Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

potrzebuje pomocy w stworzeniu ostrosłupa o podstawie pięciokąta, który potem mogłabym powielić (w tym programie) i ułożyć z niego np kulę. Nie mam pojęcia jak to zrobić. Proszę o pomoc!

Z góry naprawdę dziękuję

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Create --> Standard primitives --> Cone, r:1 dowolny r:2 0, sides 5, voila.

Napisano
  • Autor

no to mam ostrosłup :) a jak zrobić aby go obrócić powielić (identycznie) i żeby mi wyszedł w miarę koło ? (aby były widoczne to, że jest to pięciokąt :)

Napisano

Create --> Create shapes --> circle, robisz koło które będzie ścieżką. Zaznaczasz ostrosłup --> Tools --> Align --> Spacing tool, pick patch, wybierasz scieżkę, czyli to koło i bawisz się ustawieniami, np count.

 

Jest też taki skrypt, może akurat działa? http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/copy-2-vert

Edytowane przez Cide

Napisano
  • Autor

Chyba nie o to chodziło, bo mi chodziło o to, aby te ostrosłupy były zwrócone do środka kuli swoim czubkami, a ich podstawy łączyły się tworząc koło (takie nie do końca, aby było widać podstawy ostrosłupa :)

Napisano

A policzylaś wszystko dokładnie. Trzeba dosyć dokładnie zbudować ostrosłup żeby złozyc z niego kulę.

Jest coś takiego jak dodekaedr (brrrr... ale nazwa) - dwunastościan foremny. Myślę że umieszczając pivot na czubku ostrosłupa jesteś w stanie poprzez kopiowanie i obracanie o odpowiednie kąty zbudować tę figurę. Tym bardziej , że elementów jest tylko 12

Edytowane przez Dynamico

Napisano
  • Autor

no właśnie jak zaczęłam sobie to rysować, to więcej niż 12 to mi nie wychodziło... To może lepiej będzie jak będzie miał podstawę trójkąta, albo kwadratu? chodzi mi, aby było to wiele tych ostrosłupów....

Napisano

Z pięciokąta wychodzi coś takiego.

link:dode.jpg

 

Ale powiem Tobie, że nie przychodzi mi do głowy sposób na robienie takich figur z "automatu"

Napisano
  • Autor

Jejkuś dziękuję Ci bardzo! Jesteś wielki!

EDIT:

A dałbyś radę zrobić jeszcze tak aby wierzchołki wychodziły na zewnątrz?

Napisano

Mam pomysł, ale to robi kule z 20 ostrosłupów foremnych o podstawie trójkąta. Robisz sobie GeoSphere, ilość segmentów na 1. Konwertujesz do editable poly, zaznaczasz przyciąganie do verexów i pivota. Zaznaczasz sobie jeden poligon, [aby było łatwiej resztę ukrywasz (jak zaznaczysz ten jeden to ctrl+i a później alt+h)] W menu po prawej bierzesz Create i klikasz vertex->vertex->pivot->vertex i tak 3 razy aż zrobisz wszystkie 3 pozostałe trójkąty. Jak zrobisz to je zaznacz i Flip, bo będą odwrócone. Później alt+u i od nowa z pozostałymi.

 

Pozdro

Napisano
  • Autor

Kubajaniak: Dziękuję, za pomoc, ale ja nie operuje takim językiem :) Zdołałam tylko zrobić te geosphere :) Ja jestem na kierunku dość artystycznym, a z programów komputerowych to ja używam tylko archicada, więc nie znam się zbytnio :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności