Jump to content

Mental ray i świetliki


Recommended Posts

Witam, chcę zrobić prostą scenę w mental rayu ze świetlikami. Chodzi o prosty efekt glow, tyle że nie na świetle a na teksturze tak, aby obiekt mógł sam emitować wokół siebie poświatę. Muszę to mieć na obiekcie, bo chcę zrobić particle generator który zaśmieci mi ładnie scenę świetlikami, a światła do generatora przypisać się nie da. Świetliki nie stanowią głównego tematu sceny, więc mogą być schematyczne powiedzmy w postaci żarzących się kulek. Bardzo bym prosił o pomoc.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 9
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Material Editor -> Arch & Design

3. zakładka "Self Illumination [Glow]" -> aktywujesz, wybierasz "Filter Color" [pewnie zielonkawa żółć - może być też mapa typu Animated Noise] - na dole zakładki aktywujesz "Illuminates the Scene (when using FG)"

W opcjach renderu [w "F10 - Indirect Illumination" lub w oknie "Rendered Frame Window"] aktywujesz Final Gather, ustalasz ilość odbić, jakość - liczba FG pointów i Promienie na każdy punkt będą miały kluczowy wpływ na jakość - podobnie "Noise Filtering".

Voila.

Link to comment
Share on other sites

Przemekd - kolega chce oświetlić scenę świetlikami, chyba...

____

Nie działa, bo nie bawiłeś się ustawieniami - nie podałem bo nie wiem w jakiej skali pracujesz.

Możesz użyć tej tekstury z opcją Self Illumination - z tym że jako particle musiałbyś użyć kombinacji Dwóch obiektów - 1. renderowany [świetlik o średnicy np. 0,5cm] i 2. Emiter tego oświetlenia z tekstury [o dużo większej średnicy - również mocy świecenia] z wyłączoną opcją "visible to camera" w karcie "Object Properties".

Minusy tego rozwiązania - jeśli "świetlik" zbliży się do jakiegoś obiektu na odległość mniejszą niż Promień emitera to będzie Buba [czyt. niefajnie].

 

Jest jeszcze taki prosty sposób na uzyskanie emitera światła z tekstury - Materiał "Mental Ray" - w slocie "Surface" mapa "mib_blackbody" [jeśli jej nie masz - zgoogluj temat] - jednak efekt zawsze będzie zależał od skali i ustawień Final Gather - co przełoży się na czas renderingu.

 

Nie jestem też przekonany czy rzeczywiście nie da się tego zrobić dzięki światełkom "omni", jeśli nie da się zlinkować światełka do particla, to można zrobić Rig takich światełek poruszających się dzięki "Position - Noise" i z parametrem Noise w Intensywności świecenia. Później same modele świetlików można dodać, albo w 3d jeśli to zbliżenie, albo w postprodukcji [AE] - eksportując wcześniej informacje o pozycji światełek.

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Pokażę jak się to ładnie ze wszystkim wyrenderuje, bo na moim laptopie to jak włączę caustics i global illumination to go rżnie tak, że grzeje się do 80 stopni i liczy to prawie 2h w rozdziałce 1024x768 xD Siądę w sobotę na Xeona to będę mógł poeksperymentować z oświetleniem itd.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy