilem blad bo ta przerobka dotyczyla 6950 ale na szczescie naprostowalem post :). A jak juz wspomniano trzeba czasem tez samemu przed zakupem przejzec specyfikacje. Ja np. ostatnio nacielem sie na zasilacz seasonic w 620W , w wersji normalnej jest modularny ,a w wersji do amd ten sam zasilacz juz nie. Nie sprawdzajac tego kupilem zasilka i jak mocno bylem zdziwiony kiedy otworzylem pudlo...

Link to comment
Share on other sites

trochę odgrzeję temat i podpowiem...

 

W temacie hardware'u mam jakieś pojęcie więc spokojnie myślę że mogę poradzić

co i jak. Moje dwa grosze.

 

Rodzina kart QuadroFX. Od jakichś tam modeli malutkich po przez modele typu 3400/3450/4500/5500/5600 to bardzo profesjonalne karty itd, itd, bla bla...

Ale niestety, dziś to już są staruszki. Niepodważalne argumenty na plus to na pewno to iż np. w Maya jeżeli użyjesz starych sterowników certyfikowanych przez autodesk bodajże 162.25 ze strony Nvidia zawsze wszystko będzie działać super.

Stabilnie, i perfekcyjnie. Wszystkie malowanie wag, paint effect'y itp. wyświetlanie textur, vertexów, przezroczystości itp. są idealnie buforowane w viewporcie. Nie ma z tym problemów.

 

Na minus z pewnością jest to iż po pierwsze wszystkie te modele które wypisałem wyżej nie wspomagają Directx 10 i nowszego. Mają tylko directx 9c. Jeżeli nie potrzebujecie mieć nowych opcji wyświetlania z Maya 2011 itp. to takie stare QuadroFX jest ok. Ale znowu na następny minus (duży) trzeba zwrócić uwagę że te karty są już bardzo bardzo wolne. Nie potrafią już wyświetlać takich ilości polygonów na sekunde jak dzisiejsze karty z rodziny Nvidia GTX.

 

I nawet QuadroFX 4600 które ma directx 10 to dalej w teście z kartą np. Geforce GTX 280 jest około 3 razy wolniejsza w wyświetlaniu dużej ilości geometri w wievporcie w Maya (2009,2010,2011). Nie waże jakie mamy drivery czy system windows 32 bity czy 64bity czy linux. Po prostu prędkość przepustowości pamięci, taktowanie, architektura jest tyle razy wydajniejsza że różnice są kosmiczne. Do niedawna mieliśmy u siebie w firmie wszystkie karty Quadro jakie tylko można było mieć łącznie z 1400, 3400, 3450, 4500, 4600, 3700, 3800, 4800, 5800...wszystkie są dużo wolniejsze od nawet podstawowych "gierkowych" kart seri GTX od 280 w górę!!!

 

Teraz testujemy wszelkie rodzynki takie jak GTX 470, 570, 580 z różnymi pamięciami i prędkościami, w SLI i bez SLI. Ciągle nawet takie GTX 280 jest szybsze i bardziej wydajne niż każda z tych Quadro, nawet jak porównamy Quadro 5800 za ileś tysięcy złotych...

 

Oczywiście czasami są nazwijmy to delikatnie "malutkie problemy" które na szczęście można rozwiązać głównie dobrym doborem driver'ów do odpowiedniej karty przy odpowiednim systemie operacyjnym. To niestety są testy, testy, testy. Jak na razie jednak śmiało mogę powiedzieć że nie ma większych problemów (Maya 2009,2010,2011) z Nvidia GTX. ( Nie wiem jak jest z Radeonem I FireGL od Ati, bo nie posiadamy takich kart ani jednej).

 

PS. Jedyne co jest jeszcze na wielki plus to dziwne ale prawdziwe że jeśli podłączymy nawet jeden albo np. dwa monitory za pomocą kabli długości większej niż 5 metrów (oczywiście DVI) to wszelkie karty z rodziny GTX i inne GeForce nie potrafią dobrze podać synchronizacji i pojawiają się różne zakłócenia przez które nie da się pracować, bo w sumie niewiele widać na ekranie.

Tak jak by Quadro miały jakieś mocniejsze układy do wizji albo coś?

 

Nie wiem, nie znam się na elektronice ale każde GTX na kablu długości 10m (nieważne nawet za jakie pieniądze czy za 100zł czy za 300Euro) nie daje rady, a stare Quadro 3450 bez problemu i to dwa monitory w 1920x1200 każdy.

Link to comment
Share on other sites

super post. dzięki za podzielenie się spostrzeżeniami.

Jeżeli chodzi o sygnał video, można go wzmocnić, co zresztą jeżeli się nie mylę czesto się stosuje - chyba ze to nie w tym problem. lub puścić przez matroxowego dualHead'a

Link to comment
Share on other sites

Guest Chrupek3D
Jak na razie jednak śmiało mogę powiedzieć że nie ma większych problemów (Maya 2009,2010,2011) z Nvidia GTX.

 

Nie miałeś z nimi żadnych problemów w Maya/Max?

To dziwne, bo w gdzieś tu jest wątek o problemach gtx właśnie z ww... to ja już nie wiem od czego to zależy, jednym działa, innym nie działa :/

Link to comment
Share on other sites

Ola-f

Problem w tym że komputery mamy w jednym miejscu (zamknięta serwerownia)

a ludzie siedzą i pracują 10-15 metrów dalej tak żeby mieli ciszę i aby kompy były chłodzone klimatyzacją i nie zbierały kurzu, itp.

Trzeba przedłużyć kabelki wizyjne z komputerów przez wyjścia DVI na dość długie odległości.

Do 5-7 metrów spoko, dalej jest już problem. Mamy kilka kabli na 10m które kosztowały naprawdę sporo ale są super i dają rade.

 

Niestety większość tych które kosztują na naszym rynku po 80-150zł i mają 10m i więcej nie nadają się aby podłączyć monitor fullHD i większy typu 1920x1200 w 60Hz.

 

Są makabryczne zakłócenia, zniekształcenia, przekłamania kolorów i wszystko co może być. Niestety też okazało się że właśnie na takich extra super kablach z którymi działa każde Quadro i niema żadnego problemu karty GeForce (te słabe i te super mocne GTX) mają problemy.

Jest jeszcze kilka opcji aby przedłużyć sobie wizję i mieć extra obraz ale to już jest często droga w wzmacniacze poważnych firm.

 

Wtedy taki wzmacniacz jeszcze dwa lata temu kosztował 500Euro sztuka.

Czasami można dostać sporo tańsze extendery poprzez RJ45 (takie jak do przedłużania USB) ale to żadkość i niestety też nie zawsze działa.

 

Nie testowałem Matrox Dual Head itp. Wydaje mi się to mało realne i chyba nie w tym rzecz...

 

Chrupek3D

Na Maya 2009 i 2010 nie było żadnych problemów z żadną kartą typu GTX.

Niestety na Maya 2011 było ich sporo. Jednak to było kiedy Maya 2011 dopiero co wyszła. Ja miałem to szczęście/nieszczęście mieć jako jeden z pierwszych w polsce Maya 2011 (oryginalną-oficjalną) jakoś chyba na początku zaszłego roku???...może wcześniej???

 

Wtedy odrazu na GTX280 były problemy. Po dwóch miesiącach Nvidia wypuściła inne drivery a Autodesk wydał Hotfix1 i było odrazu lepiej ale były dalej jaja. Od jakiegoś czasu jest Maya 2011 SP1 która ma sto milionów niedoróbek i nadaje się do du.. ale jest niebo a ziemia w porównaniu z tym co było jeszcze rok temu.

 

Teraz z racji przesiadki na różne systemy u nas z windows'ów XP64 na Vistę 64 i linuxa testujemy sobie różne karty.

Owszem są problemy np. z wyświetlaniem przezroczystości na obiektach typu przezroczysta szklanka z wodą w środku ale to jest problem zpieprzonego wyświetlania w Maya 2011 a nie samej karty. Taki problem mamy i na GTX i na Quadro. Po za tym wszystko jest git.

Link to comment
Share on other sites

Guest Chrupek3D

olaf3de pisał, że testują wszystkie rodzynki i żadnych problemów, a nie o tym, że mają gtx2xx i nie ma z nią problemów :-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy