Skocz do zawartości

ostrosłup


JoanS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

potrzebuje pomocy w stworzeniu ostrosłupa o podstawie pięciokąta, który potem mogłabym powielić (w tym programie) i ułożyć z niego np kulę. Nie mam pojęcia jak to zrobić. Proszę o pomoc!

Z góry naprawdę dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Create --> Create shapes --> circle, robisz koło które będzie ścieżką. Zaznaczasz ostrosłup --> Tools --> Align --> Spacing tool, pick patch, wybierasz scieżkę, czyli to koło i bawisz się ustawieniami, np count.

 

Jest też taki skrypt, może akurat działa? http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/copy-2-vert

Edytowane przez Cide
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie o to chodziło, bo mi chodziło o to, aby te ostrosłupy były zwrócone do środka kuli swoim czubkami, a ich podstawy łączyły się tworząc koło (takie nie do końca, aby było widać podstawy ostrosłupa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A policzylaś wszystko dokładnie. Trzeba dosyć dokładnie zbudować ostrosłup żeby złozyc z niego kulę.

Jest coś takiego jak dodekaedr (brrrr... ale nazwa) - dwunastościan foremny. Myślę że umieszczając pivot na czubku ostrosłupa jesteś w stanie poprzez kopiowanie i obracanie o odpowiednie kąty zbudować tę figurę. Tym bardziej , że elementów jest tylko 12

Edytowane przez Dynamico
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie jak zaczęłam sobie to rysować, to więcej niż 12 to mi nie wychodziło... To może lepiej będzie jak będzie miał podstawę trójkąta, albo kwadratu? chodzi mi, aby było to wiele tych ostrosłupów....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pomysł, ale to robi kule z 20 ostrosłupów foremnych o podstawie trójkąta. Robisz sobie GeoSphere, ilość segmentów na 1. Konwertujesz do editable poly, zaznaczasz przyciąganie do verexów i pivota. Zaznaczasz sobie jeden poligon, [aby było łatwiej resztę ukrywasz (jak zaznaczysz ten jeden to ctrl+i a później alt+h)] W menu po prawej bierzesz Create i klikasz vertex->vertex->pivot->vertex i tak 3 razy aż zrobisz wszystkie 3 pozostałe trójkąty. Jak zrobisz to je zaznacz i Flip, bo będą odwrócone. Później alt+u i od nowa z pozostałymi.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kubajaniak: Dziękuję, za pomoc, ale ja nie operuje takim językiem :) Zdołałam tylko zrobić te geosphere :) Ja jestem na kierunku dość artystycznym, a z programów komputerowych to ja używam tylko archicada, więc nie znam się zbytnio :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności